Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Yes Mr. Minister - Τι θα έλεγα στον Κο Γερουλάνο.
1005 αναγνώστες
Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010
15:27

Όχι, όχι ο Κος Γερουλάνος δεν έχει καμιά σχέση με υπουργό Jim Hacker που υποδύεται ο  Paul Eddington  στο Yes Mr minister τη γνωστή σειρά του BBC.

Ο Μαικήνας δηλώνει προκαταβολικά ότι διάκειται ευμενώς απέναντι στον Κο Γερουλάνο. Η οικογένειά του έχει δόσει πολλά δείγματα γραφής στον Πολιτισμό και αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Εκτός αυτού, ο κος Γερουλάνος είναι γνήσια πολιτισμένος. Μπορεί κανείς να θεωρεί ουτοπική την στάση του, με άλλα λόγια να θεωρεί ότι δεν δείχνει επαρκώς γειωμένος. Παρόλα αυτά να θυμίσω πως τόσο η προσπάθειά του να δημιουργηθεί ένα ενιαίο μητρώο φορέων στο ΥΠ.ΠΟ (βλέπε Πύλη πολιτιστικών φορέων  http://drasis.culture.gr/  στο site του Υπουργείου) όσο και άλλες προσπάθειες για έλεγχο του "τέρατος" (επαναξιολόγηση του ρόλου του "Έργου Πολιτών", του ιδιότυπου αυτού διοικητικού μορφώματος της ΝΔ για τον εθελοντισμό), όσο και προσπάθειες για το συμμάζεμα των οικονομικών στους εποπτευόμενους φορείς (πχ είναι υπό κατάργηση τοEιδικό Tαμείο Oργανώσεων Συναυλιών Kρατικής Oρχήστρας Aθηνών και το Eιδικό Tαμείο Oργανώσεων Συναυλιών Kρατικής Oρχήστρας Θεσσαλονίκης)  δείχνουν ότι κάτι κινείται και θα είμαστε άδικοι να μην του το αναγνωρίσουμε. Επιπλέον είναι ό μόνος και ο πρώτος υπουργός που έχει άλλη σχέση με το βιβλίο. Δεν είναι μόνο ότι εγκαινίασε την έκθεση βιβλίου στη Θεσσαλονίκη αλλά και έχει πάρει κάποια ενδιαφέροντα μέτρα για τη προώθηση του ελληνικού βιβλίου. Διαβάστε  το δημοσίευμα της Αυγής. Νομίζω λέει πολλά, και ας μην σπεύδουμε να υιoθετούμε τις καταγγελίες του Κου Τατσόπουλου άκριτα. http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=539790            Βέβαια για το θέμα του Μητρώου έχουμε να ρωτήσουμε αρκετά, αλλά ας μείνουμε στην κατ΄αρχήν θετική αντίδραση. Αν σας ενδιαφέρει πάντως ...   http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artId=328740&dt=29/04/2010

Παραθέτω λοιπόν τμήμα της συνέντευξης του Κου Γερουλάνου στην Καθημερινή της 23/5/2010 στην Κα Μαργαρίτα Πουρνάρα. Η συνέντευξη όπως ήταν λογικό ξεκίνησε με τα  Γκερεκοτουριστικά ζητήματα και κατέληξε στον Πολιτισμό.    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100070_23/05/2010_401856 

Γνωρίζω ότι αυθαιρετώ αλλά θα παρεμβάλω μερικά δικά μου σχόλια 

"- Οι επικριτές σας υποστηρίζουν ότι στους κρίσιμους τομείς που ελέγχετε, υπάρχει δυστοκία αποφάσεων και ολιγωρία πράξεων. Το υπουργείο και τα μουσεία λ. χ. υπολειτουργούσαν από έλλειψη προσωπικού. Ερχονταν τουρίστες και τα έβρισκαν κλειστά.

- Πήραμε τη γενναία απόφαση τον χειμώνα να βάλουμε μια τάξη στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι προσλήψεις. Είναι ντροπή να βρίσκουν οι ξένοι κλειστά τα μουσεία ή τους αρχαιολογικούς χώρους. Εξίσου ντροπή είναι να λειτουργούν και ο φύλακας, που είναι και μπατζανάκης κάποιου άλλου μέλους του προσωπικού, να κοιμάται στην καρέκλα. Η διαδικασία έπρεπε να γίνει σωστά. Εχουμε ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Τώρα μπήκαν τα θερινά ωράρια των μουσείων. Το ΚΑΣ δουλεύει πιο αποδοτικά, ξεμπλοκάροντας υποθέσεις που ήταν κολλημένες για χρόνια.

σχόλιο Μαικήνα : Πάντως αν κρίνω απο την Αρχαολογική Συλλογή Κηφισιάς όντως υπάρχει κάποια αλλαγή. Εδώ και μερικούς μήνες έχουμε φύλακες και η συλλογή λειτουργεί  ( είμαι μέλος της Εταιρίας Φίλων Αρχαιολογικής Συλλογής Κηφισιάς, και το μικρό αυτό αλλά αρτιότατο μουσείο το ζώ απο κοντά. Για τις περιπέτειές του θα μιλήσουμε άλλη φορά)

- Οι Τούρκοι ενοικιάζουν επιλεκτικά κάποια από τα μνημεία τους για ιδιωτικές χρήσεις, λ. χ. γεύματα στη Βιβλιοθήκη της Εφέσου, εξασφαλίζοντας μεγάλα ποσά για τη συντήρησή τους. Υπάρχει περίπτωση να το δούμε αυτό τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα;

- Υπάρχει αυτή η πολιτική στην Ελλάδα, αλλά προσεκτικά και με διαφορετικό πνεύμα. Το Μουσείο Ακρόπολης, το Μουσείο Μπενάκη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης κάνουν κάποιες δράσεις. Τα βήματα είναι μικρά και αποδοτικά.

σ.Μ :Κάποιοι θα σχολιάσουν το "προσεκτικά". Σπεύδω να δώσω την στήριξή μου στον Υπουργό.  Η εύκολη κατηγορία για εμπορευματοποίηση του "άϋλου" πλήν όμως δραχμοβόρου  πολιτισμού επικρέμαται πάνω απο το κεφάλι του σαν Δαμόκλειος σπάθη. Εκτός απο το ΠΑΜΕ υπάρχουν και οι λογικές τύπου ΠΑΜΕ. Ο ιδεαλισμός στον Πολιτισμό συχνα συναντιέται με την σοβιετική λογική.

- Γιατί το εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης δεν μένει ανοιχτό τα βράδια;

- Χρειάζεται σχεδιασμός για τη σωστή φύλαξη και είναι μια απόφαση που κοστίζει πολλά χρήματα τώρα. Θα γίνουμε σιγά σιγά πιο ευέλικτοι σε ό, τι αφορά τη σύζευξη πολιτισμού - τουρισμού.

σ.Μ: Κε Υπουργέ, με όλο το θάρρος. Γιατί το παγωτό στο κυλικείο του Μουσείου της Ακρόπολης έρχεται χωριστά απο το τμήμα ζαχαροπλαστείου ; Έτσι είπαν. Τουριστική επιχείρηση θεωρείται το μπαρ του Μουσείου. Ξέρετε πολλές ετουριστικές επιχειρήσεις με τέτοιο σχεδιασμό.  Επίσης γιατί όταν κόπηκε το ρεύμα έπρεπε να κατεβάσουν ένα ανάπηρο τουρίστα με καρατσάκι στα χέρια;  Η γεννήτρια είχε χαλάσει, μου είπαν. Το προϊόν είναι όντως καλό, το management όμως;

- Μιλάτε συχνά για την αξιοποίηση νέων ταλαντούχων και δημιουργικών Ελλήνων ως στοίχημα πολιτιστικής ανάπτυξης. Ομως, σήμερα παρατηρείται κύμα φυγής επιστημόνων και άξιων νέων επαγγελματιών από τη χώρα. Μπορούμε να τους κρατήσουμε;

- Αν δεν κρατήσουμε τους άξιους ανθρώπους 20 - 35 ετών, θα έχουμε τεράστιο τίμημα στο μέλλον. Η παραμονή ή η φυγή τους είναι ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, όσο η διευθέτηση των οικονομικών μας θεμάτων. Εχουμε τρομερούς αρχιτέκτονες, ντιζάινερ, σεφ, προγραμματιστές. Δυστυχώς, τους έχουμε αποκλείσει και για να τους βάλουμε στο σύστημα, χρειάζονται πολλά: από την αλλαγή των νόμων για τη νέα επιχειρηματικότητα μέχρι τη μεταμόρφωση της αγοράς εργασίας.

σ. Μ:Προσοχή Κε Υπουργέ. Ξεχάσατε την κριτική πολλών ελλήνων αρχιτεκτόνων ότι απαξιώθηκε το εγχώριο δυναμικό, ότι το μουσείο δεν κάνει διάλογο με την Ακρόπολη και άλλα τέτοια; Δεν είναι δα και αποκλεισμένοι. Το Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς ζεύγος ελλήνων αρχιτεκτόνων δεν το έκανε; Κι έπειτα αυτή την αναφορά στο σύστημα τι την θέλατε; 

- Εσείς, αν ήσαστε 30 ετών, θα μένατε ή θα φεύγατε;

- Καλή ερώτηση. Οταν ήμουν 35 ετών, ετοιμάζαμε τους Ολυμπιακούς και αυτός ο ενθουσιασμός που ένιωσα τότε μου έδωσε και μου δίνει κουράγιο να ζω εδώ. Πρέπει να το παλέψουμε.

σ Μ: Ρυθμίστε σας παρακαλώ υπουργέ μου το μείζον θέμα του εθελοντισμού.  Απο τον εθελοντισμό  του 2004 και τις προτάσεις Παπανδρέου στο Λαύριο για την ανεργία καταλήξαμε στα stage. Αυτή η χώρα σου κόβει τη διάθεση με πολλούς τρόπους, απο πολύ νωρίς, απο τα πρώτα φοιτητικά χρόνια.

- Η έλλειψη χρημάτων δεν σας αφήνει να κάνετε πολλά πράγματα για τον πολιτισμό. Πώς το αντιπαρέρχεστε;

- Η εμπειρία μου στο ΥΠΠΟΤ μου έδειξε ότι αν καταπολεμήσουμε την κακοδιαχείριση και την έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στους δεκάδες φορείς, μπορούμε να κάνουμε μικρά θαύματα. Οταν λειτουργούν λάθος τα πράγματα, τα χρήματα εξανεμίζονται. Πρέπει να φτιάξουμε τη βάση.

Σωστό Άλλωστε έχουμε δείγματα γραφής. Follow up  υπουργέ μου, follow up.

- Είσαστε αισιόδοξος ότι έχουμε νέα όπλα να καταπολεμήσουμε την αρχαιοκαπηλία; Η Ιταλία και η Αίγυπτος έχουν κάνει περισσότερα βήματα.

- Εχουμε πιο αποτελεσματική συνεργασία με την αστυνομία, όπως φάνηκε και στην υπόθεση των Κούρων. Οι Ιταλοί είναι πρωτοπόροι και μας βοηθούν στην τεχνογνωσία. Η Αίγυπτος ζητάει πίσω ορισμένα αντικείμενα, αλλά η υπόθεση δεν έχει κοινά με τη διεκδίκηση των Μαρμάρων.

Λογικό ακούγεται.

- Με την κρίση που πλήττει την Ελλάδα, έχουμε τελικά ελπίδες να τα δούμε να επιστρέφουν;

- Είναι ευκαιρία η περίοδος αυτή γιατί κάνουμε δουλειά, ενώ οι προβολείς δεν είναι στραμμένοι σε αυτό το θέμα. Δεν χρειάζονται πάντα κορώνες και τρομερή δημοσιότητα για να προχωράς.

Έγώ πάντως Υπουργέ μου δεν θα σας κακίσω αν δεν έρθουν τα μάρμαρα. Όπως λέει και φίλη καθηγήτρια κλασσικής αρχαιολογίας σε πολυ γνωστό πανεπιστήμιο του εξωτερικού " Να τα ζητάμε, αλλά να μην έρθουν ποτέ"  Μεγαλύτερη διαφήμιση κάνουν στην Ελλάδα τώρα."

Άποψη που ο Μαικήνας ασπάζεται. Δηλώνω ότι το Μουσείο της Ακρόπολης μου άρεσε και η καρδιά μου δεν σκίστηκε στην αίθουσα με τα αντίγραφα. Πιο πολύ με ενόχλησε που κατέβηκα με μπαστούνι όλες τις σκάλες και η προσβολή του ξένου ανάπηρου τουρίστα. Και μια τελευταία ερώτηση Κε Υπουργέ:  Όλοι οι ειδικοί λογαριασμοί της περιόδου Ζαχόπουλου έκλεισαν;

 Σας ασπάζομαι

Μαικήνας

 

Σχόλια

24/05 20:33  nhad
Πάντως αν θυμηθώ κάποιους που έχουν περάσει από το Υπουργείο - Κούβελας (θυμίζω τους ποιητές που είναι "λαπάδες"), Βουλγαράκης, κώστας Καραμανλής - αυτός τουλάχιστον έχει μια σχέση με τον πολιτισμό. Οι άλλοι ήταν καθαρά εχθρικοί!
24/05 20:41  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Να θυμίσω: "Όταν ακούω για πολιτισμό τραβάω πιστόλι!"
Ποιος το είπε;
24/05 21:08  Μαικήνας
"Wenn ich Kultur hore ... entsichere ich meinen Browning!" Οταν ακούω για Κουλτουρα απασφαλίζω το πιστίλι μου Hanns Johst ναζιστής Γερμανός θεατρικός συγγραφέας.
Υπάρχει και άλλη άποψη που το αποδίδει στον ΅Walter Benjamin.
Αλλά και ο δικός μας Μίκης φέρεται να έχει χρησιμοποιήσει τη φράση.
Βέβαια η λέξη κουλτούρα kultur είναι διαφορετική απο τη λέξη civilization
24/05 21:22  Μαικήνας
Επί του πιεστηρίου
Απο το έργο Schlageter πρωτοπαιχτηκε τον Απρίλιο του 33 στα γενέθλια του Χίτλερ Πράξη πρώτη Σκηνή πρώτη Ο χαρακτήρας που το λέει ονομάζεται Thiemann.

Ο Schlageter ήταν γερμανός αξιωματικός του Α Παγκοσμίου πολέμου ο οποίος εκτελέστηκε σε θάνατο 1923 γιατί ηγήθηκε στατιωτικού κινήματος εναντιωνόμενος στην συνθήκη των Βερσαλιών. Ηταν ηρωϊκή και μυθική φιγούρα για τους ΝΑΖΙ
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις