Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Το ράσο δεν κάνει τον παπά αλλά το ένδυμα είναι Τέχνη
1092 αναγνώστες
Κυριακή, 11 Απριλίου 2010
22:46

 

 

 

Το ένδυμα όχι μόνο είναι τέχνη αλλά και έκφραση πολιτισμού.  Και δεν υιοθετώ την άποψη που θέλει κάποιους πολιτισμούς ανώτερους και άλλους κατώτερους. Ο βαθμός της συνθετότητας και της επιμέρους ανάπτυξης θεμελιωδών χαρακτηριστικών του πολιτισμού δεν οδηγεί αναπόφευκτα σε αξιολογικές κρίσεις.

Ετσι τα ενδύματα δεν είναι μόνο χρηστικά αντικείμενα αλλά έκφραση συναισθημάτων, διαθέσεων, παιδείας και πολλών άλλων. Δεν έχει νόημα να βλέπουμε το ένδυμα ανθρωπολογικά και κοινωνιολογικά  αλλά  αισθητικά και αισθαντικά επίσης.

Με αυτές τις σκέψεις σας παραθέτω ένα αρθρο του Έθνους για την έκθεση ενδύματος που γίνεται στο Μουσείο Μπενάκη

 

ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΛΕΝΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ

«Η πιο συναρπαστική και ερεθιστική» έκθεση που έχει διοργανωθεί, αναδεικνύει το όνειρο για ένα Μουσείο Ενδύματος που θα φιλοξενεί τα 5.000 εκθέματα της συλλογής

Οιστορικός ιστός του ενδύματος, με όλες τις προεκτάσεις του, ξετυλίγεται από χθες στην έκθεση του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς με τίτλο «Ενδύεσθαι». Είναι μια «επίδειξη δυνάμεως, μια πρόκληση για τη δημιουργία ενός Μουσείου Πολιτισμού του Ενδύματος» κατά την κ. Ιωάννα Παπαντωνίου, την ψυχή της έκθεσης του Πελοποννησιακού Λαογραφικου Ιδρύματος καθώς και της Ιστορία του ενδύματος γενικότερα

Η πρόεδρος του Ιδρύματος και ενδυματολόγος, που έμεινε μόνο με το όνειρο του μουσείου, μετά τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη που το στήριζε, πρότεινε να δημιουργηθεί ένας χώρος μέσα στο κέλυφος μιας αποθήκης, στον παλιό Αερολιμένα, για να φιλοξενηθούν τα χιλιάδες αυτά μοναδικά εκθέματα, να γίνει ένα μουσείο έρευνας, ένας χώρος που να μπορεί να υποστηριχτεί ως Mall. Οσον αφορά τη συντήρηση των ρούχων, έχουν βρει λύση μέσω της «υιοθεσίας» τους από κάποιους δωρητές.

 Στην αίθουσα της «ωραιότερης έκθεσης που έχει διοργανωθεί ποτέ, της πιο συναρπαστικής και ερεθιστικής», σύμφωνα με τον κ. Αγγελο Δεληβοριά, τα ρούχα «αφηγούνται» την ιστορία τους, τις περιπέτειές τους και μυούν το κοινό στα ιερά μυστικά τους, που έχουν να κάνουν με τον πολιτισμό γενικότερα. «Το ελληνικό κράτος πρέπει επιτέλους να απονείμει τα απαιτούμενα εύσημα στο ένδυμα και την ιστορία του», τόνισε ο τελευταίος.

Το ένδυμα, ιστορικά, σχεδιαστικά, βιομηχανικά, ως κίνητρο δημιουργίας ενός ολόκληρου κόσμου δίνει το «παρών» στο Μουσείο Μπενάκη. Και χωρίς να απουσιάζουν και τα παράξενά του. Ενα φόρεμα της έκθεσης είναι υφασμένο στο χέρι από τα μαλλιά της κεφαλής της ιδιοκτήτριάς του (Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης), ένα βίντεο παρουσιάζει γυναίκες να φορούν 13 φορέματα το ένα πάνω στο άλλο, ένα φόρεμα είναι εμπνευσμένο από την απόδραση του Νίκου Παλαιοκώστα από τις φυλακές του Κορυδαλλού ή ένας άνθρωπος έχει σχεδιάσει τη γάτα του έτσι ώστε να ταιριάζει με το ταρτάν του κιλτ του.

Στον χώρο «ζωντανεύουν» επίσης, σαν να μη λείπει το ανθρώπινο σώμα από μέσα τους, το υφαντό φόρεμα του Γιάννη Τσαρούχη που αγκάλιασε τη Μαρία Κάλλας στη «Μήδεια» το 1958, το θεατρικό κοστούμι που έβαλε στην «Ορέστεια» του Αισχύλου το 1980 η Μελίνα Μερκούρη, το εντυπωσιακό κόκκινο φόρεμα που σχεδίασε ο Γιώργος Πάτσας για να υποδυθεί η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη τη «Μήδεια» το 1997 κ.ά.

Η συλλογή των 5.000 εκθεμάτων, με στόχο ένα «τσίγκλισμα σε όποιον το εισπράξει», όπως σημειώνει η κ. Παπαντωνίου, για τη δημιουργία ενός Μουσείου Ενδύματος, που μόνο η χώρα μας δεν έχει, περιλαμβάνει επίσης επώνυμες γκαρνταρόμπες, παραδοσιακές φορεσιές, ρούχα αποκριάτικα, θεατρικά, από μπουτίκ, στρατιωτικά, γαλαζοαίματων, ιστορικών προσώπων, διαφημιστικά, παιδικά, νυφικά, χάρτινα, εκκλησιαστικά, εργατικά, εσώρουχα, πολυάριθμες τσάντες, παπούτσια κι άλλα αξεσουάρ. Ανάμεσά τους δημιουργίες, από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα, σημαντικών σχεδιαστών, όπως των Γιάννη Τσεκλένη, Γιάννη Ευαγγελίδη, Ζαν Ντεσέ, Ισέι Μιγιάκε, Γκι Λαρός, Ζαν Πολ Γκοτιέ, Κριστιάν Ντιόρ, Τζον Γκαλιάνο κ.ά.

Ξενάγηση από 33 Ελληνες σχεδιαστές
Η έκθεση «Ενδύεσθαι. Για ένα Μουσείο Πολιτισμού του Ενδύματος», που θα διαρκέσει έως τις 23 Μαΐου, συνοδεύεται από έναν εξαιρετικό και πλούσιο κατάλογο, με τη μοναδική ενδυματολογική συλλογή του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος, καθώς κι από ένα cd με μουσική που εμπνεύστηκε ο Σταμάτης Κραουνάκης.  Στις 16 Απριλίου θα ξεκινήσει πρόγραμμα ξεναγήσεων από 33 Ελληνες σχεδιαστές, οι οποίοι παρουσιάζουν στην έκθεση και μικρό δείγμα της πρόσφατης δουλειάς τους.

Για τα παιδιά
Ειδικά προγράμματα δίνουν τη δυνατότητα και στα παιδιά να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της ιστορίας της ένδυσης από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή.

ΝΤΕΜΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ
n.avloniti@pegasus.gr

 

Για επιδόρπιο σας δίνω το λινκ ενός Τουρκικού οίκου μόδας που  εκθέτει και στις ΗΠΑ.  Ετσι για να μην κοιτάζουμε προς τη Δύση μόνο. Εγώ εντυπωσιάστηκα.

 

http://www.sarar.com/en/en.html

 

 

 

Επίσης σας δίνω και τα  links  απο  άλλα μουσεία ενδυμάτων  http://www.museumofcostume.co.uk/  Bath  UK

 

 

http://www.costumemuseum.com/ Καναδάς

 

 

 http://www.metmuseum.org/works_of_art/the_costume_institute  Metropolitan Museum N.Y  U.S.A

 

http://www.iz2.or.jp/english/index.htm  Ιαπωνία

 

 

Σας ασπάζομαι

 

Μαικήνας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχόλια

11/04 22:58  χορδιστής συναισθημάτων
12/04 01:18  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Τελευταία φορά που ευρέθην εν Κωνσταντινουπόλει επεσκεφθην και ηργόρασα υποκάμισα SARAR. Μια χαρά εβγήκαν, καλή ποιότης εξαιρετική τιμή και κάτι μικροθεματάκια συγνωστά καθ'ότι δεν έχουν φθάσει ακόμη τους Εγγλέζους εις την υποκαμισοποιία...
12/04 10:13  Μαικήνας
Ευχαριστώ για την πληροφορία.
Εγώ δεν έχω αγοράσει κάτι δικό τους.
Απλά μου άρεσε μια παρουσιάση που έκαναν στην Αμερική
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις