Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Απαντώντας στους ειδικούς
1521 αναγνώστες
Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010
12:31

Δέχθηκα την πρώτη μου καλόπιστη κριτική απο σοβαρότατο άνθρωπο του  Μουσικού χώρου.

Μου  επεσήμανε, με πολύ ευγένεια οφείλω να πώ, ότι τα ερωτήματα που θέτω συζητούνται ήδη στα ενδότερα  του χώρου της Τέχνης εδώ και χρόνια και πως μοιάζω με νεοεισελθέν  ενθουσιώδες μέλος αριστερού γκροπούσκουλου.  Ενόχληση απο την τόλμη μια εξωθεσμικής φωνής;  Ισως έχει δίκιο. Γιατί όντως ούτε δημιουργός, ούτε παραγωγός τέχνης είμαι. Ειμαι όμως χρήστης, αποδέκτης  και δικαιωματικά κριτής. Δεν είμαι επαϊων.  Ο ρόλος  των αποδεκτών των πολιτιστικών δημιουργημάτων, δηλαδή του κοινού  δεν έχει συζητηθεί ποτέ. Όλοι θέλουμε κοινό. Με τι προϋποθέσεις όμως;

Στο μικρό αυτό διαδικτυακό χώρο, συν τοις άλλοις αυτό παλεύουμε. Να διερευνήσουμε τις δυνατότητες μιας άλλης σχέσης μεταξύ τριών μερών που είναι

Οι Δημιουργοί

Οι Διαμεσολαβητές   και

Οι Αποδέκτες

Ο γράφων και υπογράφων το blog ανήκει στην τρίτη κατηγορία . Όποτε το σχήμα                    λειτουργούσε με διμερή λογική 

είτε Δημιουργοί- Αποδέκτες,

είτε Διαμεσολαβητές- Aποδέκτες, 

είτε Δημιουργοί -Διαμεσολαβητές τότε ο εκάστοτε τρίτος πόλος  δυσπραγούσε. 

Η παραπάνω ανάλυση είναι σχηματική αλλά καλύπτει τις περισότερες  περιπτώσεις.

Ο κάθε ένας, ανάλογα με την ιδιότητά του  μπορεί να δεί τον εαυτό του σε αυτό το σχήμα.               Ο γράφων κοιτάζοντας τα πράγματα απο την πλευρά των Αποδεκτών πιστεύει πως και           αυτοί αυτοί έχουν έχουν ευθύνη για την πολιτιστική ένδεια.  

          Θα επανέλθω πιο αναλυτικά.

 

Και για να λέτε ότι δεν  έχω αναφερθεί στο χορό σας ενημερώνω:

ΔΕΡΒΙΣΗΔΕΣ Από τον μυστικισμό στο φολκλόρ – εφημερίδα TO BHMA

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=34&artId=321432&dt=21/03/2010

Θα τα ξαναπούμε

Ο Μαικήνας

 

Σχόλια

22/03 13:47  Μαικήνας
Ζητώ συγγνώμη για τα τεχνικά λάθη. Υπόσχομαι να βελτιωθώ.
22/03 15:05  CANYON
ΣΟΥΦΙ: Οι μυστικοί της Ανατολής

…για τους Σούφι, που πάντα αρέσκονται να μιλούν με παραβολές και με ποιητική και συμβολική γλώσσα, η διδασκαλία τους, το «κρασί» τους, όπως συνηθίζουν να το αποκαλούν, υπήρχε από πολύ παλιά και ταυτίζεται με την έννοια των Μυστηρίων, που συναντώνται σε όλα τα παραδοσιακά εσωτερικά συστήματα… Γιατί η Διδασκαλία είναι Μία!


Η προέλευση του σουφισμού, σαν εσωτερικού ρεύματος μέσα στους κόλπους του ισλαμισμού, είναι σκοτεινή και αμφιλεγόμενη, όπως συμβαίνει συνήθως με κάθε εσωτερικό ρεύμα. Αν και οι σούφι υποστηρίζουν ότι ο σουφισμός είναι μια εσωτερική διδασκαλία στα πλαίσια του Ισλάμ, που συμβιβάζεται με την ορθοδοξία του Κορανίου, είναι επίσης παραδεκτό ότι πίσω του βρίσκεται μια πανάρχαια εσωτερική παράδοση, που μερικοί σοφοί σούφι την συνδέουν με τον Πυθαγόρα και ακόμα με τον Ερμή τον Τρισμέγιστο ή Θωτ των αρχαίων Αιγυπτίων. Ετσι, για μερικές σχολές του σουφισμού ή για μερικά τάγματα, η σειρά διαδοχής των δασκάλων τους φτάνει μέχρι τον Μωάμεθ, για άλλες μέχρι τον Ουβάις ελ Καρνί, που πέθανε τον 7ο αιώνα και δεν συνάντησε ποτέ τον Μωάμεθ και για άλλες δεν προέρχεται από κάποια συγκεκριμένη πηγή και υποστηρίζουν ότι οι εσωτερικές τους διδασκαλίες είναι χιλιάδων χρόνων και αντιστοιχούν και συνδέονται με τα ρεύματα του Τρισμέγιστου, του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα και άλλων αρχαίων σοφών. Λέει σχετικά ο μεγάλος δάσκαλος σούφι Ιμπν ελ Φαρίντ (1181-1235): «Το κρασί μας υπήρχε πριν από αυτό που εσείς ονομάζετε <σταφύλια> και <αμπέλια>» και μετά «εμείς ήπιαμε προς τιμήν του Φίλου, μεθώντας πριν δημιουργηθεί το αμπέλι».

Σε παραβολές των σούφι το κρασί συμβολίζει την διαχρονική εσωτερική διδασκαλία που, κατά τους ίδιους, είναι η ίδια με όλων των άλλων εσωτερικών συστημάτων, γιατί η Διδασκαλία είναι μία. Και το αμπέλι και το σταφύλι είναι τα συστήματα, τα εξωτερικά κανάλια, τα θρησκευτικά σώματα και τα φιλοσοφικά σχήματα. Για τους σούφι, στους οποίους πάντα αρέσει να μιλούν με παραβολές και με ποιητική και συμβολική γλώσσα, η διδασκαλία ή τ
22/03 15:06  CANYON
22/03 15:07  CANYON
22/03 15:13  CANYON
22/03 15:25  CANYON
22/03 15:41  CANYON
22/03 18:45  nhad
OK, μιας και έχεις και γιουτούμπια, να και λίγος Nusrat Fateh Ali Khan από την παλιά καλή εποχή. Άσχετο με τους Σούφι, αλλά ισλαμική μουσική εξαιρετικής ποιότητας:
http://www.youtube.com/watch?v=Sg8mZqY5uzg&feature=related

Πολύ πρόσφατα είχα την τύχη να παρακολουθήσω στο Μπεναρές (Βαρανάσι σήμερα) μια συναυλία από φοιτητές του μουσικού τμήματος του Banaras Hindu University. Καταπληκτικό, μου θύμισε κάτι παλιούς δίσκους της Unesco με άσμα Dhrupad.
22/03 19:48  jerri
Δεν ξέρω για τους υπόλοιπους, εγώ πάντως προσπαθώ να μπω στο πνεύμα...
22/03 20:09  Μαικήνας
Δεν είναι της αρμοδιότητός μου να σχολιάσω υπέρ ή κατά των μουσικών προτάσεων. Καλοδεχούμενες όλες. Τώρα αν υπάρχει ιδεολογικό, ethnic, φιλοσοφικό ή και θρησκευτικό υπόβαθρο απο πίσω δεν μας πέφτει λόγος.
Εγώ πάντως έβαλα την είδηση για τους Δερβίσιδες επειδή ερχεται σύντομα και πρόθεση του blog είναι να παρακολουθεί και λίγο την επικαιρότητα.
Φίλε Jerri αν διαβάσεις το πρώτο κείμενο και τα "λίγα λόγια για το blog στη δεξιά στήλη πιστευω ότι θα μπείς στο πνεύμα.
22/03 20:11  jerri
Το διάβασα απλά είμαι λίγο "έξω από τα νερά μου" σε θέματα πολιτισμού, ο απολίτιστος...
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις