Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


O ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΣΑΜΕ - Απο τις Αρσακειάδες που τραγουδούσαν το "Δρόμο" του Μ. Λοϊζου στη "Βασίλισσα της πίστας" της Τζούλιας
842 αναγνώστες
Παρασκευή, 4 Ιουνίου 2010
21:31


Απο το blog του μουσικού και συνθέτη Κώστα Γρηγορέα στο TAR 

"Τα ανά την επικράτεια σχολεία αντιλαλούν από τραγουδιστές διαφημίσεις. Με έξυπνο η βλακώδες χιούμορ. Με σεξιστικό (καλόγουστο η κακόγουστο) περιεχόμενο. Με κακοφτιαγμένη η καλοφτιαγμένη μουσική. Όλες όμως καταλαμβάνουν στην ψυχή και στο μυαλό των παιδιών μας (αλλά και ημών των ιδίων) το χώρο που θα έπρεπε κανονικά να ανήκει σε ένα όμορφο απλό τραγούδι η σε ένα όμορφο απλό ποίημα. Δημιουργοί και εκτελεστές πάνβλακες έως πανέξυπνοι, ατάλαντοι έως πολυτάλαντοι, ακαλλιέργητοι έως καλλιεργημένοι  έχουν βρει επαγγελματικό αποκούμπι σε ένα χώρο «καλλιτεχνικό», ο οποίος ήρθε κι έδεσε με τις καθημερινές αισθητικές μας ανάγκες και αναζητήσεις και σιγά-σιγά εκτοπίζει τις απλές μορφές έκφρασης, τις τόσο απαραίτητες για την ψυχική μας ισορροπία:
 Μπες – μπες – μπες,
με γκρηγκορρές τα(χ)υτητές!!!

τραγουδά η χορωδία των καλλίφωνων μαύρων αγγέλων «από το Αμερρική». "

Η ιστορία της αποβλάκωσης, του δήθεν, και του πολιτιστικού αχταρμά ξεκινάει απο παλιά.

Ηταν 1985. Ο Μαικήνας σε μια απο τις πολλές του ανορθόδοξες κινήσεις αποφάσισε να σπουδάσει δάσκαλος. Εχθρός του χαβαλέ, ηρνήθη να εγγραφεί σε άλλες παιδαγωγικές ακαδημίες πιο "προοδευτικές" και προτίμησε την Αρσάκειο παιδαγωγική Ακαδημία, ελπίζοντας ότι εκεί τουλάχιστον το μαγαζί θα δούλευε, Έτσι και ήταν. Φυσικά το όλο πλαίσιο ήταν μείγμα παλαιών προαιώνιων λογικών Αρσακείου και εισαγόμενης απο το υπουργείο Παιδείας προοδευτουριάς, που λέει ο Καλοχαιρέτας.
Ενθυμούμαι παραμονή της εθνοεπετείου του πολυτεχνείου στην αίθουσα της ωδικής ανάμεσα στα διάφορα εθνικά σύμβολα που ήσαν μόνιμα αναρτημένα μαζί με θρησκευτικά σύμβολα, μια ομάδα νεαρών Αρσακειάδων, σε ηλικία που προφανώς τις απασχολούσαν και άλλα ζητήματα, τραγουδούσε με ζέση για το " δρόμο που είχε τη δική του ιστορία". Γέλασα πικρά. Το πολιτιστικό ανακάτεμα σε όλο του το μεγαλείο.

Τα χρόνια πέρασαν η Κα Ρούλα Κορομηλά άρχισε να βγάζει παιδάκια Κυριακή απόγευμα και να επιβραβεύει την καλύτερη αντιγραφή - αφομοίωση της αγοραίας αισθητικής των μεγάλων.

Η Καλομοίρα καθαγίασε με την "παρθενική" της εμφάνιση το ξετσίπωτο. 

Εν τω μεταξύ τα κοριτσάκια και τα αγοράκια αντέγραφαν πρότυπα και υιοθετούσαν αισθητικές, πρακτικές και δήθεν αξίες.

Φτάσαμε το 2007 η κα Τζούλια Αλεξανδράτου μας λέει

Γυναικεία ψυχολογία style, χρήμα και γοητεία
Η γυναικεία ψυχολογία δεν την αντέχει τη δυστυχία

Στόχος είναι τα λεφτά
έτσι μου ΄πε η μαμά        έτσι μου ΄πε κι ο μπαμπάς
                                           τότε να τον αγαπάς
Στόχος είναι τα λεφτά
που να πας χωρίς αυτά
                                         δεν αγάπησε κανείς τους φτωχούς τους συγγενείς

Απο το ομώνυμο τραγούδι.

Η αισθητική και η αξιακή έκπτωση πάνε μαζί και αλληλοτροφοδοτούνται. Όσο για την Κα Αλεξανδράτου έδωσε με γλαφυρό τρόπο το περίγραμμα των οραμάτων πολλών κοριτσιών. Πιστέψτε με δεν είναι αστείο, τραγικό είναι.

Φοβάμαι ότι δεν υπάρχει ελπίδα σωτηρίας.

Εκτός αν η κρίση ταρακουνήσει τα μυαλά μας.

Το εύχομαι. 

Η βασίλισσα της πίστας

Πρώτη εκτέλεση: Τζούλια Αλεξανδράτου

Στον καθρέφτη έχω κάνει τόσες πρόβες
έχω μάθει να κουνιέμαι όπως πρέπει
με ένα μίνι και με τις ψηλές μου γόβες
θα 'μαι η καλή χαρά όποιου με βλέπει

Χορηγούς *** θα προσελκύσει το κορμί μου
το γαρύφαλο θα πέφτει καταιγίδα
μια χαρά θα τους αρέσει κι η φωνή μου
και στο αφεντικό του άρεσα, το είδα

Αποφάσισα να γίνω η βασίλισσα της πίστας
κι ας τραβάνε τα μαλλιά τους, το μπουζούκι κι ο πιανίστας
Αποφάσισα να γίνω μια βασίλισσα στη νύχτα
και το μαγαζί για μένα κάθε βράδυ να 'ναι πήχτρα

Να αγοράσω την πιό σέξυ γκαρνταρόμπα
για να βγαίνουν τα ματάκια λίγο έξω
θα κεντρίζω με το βλέμμα σαν την κόμπρα
γιατί εγώ εδώ δεν ήρθα για να παίξω

Τον μαέστρο θα τον κάνω του χεριού μου
και το πρόγραμμα στα μέτρα μου θα φέρνω
με την ίντριγκα στην άκρη του μυαλού μου
ό,τι έχω ψώνιο θα το καταφέρνω

***Ο Μαικήνας δηλώνει ότι δεν επιθυμεί να χορηγήσει το κορμί της κυρίας, όχι για λόγους αισθητικής σώματος, ούτε επειδή δεν διαθέτει οικονομική δυνατότητα.  Απλά πιστεύει ότι πρέπει κάπου να μπαίνουν αυστηρά όρια.

Δεν πιάσαμε  μόνο πάτο. Εχουμε ξεκινήσει και υποθαλάσσια γεώτρηση.

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

Σχόλια

05/06 09:42  nhad
"Δεν πιάσαμε μόνο πάτο. Εχουμε ξεκινήσει και υποθαλάσσια γεώτρηση"

Si non è vero è ben trovato! Για να πω την αλήθεια, εγώ κάπως εκ φύσεως απαισιόδοξος, δε θεωρώ ότι πιάσαμε πάτο, γιατί αυτό υπονοεί ότι πριν ήμασταν στα πιο ψηλά. Πχ για να θυμίσω τη "χρυσή" δεκαετία του 60, η επίσημη σχεδόν γραμμή των εφημερίδων στα πολιτιστικά ήταν η λοιδωρία κάθε πρωτοπορίας. Θυμίζω τα συχνά ειρωνικά χρονογραφήματα του Δ. Ψαθά για τις ταινίες του Μπέργκμαν (ουδέποτε έγραψε κάτι για τις ταινίες των Καραγιάννη-Καρατζόπουλου), τις επιθέσεις κατά των παραστάσεων του Κουν (η μονίμως εμφανιζόμενη κότα των γελοιογράφων που σατίριζε τις "Όρνιθες"), ακόμα και κατά της Κάλλας! Την αποθέωση των μουσικοχορευτικών κινηματογραφικών ταινιών (με τα απαραίτητα μπουζούκια) όταν διεθνώς γινόταν κοσμογονία. Άσε το χάλι στην πολιτική, που μας έφερε και τη δικτατορία με όλο το κιτς της επόμενης δεκαετίας.
Η διαφορά πιστεύω ότι σήμερα η ασχήμια προβάλλεται ακόμη περισσότερο. Αυτό το έφεραν οι δυνατότητες της νέας τεχνολογίας, όχι ότι η ασχήμια είναι περισσότερη. Τότε η κυρία τάδε θα δούλευε απλώς αρχικά ως μεγαλοβιζιτού, μετά σε "μαγαζί", μετά σε "σπίτι". Σήμερα μπορεί να γίνει πρωτοσέλιδο επί ημέρες σε φυλλάδες που πουλούν ακριβώς αυτό.
Υπάρχει και κάτι που κατά τη γνώμη μου αντισταθμίζει τα αρνητικά που έφερε η εύκολη διάχυση της (κακής) πληροφορίας: Η αυτογνωσία, που νομίζω έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με παλαιότερα.
05/06 09:43  nhad
Si non e vero e ben trovato, χωρίς τόνους που βγαίνουν λάθος.
05/06 10:16  Μαικήνας
Προς αποκατάσταση της αληθείας.
Η κότα στις γελοιογραφίες αφορά προφανώς τον Φωκίωνα Δημητριάδη. Εκεί νομίζω, αν δεν με απατά η μνήμη μου, γιατί ήμουν μικρός, η κότα εμφανίστηκε σαν κατοικίδιο σε λουρί (κορδέλα για να είμαι ακριβής) που κρατούσε ο Κώστας Τσάτσος, ο οποίος ως υπουργός παιδείας και πολιτισμού της κυβερνήσεως του θείου Καραμανλή, είχε απαγορεύσει νομίζω την παράσταση του Κουν στο υπάιθριο θέατρο της οδού Μαυροματαίων. Εξ ου και το προσωνύμιο "η κοκό" που απεδίδετο στον Τσάτσο, όχι δημόσια βέβαια, αλλά στις συζητήσεις.
05/06 10:22  Μαικήνας
05/06 10:24  Μαικήνας
απο το σχετικο site γελοιογραφία "Η απολογία του αρχηγού"
05/06 10:59  nhad
Έχετε δίκιο. Θυμόμουν την κότα, το λουρί και τον Τσάτσο, αλλά όχι ότι απαγόρευσε τις Όρνιθες.
«Απηγορεύθησαν η χθεσινή παράστασις ως και αι παραστάσεις της 3ης και της 4ης Σεπτεμβρίου, εξεδόθη δε η κάτωθι επίσημος ανακοίνωσις της υπηρεσίας του Φεστιβάλ Αθηνών: "Ανακοινούται ότι η δευτέρα παράστασις των "Ορνίθων" του Αριστοφάνους, η οποία επρόκειτο να δοθή χθες Κυριακήν και ώραν 8.30 εν τω πλαισίω του Φεστιβάλ Αθηνών, εματαιώθη κατ' εντολήν του υπουργού Προεδρίας Κυβερνήσεως, του κ. Κ. Τσάτσου, καθ' όσον το εμφανισθέν έργον, ατελέστατα προπαρασκευασμένον, απετέλεσε παραμόρφωσιν του πνεύματος του κλασικού κειμένου, ωρισμέναι δε σκηναί αυτού παρουσιάσθησαν κατά τρόπον προσβάλλοντα το θρησκευτικόν αίσθημα του λαού. Τα προπωληθέντα εισιτήρια επιστρέφονται εις τα ταμεία του Φεστιβάλ"».
05/06 11:53  Θουκιδίδης
το τραγούδι "στόχος είναι τα λεφτά" είναι απόλυτα ρεαλιστικό.. ανέκαθεν έτσι ήταν τα πράγματα.. γι'αυτό και ο Ευριπίδης που έσερνε τα εξ αμάξης στίς γυναίκες τον είχαν για μισογύνη.. του άνδρα πλέον αποκαλύφθηκε ο ρόλος του.. με τα τραγούδια αυτά που απεφθείνονται και εκπροσωπούν τη σύγχρονη νεανίδα διδάσκουν πως έχουν τα παράγματα (χωρίς τα προσχήματα).. δούλευε άνδρα, πάλευε, αγωνίσου, ρισκάρισε, αγγομάχα για να καταθέσεις το προϊόν του μόχθου σου στο (ή στα) θηλυκά.. και για αντάλλαγμα?? απαντήστε εσείς σ'αυτό..
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις