Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Η ΜΟΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ
1034 αναγνώστες
Πέμπτη, 22 Απριλίου 2010
23:43

Επειδή πιάσαμε πάτο

Επειδή χωρίς δημιουργία δεν πρόκειται να δούμε φώς στην άκρη του τούνελ  

Επειδή η δημιουργία δεν είναι ξεκομμένη απο το οικονομικό αποτέλεσμα ,

γιαυτό είπα να σας πάω στο νερά του coaching ήτοι των μεθόδων που βοηθούν οργανισμούς σε δύσκολες στιγμές να αναδιατάξουν το τρόπο λειτουργίας τους. Διάλεξα κομμάτια απο ένα site το CREATIVITY AT WORK  http://www.creativityatwork.com/index.htm 

Υπάρχει μεγάλη σχέση της επιχειρηματικότητας και της επιτυχούς άσκησης ενός επαγγέλματος με τη δημιουργικότητα.

Δημιουργία δεν είναι μόνο η δημιουργική λογιστική, η πατέντες του ανώνυμου μηχανικού αυτοκινήτων, ούτε οι εξυπνάδες που ακούμε γύρω τριγύρω. Δημιουργία είναι κάτι πιο βαθύ και πιο σύνθετο. Σίγουρα μια σφαιρική αντιμετώπιση με καλλιέργεια βοηθάει αποφασιστικά. Είναι στο χέρι μας.

Θεωρώ ότι οι περισσότεροι γνωρίζουν Αγγλικά.

Ζητώ συγγνώμη απο όσους δεν γνωρίζουν. Οι υπογραμίσεις δικιές μου

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

 

What is Creativity?

By Linda Naiman

I define creativity as the act of turning new and imaginative ideas into reality. Creativity involves two processes: thinking, then producing. Innovation is the production or implementation of an idea. If you have ideas, but don't act on them, you are imaginative but not creative.

“Creativity is the process of bringing something new into being...creativity requires passion and commitment. Out of the creative act is born symbols and myths. It brings to our awareness what was previously hidden and points to new life. The experience is one of heightened consciousness–ecstasy.”
— Rollo May, The Courage to Create

“A product is creative when it is (a) novel and (b) appropriate. A novel product is original not predictable. The bigger the concept, and the more the product stimulates further work and ideas, the more the product is creative.”
— Sternberg & Lubart, Defying the Crowd

Creativity and Economic Development:
We are living in the age of creativity

The Nomura Institute of Japan classifies four eras of economic activity:
1. Agricultural
2. Industrial
3. Informational... and now through the evolution of technology
4. Creative: constant innovation.

Daniel Pink expanding on this idea in A Whole New Mind (2005) defines Economic Development as:
1. Agriculture Age (farmers)
2. Industrial Age (factory workers)
3. Information Age (knowledge workers)
4. Conceptual Age (creators and empathizers)

Pink argues that left-brain linear, analytical computer-like thinking are being replaced by right-brain empathy, inventiveness, and understanding as skills most needed by business. Pink points to Asia, automation, and abundance as the reasons behind the shift.

Pink says "Logical and precise, left-brain thinking gave us the Information Age. Now comes the Conceptual Age — ruled by artistry, empathy, and emotion."
What does this mean for future jobs? Winners are designers, inventors, counselors, ethnographers, social psychologists, and other right-brain folks, while lawyers, engineers, accountants, and other left-brainers will see their jobs migrate to Asia.

Creativity at Work

Creativity is a core competency for leaders and managers and one of the best ways to set your company apart from the competition. Corporate Creativity is characterised by the ability to perceive the world in new ways, to find hidden patterns, to make connections between seemingly unrelated phenomena, and to generate solutions. Generating fresh solutions to problems, and the ability to create new products, processes or services for a changing market, are part of the intellectual capital that give a company its competitive edge. Creativity is a crucial part of the innovation equation.

 

Creativity workshopCreativity requires whole-brain thinking;
right-brain imagination, artistry and intuition,
plus left-brain logic and planning.

Creativity is fostered in organizational cultures that value independent thinking, risk taking, and learning. They are tolerant of failure and they value diversity. Open communication, a high degree of trust and respect between individuals are crucial.

Can creativity be learned?

A study by George Land reveals that we are naturally creative and as we grow up we learn to be uncreative. Creativity is a skill that can be developed and a process that can be managed. Learning to be creative is akin to learning a sport. It requires practice to develop the right muscles, and a supportive environment in which to flourish. Business leaders are increasingly adopting the principles and practices of art and design to help build creative muscle in their organizations.

Design thinking can help organizations manage the innovation process and overcome some of the barriers that prevent leaders from being effective innovators. Art and design processes help people develop fresh thinking through aesthetic ways of knowing, imagination, intuition, re-framing and exploring different perspectives. Art-based processes also help people learn to be comfortable with uncertainty, ambiguity, and paradox.

Strategies for developing creativity ....

• Skills Training for leaders, managers and staff
• Coaching innovation champions and teams
• Culture Change initiatives

... are based on these findings from global studies on innovation:

• Traditional business models no longer hold.
• Innovation has a higher success rate when it is applied to the business model
• Creative leadership is required for innovation to succeed
• The ability to collaborate at all levels of the organization

 

Generative Research on Creativity

Generative research shows that everyone has creative abilities. The more training you have and the more diverse the training, the greater potential for creative output. The average adult thinks of 3-6 alternatives for any given situation. The average child thinks of 60.

Research has shown that in creativity quantity equals quality. The longer the list of ideas, the higher the quality the final solution. The highest quality ideas appear at the end of the list.

“Behavior is generative; like the surface of a fast flowing river, it is inherently and continuously novel... behavior flows and it never stops changing. Novel behavior is generated continuously, but it is labeled creative only when it has some special value to the community... Generativity is the basic process that drives all the behavior we come to label creative.” — Robert Epstein PhD, Psychology Today July/Aug 1996


 

Σχόλια

23/04 10:01  nhad
"A study by George Land reveals that we are naturally creative and as we grow up we learn to be uncreative. "
Μιλούσα εχθές με μία ζωγράφο και μου έλεγε ακριβώς το ίδιο.
23/04 10:49  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Χα, χα, μοιάζει να είναι αλήθεια αυτό. Είχον κι εγώ συζήτησιν μετά φίλης δια την επίδρασιν της δημοσιοϋπαλληλίας εις την δημιουργικότητα.
23/04 13:24  Μαικήνας
Καλό κε Καλοχαιρέτα. Θα το κάνω άρθρο
"Δημοσιουπαλληλικός κώδικας, δημοσιουπαλληλική συμπεριφορά και η επίδρασή της στην δημιουργικότητα του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα"
Το μεν πρώτο (ο Δ.Κ) έχει να κάνει με το lean production (χάχά αστείο ακούγεται), το δεύτερο με τις αγκυλώσεις νοοτροπίας που οδηγούν σε εχθρική στάση του δημοσίου τομέα προς τον ιδιωτικό. Και το τρίτο στοιχείο αφορά το κατέβασμα του πύχη των παρεχόμενων υπηρεσιών απο τον ιδιωτικό τομέα αφου λένε οτι ο δημόσιος δεν τους απειλεί.
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις