Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Ο Σοσιαλισμός, οι χορηγίες και τα άδεια ταμεία
836 αναγνώστες
Παρασκευή, 9 Απριλίου 2010
16:07

Το φορολογικό νομοσχέδιο εκτός των άλλων (οικονομική διάσωση της χώρας) αποβλέπει επίσης  στο να σταλούν μυνήματα ιδεολογικής συνέπειας σε όσους πίστευαν ότι λεφτά υπήρχαν. Λές και ο μόνος λόγος που δεν τα βλέπαμε ήταν η διαχείριση της προηγούμενης κυβέρνησης, που θα αποτελέσει benchmark  στην κλίμακα της αναποτελεσματικότητος (εχω την τάση να είμαι ευγενής βλέπετε).

Το αν τα προβλήματα ήταν συστημικά και πολύ περισσότερο νοοτροπίας πάνω στην οποία στηρίξαμε την ανάπτυξη των τελευταίων δεκαετιών, ακόμα παλεύουμε να το κατανοήσουμε. Τα όσα εξαγγέλονται στο χώρο των δωρεών και κατ΄επέκταση των χορηγιών στα πλαίσια του φορολογικού νομοσχεδίου εξηγούνται με δύο τρόπους.

Η πρώτη εξήγηση είναι η εύκολη γενίκευση της φορολογίας υπό το κράτος του πανικού. Η δεύτερη είναι η ιδεολογικής αφετηρίας στοχοποίηση οιουδήποτε συσσωρευμένου χρηματικού ποσού (άρα κεφαλαίου) ως τεκμήριο της έτι υπαρχούσης κοινωνικής ανισότητος την οποία δεν κατόρθωσαν αλλεπάλληλες σοσιαλιστικές κυβερνήσεις να εξαλείψουν. Και επειδή ως γνωστόν ουδείς δωρίζει απο το υστέρημά του αλλά απο το πλεόνασμά του, η φορολόγηση των κεφαλαίων αυτών είναι πράξη κοινωνικής δικαιοσύνης και συμβατή με τις ιδεολογικές αρχές της συμπαθούς κατά τα άλλα Μαριλίζας. Ετσι λοιπόν εξαγγέλθηκε στην αρχή η φορολόγηση των ποσών που θα δωρίζονται με το εντυπωσιακό 10%. Η Δεκάτη ποτέ δεν πεθαίνει. Έγινε ο σχετικός ντόρος  και το 10% έγινε 1%. Ώδινεν όρος έτεκεν μυν, έλεγαν οι Αρχαίοι.

Στην περίπτωση όμως του πολιτισμού δεν έχουμε μόνο δωρεές αλλά χορηγίες. Στην μια περίπτωση δωρίζω ένα ποσό σε ένα φορέα για να τον υποστηρίξω αλλά δεν έχω λόγο ως το που θα πάνε τα χρήματα, στην άλλη δίνω το ποσό αυτό για να υποστηρίξω συγκεκριμένη δραστηριότητα. Κατά μια έννοια η δωρεά μπορεί να πάει για κάλυψη πάγιων αναγκών, πράγμα που πολλοί χορηγοί δεν το θέλουν. Αντίθετα η χορηγία εξασφαλίζει ένα στοιχείο δημοσιότητας στον χορηγό εκτός του ότι βλέπει άμεσα τα αποτελέσματα της χορηγίας του.

Συζητιέται στους διαδρόμους του ΥΠΠΟ ότι ο απαράδεκτος  νόμος Βουλγαράκη οδεύει για κατάργηση. Έτσι και αλλιώς ο Υπουργός Π. ορθά έχει αποφασίσει την περικοπή διαφόρων επιτροπών απο τις πολλές που μας άφησαν οι προηγούμενοι. Μέσα σε αυτές μάλλον θα είναι και η επιτροπή Χορηγιών. 

 

Ερχεται όμως το φορολογικό νομοσχέδιο και προτείνει τον περιορισμό της έκπτωσης  απο 100% σε 20% του ποσού που δίδεται απο μια επιχείρηση για χορηγία. Αν αυτό δεν είναι αντικίνητρο τότε τι είναι. Να συμπληρώσω ότι και στην περίπτωση που η χορηγία ονομαστεί δωρεά δεν υπάρχει εκπτωση απο το φόρο αφού την έκπτωση την δικaιούνται φιλανθρωπικά ιδρύματα. (ο χαρακτηρισμός αυτός δίδεται σε μη κερδοσκοπικούς φορέις  μόνο απο το ΥΠΟΙΚ και με πολύ κόπο).

 Προφανώς θεωρούν ότι η χορηγία ή η δωρεά πρέπει να γίνεται με ανιδιοτέλεια διότι έτσι επιβάλει η αγνός ιδεαλισμός. Θα προσέθετα ότι κατά την αυστηρή Χριστιανική εκδοχή η επίκληση της αγαθοεργίας συνιστά αμαρτία, αυτήν της οιήσεως ή νεοελληνιστί του κομπασμού. Μη καυχάσθε και μη λαλείτε υψηλά εις υπεροχήν μηδέ εξελθέτω μεγαλορρημοσύνη εκ του στόματος υμών [Παλαιά Διαθήκη – Α’Βασιλειών β’3]

Όμως αγαπητοί μου αναγνώστες δεν ζούμε σε έναν ιδανικό σοσιαλιστικό ή χριστιανικό κόσμο και καλόν θα ήταν να το αντιληφθούν στο ΥΠΟΙΚ. Επιπλέον η διάταξη που προβλέπει ότι ένας φορέας πολιτισμού εκτός του ότι πρέπει να αναγνωρισθεί ο πολιτιστικός    χαρακτήρας του απο το κράτος λες και το καταστατικό είναι κουρέλι(μέχρι εδώ κολάζεται) πρέπει να ανοίξει λογαριaσμό στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων όπου οι υποψήφιοι χορηγοί να καταθέτουν τα χρήματα που επιθυμούν. Εκτός του ότι το κράτος δεν θέλει να βοηθήσει  θέλει και να βασανίσει.

Απορίας άξιον είναι γιατί δεν έχουμε ακούσει κάτι σχετικό με το θέμα των δωρεών και των χορηγιών απο το ΥΠΠΟ.  Κάποια διευκρίνηση έστω. Μα πολύ απλά γιατί υποθέτω πως, με εξαίρεση ίσως (;)τον ευειδή και συμπαθή υπουργό, οι έννοιες αυτές δεν παίζουν στα μυαλά των στελεχών του Υπουργείου.  Πολύ δε περισσότερο στα μυαλά των στελεχών του ΥΠΟΙΚ. 

Μακάρι να κάνω λάθος.

Και για να μην λέτε ότι τα λέω απο το κεφάλι μου σας παραθέτω τα σχετικά λινκς

α) Το τέλος της φιλανθρωπείας και των Ιδρυμάτων  (Βήμα)http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=6&artid=322789&dt=28/03/2010

β) Ζήτημα Ζωής ή Θανάτου για τα Μουσεία (Έθνος)  http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11380&subid=2&pubid=10923003  

Σας ασπάζομαι 

ΜΑΙΚΗΝΑΣ 

Σχόλια

10/04 09:23  nhad
Αγαπητέ, τι περιμένετε από ανθρώπους οι οποίοι ούτε έξω από την πόρτα χώρων όπου ακείται πολιτιστική δραστηριότητα δεν περνούν. Εκτός βεβαίως αν έχουν βεβαιωθεί ότι θα παρίστανται οι κάμερες και η παρουσία τους θα φέρει ψήφους. Ας θυμίσω την περιγραφή του "μεγάλου" από τη Μυρσίνη Ζορμπά. Θαυμάστε το πως μια ασχολούμενη με τα πολιτιστικά καταπίνει την κάμηλον:
"Ο Ανδρέας δεν αντιμετωπίζει τον πολιτισμό με την παραδοσιακή προσέγγιση, δηλαδή μέσα από τις τέχνες, αλλά με ενός τύπου ανθρωπολογική προσέγγιση". Ο πολιτισμός της ζεϊμπεκιάς.
10/04 10:35  Μαικήνας
Τα είπατε όλα nhad
Ο πειρασμός να ανακαλέσω στη μνήμη μου ένα συμβάν του οποίου ήμουνα θεατής.
Χρόνος: Τα πρώτα χρόνια του Πασοκ στην εξουσία
Τόπος: Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Εκδήλωση : Συναυλία της Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας.
Θεατές : οι συνήθεις Αθηναίοι που πάνε αυθημερόν στην Επίδευρο, Γάλλοι ναύτες απο μοίρα του Γαλλικου στόλου που ναυλουχούσε στον κόλπο της Επιδαυρου, Ελληνες και Γάλλοι πολιτικοί μετάξύ των οποίων Ζαν Λάνγκ και Μελίνα. Επειδή επρόκειτο να έλθει ο Μεγάλος είχε μαζευτεί και ικανός αριθμός ενθουσιωδών οπαδών με σημαίες τις οποίες φευ τις κουβαλούσαν και μέσα στο θέατρο. Τέλος πάντων τελειώνουν τα χειροκροτήματα και οι ιαχές, και αρχίζει η παράσταση.
Έλα ντε που δεν ήξεραν ότι στη συναυλία δεν μιλάμε. Αυτή η κατάσταση κράτησε σχεδόν όλη τη πρώτη κίνηση του κομματιού.
ΟΤΑΝ ΞΑΦΝΟΥ μέσα στην σχετική ησυχία και τα σουτ ακούγεται μια φωνή: ΣΚΑΣΜΟΣ ΡΕ ΣΑΣ ΑΚΟΥΕΙ Ο ΦΥΛΑΡΧΟΣ.
Αυτό ήταν όλοι πάγωσαν.
Τουλάχιστον απο κεί και έπειτα ακούσαμε την συναυλία με ησυχία.
Βέβαια απο τότε πολλά έχουν αλλάξει.
Ελπίζω δηλαδή.

ΥΓ
Λέτε να την αναρτήσω στο βασικό χώρο του blog μου;
10/04 10:47  nhad
Γιατί όχι; Εξ άλλου ο ηγέτης της προηγούμενης κυβέρνησης δεν ήταν καλύτερος. Και διόρισε τον εαυτό του υπουργό πολιτισμού, τρομάρα του. Με Γενικό Γραμματέα το Ζαχόπουλο, του οποίου τα έργα και ημέρες αποτελούν την καλύτερη υπενθύμιση για το τι σήμαινε πολιτισμός επί κώστα καραμανλή.
10/04 13:45  Μαικήνας
Θα το κάνω λοιπόν
10/04 14:52  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Χα, χα, σωστός ο nhad! Περίοδος Ζαχοπούλου εις τον πολιτισμόν λοιπόν.
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις