Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Ένα ακόμη μείζον επίτευγμα του νεοελληνικού πολιτισμού No 2- Η προκλητική τιμολόγηση προσφερόμενων πολιτιστικών αγαθών
870 αναγνώστες
Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010
21:52

Το πρόβλημα των υψηλών τιμών στα προσφερόμενα πολιτιστικά αγαθά εμπεριέχει τρείς παραμέτρους. Η πρώτη αφορά τους δημιουργούς - παραγωγούς του αγαθού. Η δεύτερη τους διαμεσολαβητές και η τρίτη τους αποδέκτες. Για να ανέβει η τιμή ενός αγαθού πρέπει ή και οι δύο πρώτοι ή ένας απο τους δύο να επιδιώξει να βγάλει περισσότερο  κέρδος ωθώντας πρός τα πάνω τις τελικές τιμές.

Στην περίπτωση του γοητευτικού "κακού", του Κου Μάλκοβιτς και της ορχήστρας που τον συνοδεύει, το ερώτημα που υπάρχει είναι, αν ζήτησαν διαφορετική αμοιβή για να έλθουν στην Ελλάδα απ΄ότι για να πάνε σε άλλες χώρες.

Εάν όχι, ή λίγο παραπάνω, τότε ερωτήματα  αφορούν τους διαμεσολαβητές. Ήτοι το Ίδρυμα ή τον παραγωγό ο οποίος ζήτησε να νοικιάσει το χώρο. Στην τελευταία περίπτωση ένα άλλο ερώτημα αναδύεται. Όταν νοικιάζεις το χώρο σου  δεν σε νοιάζει το μύνημα που δίδεται ιδιαίτερα μάλιστα όταν είναι γνωστό ότι με τον τρόπο σου υπογράφεις και εσύ τις εκδηλώσεις;  Πάντως το δεν με αφορά το ζήτημα δεν ισχύει.

Εδώ ακριβώς είναι το ζήτημα. ΟΙ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΤΑΠΡΑΤΕΣ ή καταλήγουν να γίνουν.

Ο μακαρίτης Αντώνης Καρκαγιάννης  είχε γράψει στις 29/7/2007 για μεταπρατκή εξουσία

"Την περασμένη Κυριακή αναφερθήκαμε στον όρο «μεταπρατική εξουσία». Φίλος μού τηλεφώνησε και ρώτησε τι ακριβώς εννοώ. Του είπα ότι εννοώ το είδος εκείνο της εξουσίας, όπου εκείνος που την κατέχει την ασκεί σαν να είναι μαγαζί, ας πούμε μπακάλικο, πουλάει και αγοράζει: πουλάει τα αγαθά της εξουσίας, υπηρεσίες και εξυπηρετήσεις, εύνοια και ανεκτικότητα στην παρανομία, προμήθειες και δημόσια έργα και πολλά άλλα. Αγοράζει ψήφους του λαού, οικονομική και ηθική υποστήριξη από τους ισχυρούς και τα λεγόμενα Μέσα και κυρίως ιδεολογική πολιτική ηγεμονία."

"Αν αλλάξετε την προτελευταία λέξη και βάλετε το παράγωγο της λέξης πολιτισμός θα έχουμε πολιτιστική ηγεμονία.

  Eδώ αρχίζει μια μεγάλη συζήτηση. Διάφοροι διαμεσολαβητικοί θεσμοί και φορείς λειτούργησαν σαν "αυθέντες" θεωρώντας δεδομένη την υποταγή των πλειβίων. Συχνά οι διαχειριστές των φορέων αυτών ήσαν αξιόλογοι  μεν αλλά και εκπρόσωποι (του θνήσκοντος πλέον) πολιτικο-οικονομικού συστήματος των τελευταίων δεκαετιών. Μια άλλη έξήγηση είναι ότι η μικρή εγχώρια παραγωγή ενισχύει το μεταπρατικό φαινόμενο στο πολιτισμό.

Δεν έχει νόημα να το αναλύσουμε περισσότερο. Πρέπει όμως να επισημάνουμε πως η απουσία ουσιαστικής πολιτιστικής παιδείας επιτρέπει στους ληγμένους δημιουργούς άλλων εποχών να δοκιμάσουν την τύχη τους σε ένα προσεκτικά διαφημισμένο come back ή αλλιώς remake. Φυσικά οι μεταπράτες γιατί να πούν όχι. Ένα τέτοιο come back θα έχουμε την τύχη(;) να απολαύσουμε στο Ηρώδειο φέτος. ¨ηδη έχει στηθεί η μηχανή προώθησης. Παραθέτω από το τρέχον Πολύτονο, το περιοδικό της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών

  

Ντρίνγκι - ντρίνγκι μάνα μου...

Αυτό ήταν πράγματι που έλειπε απ’ το πρόγραμμα του «εμβληματικού» Ηρωδείου! Με ιδιαίτερη υπερηφάνεια ανακοινώθηκε ότι: «Η νέα παγκόσμια περιοδεία του Ντέμη Ρούσσου ξεκινάει με πρώτο σταθμό το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού όπου: «Μετά από δεκαετίες επιτυχίας ... ο Ντέμης Ρούσσος θα παρουσιάσει τραγούδια από το νέο του άλμπουμ και θα κάνει μια πλούσια αναδρομή στο μουσικό ρεπερτόριο (κλπ. κλπ...). Παράλληλα μας υπόσχεται και μια μεγάλη έκπληξη...»

Η έκπληξη θα είναι αν ο υπερεξηκοντούτης διεθνής έλληνας rocker τραγουδιστής και πρώην μπασίστας, μπορεί πλέον να φτάσει έστω και μία από τις χαρακτηριστικές εκείνες ψηλές του νότες που κάποτε τον έκαναν διάσημο.

Ακολουθεί ο Μπομπ Ντύλαν, έχουμε και τον Μίκη που είναι διαχρονική αξία,έχουμε τον Κο Ξαρχάκο που και αυτός επιδοτείται απο το ΥΠΠΟ, καιρός είναι νομίζω να ακούσουμε και τον Adamo (νομίζω ότι κρατάει ακόμη).

Τι λέτε καλή ιδέα δεν είναι;

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

Σχόλια

20/05 21:57  χορδιστής συναισθημάτων
χορδιστη θέλετε να ακουσετε ???
~~~@~~~
20/05 22:00  Μαικήνας
Σας έδωσα δημοσίως το email μου στο προηγούμενο κείμενο να μου πείτε τι εσυνέβη με το ban. (πρωϊνό σας μύνημα)
20/05 22:18  χορδιστής συναισθημάτων
ααα...αγαπητε τρεχω...τωρα τρωγω μεσημερινο
20/05 23:07  χορδιστής συναισθημάτων
ειναι απλά τα πράγματα...ειπαν οτι
στο επόμενο ποιήμα το μπάν θα ειναι
μόνιμο...τι σημαίνει κατι τέτοιο ???
21/05 09:48  nhad
Να σας πω, η Μαρινέλα έχει εμφανιστεί 3 φορές στο Ηρώδειο, εκ των οποίων την τελευταία σε ηλικία 68 ετών. Αφήστε τη Βίσση. Τέλος πάντων, το Ηρώδειο έχει γίνει κάτι σαν Αρένα της Βερόνα, τελικά έχει πάψει να με ενοχλεί το ότι εμφανίζονται διάφοροι. Ενοχλητική είναι μόνον η υποκρισία του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου που δεν ενέκρινε μια επίδειξη μόδας, που τουλάχιστον αρκετές φορές εμπεριέχει και την καλλιτεχνική δημιουργία.

Πάντως δε μπορώ να μη χαμογελάσω με αυτούς που πάνε να δούνε διάφορους προβεβηκότες ενθυμούμενοι τα πάλαι ποτέ. Η πιο αστεία περίπτωση ήταν ο Σινάτρα που "τραγούδησε" κυριολεκτικά με το ένα πόδι στον τάφο, 81 ετών!
21/05 09:58  Μαικήνας
Τα είπατε όλα. Τι άλλο να πώ.
Οσο για τη Βίσση δεν το ήξερα. Είναι σίγουρο;
21/05 11:07  nhad
21/05 11:18  Μαικήνας
Ευχαριστώ Μακάρι να ήταν ψέμα.
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις