Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Η Χρηματιστηριακή Αρμονία
1241 αναγνώστες
Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010
21:43

Ο Πυθαγόρας και ο Πλάτωνας μιλούσαν για την ουράνια αρμονία και τη μουσική των σφαιρών. Ο Μαικήνας σαν παρατηρητής  των αγορών  συχνά πίστευε ότι μουσική που ακουγόταν απο τις διάφορες σειρήνες της αγοράς καθώς  και ο ήχος που ακουγόταν από τις αγορές και δη την ελληνική, πολλές  φορές είχε στοιχεία μελωδίας, αλλά αποκάτω  η κακοφωνία ήταν ασύληπτη. Ήταν σαν να ακούγαμε ένα κομμάτι όπου πρωταγωνιστούσαν τα ξύλινα πνευστά ενώ απο κοντά τα χαλκινα έδιναν έναν θριαμβικό τόνο. Όμως  ο προσεκτικός ακροατής θα παρατηρούσε ότι αυτό που άκουγε ήταν μια  μονόπλευρη σύνθεση.  Τα βασικά όργανα της ορχήστρας, τα βαριά χαρτιά της Χρηματαγοράς παραγνωρισμένα ή ελάχιστα προτιμώμενα.

Κάθε μέρα, κάθε στιγμή ακούγεται κάτι που συχνά είναι όντως  μελωδία. Άλλοτε πάλι μοιάζει με μελωδία ή είναι είναι μια απόπειρα να ακουστεί μελωδικά γιατί απο κάτω αρχίζουν τα φάλτσα. Και όταν τα φάλτσα γίνουνε κανόνας, ακόμα και με το πρόσχημα του μοντερνισμού, τότε η μελωδία χάνεται και έχουμε άθροισμα ήχων.  Είναι τότε που οι επενδυτές γίνονται παίκτες και επιδίδονται σε ένα ξέφρενο πιτσικάτο, τουφεκώντας όποια μετοχή κινείται.  Σε ένα τέτοιο ηχητικό περιβάλλον μην εκπλαγείτε να ακούσετε και παπαγάλους ή ακόμα χειρότερα υπουργούς να  λένε  με στόμφο το ρετσιτατίβο που θα μας κάνει να πιστέψουμε πως ακούμε ορατόριο και ή υπαρξη του Θεού εγγυάται την κερδοφορία για εμάς τα εκλεκτά παιδιά του.

Υπάρχουν πολλά ακούσματα.  Σε μια νευρική συνεδρίαση  ακούμε ατονάλ μουσική με σπασμωδικά πετάγματα των διαφόρων οργάνων μετοχών, ενώ σε μια συνεδρίαση με παλμό και ομαλή άνοδο έχουμε ένα στρωτό άκουσμα, ίσως λίγο βαρετό σαν το Μπολερό του Μωρίς Ραβέλ. Άλλες φορές ακούμε κάποιο μαρς όπου τα τύμπανα δίνουν το ρυθμό και άλλες φορές ακούγεται ένα μελαγχολικό μουρμούρισμα που κανείς δεν ξέρει αν θα οδηγήσει σε κάποιο ξαφνικό κρεσέντο. ¨Ενα εντυπωσιακό φινάλε με δυνατά μέρη όπου οι μετοχές δίνουν δυνατές δοξαριές ή φυσάνε με δύναμη δημιουργώντας ένα θριαμβευτικό περιβάλλον. Και δεν είναι λίγες οι φορές που όλα ξεκινάνε με μια φανφάρα αλλά τελειώνουνε σαν ρέκβιεμ.

Ποιός δεν έχει ζήσει  δραματικές στιγμές όπου οι οιμωγές των εγκλωβισμένων τρυπάνε το μυαλό δημιουργώντας σκηνικό απόγνωσης και θανάτου δίνοντας μια ακόμη αξέχαστη εκτέλεση του έργου «Το Ρέκβιεμ του Σοφοκλέους».  Παγκόσμια πρώτη το 1999.

Ίσως όμως η μουσική να είναι λίγη για να περιγράψει τα πάθη του ταμπλώ και των θεραπόντων του.

  

 

Μια πιθανή σύνθεση ορχήστρας του Χρηματιστηρίου είναι η παρακάτω :

 

Τα έγχορδα είναι η μεγάλη κεφαλαίοποίηση αφου χωρίς έγχορδα δεν νοείται συμφωνική ορχήστρα.

Τα υπόλοιπα όργανα είναι τα μεν πνευστά η μεσαία κεφαλαιοποίηση, ενώ τα υπόλοιπα όργανα είναι η αποκαλούμενη περιφέρεια.

Τα κρουστά θα μπορούσαν να είναι τα ομόλογα αφού εν πολλοίς δίνουν το ρυθμό.

Τα άλλα οργανα είναι διάφορα πιο εξειδικευμένα χρηματοοικονομικά προϊόντα (παράγωγα κλπ)

Πείτε τη γνώμη σας

 

Στο παρακάτω λινκ μπορείτε να δειτε τη διάταξη μιας συμφωνικής ορχήστρας 

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Orchesta_el.png

Και για να μην ξεχνάμε σας δίνω και ένα link απο όπερα του Κάρολου Γκουνώ όπου θα δείτε τον  Μεφιστοφελή  να τραγουδάει "το χρυσό μοσχάρι". Για όσους δεν γνωρίζουν ,  κατά την απουσία του Μωυσή  οι Ισραηλίτες κατασκεύασαν Χρυσό μοσχάρι για να το λατρεύουν σα θεό, κάτι που εξόργισε το Μωυσή, με αποτέλεσμα να συντρίψει τις πλάκες του μαρτυρίου. Ευτυχώς ο Θεός είχε backup office και του έδωσε αντίγραφο. (Έξοδος 32:4,19). Οπερ το κυνήγι του χρυσού δεν είναι τόσο φοβερό, όσο η λατρεία του.

http://www.youtube.com/watch?v=dC-Srs4_fHE

Ο Μαικήνας

 

 

Σχόλια

29/03 22:23  oberon
Δεν ξέρω ποιανού είναι το μαγαζί, πάρε 5* μήπως γίνουμε φίλοι.
Χώρια που όλο και κάτι σκαμπάζω από τέχνη. Θέατρο μάλιστα.
29/03 23:06  GIASEMI
καταπληκτικό!ο παραλληλισμός σας είναι μοναδικός...
29/03 23:11  Albus Genius
Και γιατί στις εκκλησιές χρυσώνουν τα καντήλια, τις λαβίδες, τις εικόνες. Γιατί τα χρυσά άμφια. Για να τονίσουν και να λατρέψουν
το θάμπος της δόξας του Λυτρωτή. Εκεί λιγάκι δεν λατρεύουν και το χρυσάφι, λέω εγώ ο αδαής.Η αγορά έχει αρμονία και δεν είναι μόνο αρμονία ήχων αλλά και αρμονία της σιωπής.
30/03 07:52  Μαικήνας
Oberon και Γιασεμί ευχαριστώ.
Albus Geniu, σαφώς η χρήση του χρυσού στις εκκλησίες έχει σαν σκοπό να τονιστεί το μεγαλείο του Θεανθρώπου.
Βέβαια οι φέροντες τον "κόσμον" τούτον συχνά μαγεύονται και ξεχνάνε ότι η δόξα είναι του Χριστού και όχι δική τους.
Όμως αυτά είναι μέρος των παθών της ανθρώπινης ψυχής.
Κρατάω το σχόλιό σας για τις παύσεις. Παύση - κράτημα - διακράτηση - στάση αναμονής (με ρευστότητα καλύτερα). Ο ήχος αναγνωρίζεται επειδή προηγείται η παύση. Οι παύσεις προετοιμάζουν.
30/03 09:28  nhad
"Παγκόσμια πρώτη το 1999". Πώς φαίνεται ότι είστε νέος, αγαπητέ. Έχουν υπάρξει άλλες δύο εκτελέσεις του Ρέκβιεμ της Σοφοκλέους. Η μία κάπου στο 1990, την οποία παρακολούθησα προσωπικώς (ΓΔ από 1700 περίπου στις 500 μονάδες). Την άλλη, επί χούντας (υπουργός Οικονομικών: Μακαρέζος) την έμαθα εκ του μακρόθεν. Πολύ αξιόλογες εκτελέσεις και οι δύο.
30/03 10:57  Μαικήνας
Ο Μαικήνας διάγει την 6 δεκαετία της ζωής του. Εκτός αν θεωρείται νέος χρηματιστηριακά. Πάντως δεν είναι απο αυτούς που έσπευσαν το 1998 να προστεθούν στο μεγάλο στο πλήθος των αναζητούντων την σωτηρία ακούγοντας τις σειρήνες. Είχε σχέσεις με το τραπεζοπιστωτικό και χρηματιστηριακό σύστημα απο παλαιότερα. Βέβαια την εγχώρια αγορά δεν την ήξερε απο τόσο παλιά. Πάντως θυμάται αμυδρά τα πάθη της Εθνικής εκείνη την περίοδο.
30/03 12:05  nhad
Τώρα μόλις πρόσεξα το βιντεάκι. Ευχαριστώ και ανταποδίδω, έστω και χωρίς εικόνα:
http://www.youtube.com/watch?v=CB0mEN7VEYA
30/03 16:30  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Καθείς με τις παρομοιώσεις του. Ο γράφων αν και λάτρης της μουσικής είχε παρομοιάσει <τότε> (ως Ερμής Αγοραίος) στην "Αυγή" το χαρτοφυλάκιο με ομάδα μπάσκετ: "Ψηλοί", 'Ημίψηλοι", "Περιφερειακοί" παίκτες και playmaker η ρευστότητα.
Φίλτατε "Ιωάννη Α." αντιλαμβάνεσαι ότι ενόψη Συνεδρίου Κρήτης και υπευθυνότητας του να ανακοινωθεί εκεί το Hellenic PE Award, ο γράφων ελάχιστα περιδιαβαίνει εις τας αγυιάς της "μπλογκογειτονιάς".
30/03 19:19  Μαικήνας
Nhad
Εξαιρετική ερμηνεία
30/03 19:26  ΦΤΗΝΙΑΡΗΣ
Αγαπητέ Μαικήνα ! Μήπως θα πρέπει να ψάχνουμε πια το "κάτι" στην...εκτέλεση κλασικών έργων αλλά και χρηματιστηριακής ανόδου σε "κάποια"...περίπτωση ???

~~~@~~~
PREM Πατήρ υιού με εξαιρετικη "ερμηνεία" στις..."παύσεις" από...5 ετών ! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=JcUh-ggBfzI
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις