Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


The show must go on στη σκιά του ΔΝΤ / Το πολιτιστικό καλοκαίρι της Βόρειας Ελλάδας
942 αναγνώστες
Πέμπτη, 17 Ιουνίου 2010
10:57

 

Αλίευσα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο απο την εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Σας το παραθέτω αυτούσιο. Μόνη παρέμβασή μου είναι ο χρωματισμός με κόκκινο κάποιων σημείων που θεωρώ ότι χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και με μπλέ τα εμβόλιμα σχόλιά μου. Το άρθρο πάντως το βρήκα πολύ χρήσιμο στο να καταλάβουμε τα του πολιτισμού εκτός Αθήνας.

 

The show must go on ακόμη στη σκιά του ΔΝΤ

Της Χριστίνας Ταχιάου

(εφημερίδα Μακεδονία 13/6/2010)

2010, έτος δημοτικών εκλογών. Παραδοσιακά κάθε τέταρτο έτος οι διοργανωτές εκδηλώσεων ανά την Ελλάδα κάνουν πάρτι, καθώς οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης δείχνουν ιδιαίτερη προθυμία στην πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων. Βλέπετε, ο πολιτισμός είναι κάτι που φαίνεται και ακούγεται…

βλ. σχολιό μου: Ο Καλλικρατης, τα φεστιβάλ και η συναυλία της Κούλας  http://maecenas.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=24134&blid=404
 

 

Όχι φέτος όμως. Με πολύ μειωμένους προϋπολογισμούς, παραχωρήσεις σε ιδιώτες και συμπίεση των εξόδων οι δήμαρχοι της Βόρειας Ελλάδας προσπαθούν να προσφέρουν circenses (θεάματα) στους δημότες τους, αν και εκείνοι θα προτιμούσαν panem (άρτο).
Οι ιδιώτες από την άλλη προσπαθούν να τηρήσουν τα συμβόλαια με τους καλλιτέχνες που υπογράφηκαν στην «προ μηχανισμού στήριξης» εποχή και επιφυλάσσονται για το μέλλον.


«Η Θεσσαλονίκη δεν κόβει εισιτήρια…»
Στις 3 Ιουλίου η Diana Krall, καναδή superstar της jazz, εμφανίζεται στη Μονή Λαζαριστών. Το εισιτήριο κοστίζει 49 ευρώ, την ώρα που στο TerraVibe Park, όπου εμφανίζεται την επομένη, η τιμή κυμαίνεται από 45 έως 120 ευρώ.
Για τη Θεσσαλονίκη το ποσό των 49 ευρώ για εισιτήριο, εξαιρώντας τις παραστάσεις του Μεγάρου Μουσικής, θεωρείται πολύ υψηλό.
Διοργανωτής με έδρα την Αθήνα, που έχει χάσει αρκετά χρήματα στη Θεσσαλονίκη, ισχυρίζεται ότι «η Θεσσαλονίκη δεν κόβει εισιτήρια. Συμφέρει πολύ περισσότερο οικονομικά να κάνεις δεύτερη συναυλία του ίδιου καλλιτέχνη στην Αθήνα, παρά να τον φέρεις στη Θεσσαλονίκη και να χάσεις χρήματα. Αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι μεγάλες συναυλίες γίνονται στην Αθήνα».

βλ. σχόλιό μου:Ένα ακόμη μείζον επίτευγμα του νεοελληνικού πολιτισμού- Η προκλητική τιμολόγηση προσφερόμενων πολιτιστικών αγαθών
http://maecenas.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=25119&blid=404

 

Η DiDi Music, διοργανώτρια εταιρεία της συναυλίας της Diana Krall, φέτος θα φέρει τους Placebo στις 10 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Γης και τους Tindersticks στις 18 Σεπτεμβρίου στη Μονή Λαζαριστών. Από έλληνες καλλιτέχνες συνεργάζεται με τους Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα, οι οποίοι θα εμφανιστούν στις 2 Ιουλίου στη Θεσσαλονίκη, στις 31 Ιουλίου στην Αλεξανδρούπολη και την 1η Αυγούστου στην Καβάλα.


Η φούσκα της… καλλιτεχνίας
Για μία εταιρεία του μεγέθους της DiDi Music οι συναυλίες που διοργανώνονται στη διάρκεια ενός καλοκαιριού στη Βόρεια Ελλάδα φαντάζουν πολύ λίγες. «Φέτος είναι δύσκολη χρονιά. Όλοι είναι επιφυλακτικοί και φυσικά κι εμείς» είναι η θέση της εταιρείας, η οποία ευθαρσώς μίλησε για χαμηλή προπώληση στο δελτίο Τύπου σχετικά με την ακύρωση της συναυλίας του Elvis Costello στην Αθήνα.
Ο θεσσαλονικιός Νίκος Στεφανίδης, υπεύθυνος της εταιρείας Show What, πιστεύει ότι,
«όπως έσκασε η φούσκα της οικονομίας, θα σκάσει και της… καλλιτεχνίας. Τόσα χρόνια η Ελλάδα είχε καταντήσει να έχει τις υψηλότερες τιμές και ξέρετε γιατί; Επειδή κάποιοι με τις τσέπες του κράτους και των δημοτικών οργανισμών πρόσφεραν αφειδώς χρήματα στους καλλιτέχνες, προκειμένου να διοργανώνουν τις παραστάσεις τους. Είχαν εξασφαλισμένη πελατεία και δημιουργούσαν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Τώρα ήρθε η ώρα να υποστούμε όλοι τις συνέπειες».
Μία από τις συνέπειες είναι το αυστηρό συμμάζεμα και οι περικοπές μέχρις εσχάτων στα φεστιβάλ των φορέων.
«Φέτος εμείς οι ίδιοι δεν διοργανώνουμε καμία παράσταση στο Φεστιβάλ Ολύμπου», λέει ο δήμαρχος Δίου Γρηγόρης Παπαχρήστος. «Παραχωρούμε τους χώρους μας σε διοργανωτές, εκείνοι αναλαμβάνουν το κόστος και μας δίνουν ένα ποσοστό που έχει προσυμφωνηθεί. Δεν θέλουμε κέρδη, θέλουμε μόνο να βγάλουμε τα έξοδά μας».


Ποιότητα χωρίς μεγάλο κόστος
Το Φεστιβάλ Ολύμπου, αν και δεν θα αναλάβει το οικονομικό ρίσκο των παραστάσεων, έχει λόγο τόσο στην ποιότητα των εκδηλώσεων όσο και στην τιμή των εισιτηρίων. «Οι παραστάσεις μας είναι όλες ποιοτικές. Η Γαλλία είναι τιμώμενη χώρα φέτος στο Φεστιβάλ. Θα φιλοξενήσουμε στο Δίο εκθέματα από το Λούβρο και στην έναρξη, στις 17 Ιουλίου, θα δούμε τον ‘Αρχοντοχωριάτη’ του Μολιέρου. Πολύ σημαντική συναυλία είναι αυτή του Ντέμη Ρούσσου. Παρά την οικονομική κρίση θέλουμε το πρόγραμμα να είναι πλούσιο και ποιοτικό. Όσο για την τιμή των εισιτηρίων, δεν θα ξεπερνά τα 20 ευρώ».
Κάποιοι πάλι πιστεύουν ότι η τιμή δεν είναι καθοριστική για την προσέλευση του κοινού. Ο Γιώργος Μουστάκας, παραγωγός συναυλιών στην εταιρεία GMI, φέρνει τους Blues Brothers στο Θέατρο Δάσους στις 19 Ιουλίου. «Είναι η μόνη μας παράσταση στη Θεσσαλονίκη για το φετινό καλοκαίρι. Κινούμαστε πολύ πιο συντηρητικά φέτος απ’ ό,τι τις άλλες χρονιές. Όσο περίεργο κι αν σας φανεί, ο Θεσσαλονικιός μπορεί να πληρώσει ακριβότερο εισιτήριο, για να δει μία παράσταση στο Μέγαρο, παρά φτηνότερο, για να τη δει αλλού. Προτιμά να βλέπει και να ξαναβλέπει έλληνες καλλιτέχνες. Ο Jean Michel Jarre για παράδειγμα, που ήρθε με ένα υπερθέαμα, δεν ήταν sold out. Πριν από λίγα χρόνια φέραμε τον James Brown και κάναμε 2.000 εισιτήρια στη Θεσσαλονίκη. Την επομένη στην Αθήνα με ακριβότερο εισιτήριο κόψαμε 7.500 στο Λυκαβηττό!».


Η κρίση θέλει σύνεση
Στο παραπάνω συμφωνεί και ο Νίκος Στεφανίδης. «Τα φτηνότερα εισιτήρια δεν σημαίνουν απαραίτητα μεγαλύτερη προσέλευση. Αντίθετα σημαίνουν μεγαλύτερο ρίσκο για το διοργανωτή».
Κάποιοι καλλιτέχνες είναι «στανταράκια» για τους διοργανωτές. Στις 9 Ιουλίου στο Θέατρο Γης θα εμφανιστούν οι Pink Martini, που έχουν ήδη έρθει άλλες τρεις φορές. Είναι η μοναδική μεγάλη συναυλία που διοργανώνει η εταιρεία Intershow με έδρα τη Θεσσαλονίκη. «Η οικονομική κρίση μάς κάνει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να μην ανοιχτούμε καθόλου», λένε οι υπεύθυνοι της εταιρείας.
Στο Φεστιβάλ Κασσάνδρας, όπου άλλοτε υπήρχε τουλάχιστον μία μετάκληση από το εξωτερικό, φέτος θα ακουστούν μόνον ελληνικά τραγούδια. «Η Cesaria Evora πέρυσι δεν πήγε καλά και για φέτος δεν ρισκάρουμε κάτι τέτοιο. Θα παρουσιάσουμε πιο φτηνά θεάματα αλλά πάντα με κριτήριο την ποιότητα». Για τον Γιώργο Καλούση, διοργανωτή του Φεστιβάλ, «οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι. Ο προϋπολογισμός είναι ίδιος με πέρυσι. Δεν τον μειώσαμε και δεν ξέρουμε αν αυτό θα μας βγει σε καλό ή όχι. Πέρυσι πήγαμε καλά οικονομικά, γιατί υπήρχαν χορηγοί.
Φέτος κανείς δεν θέλει να βάλει το χέρι στην τσέπη».


Φεστιβάλ ως αναπτυξιακό εργαλείο
Ο δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής πιστεύει ότι οι χορηγίες θα οδηγήσουν σε ισοσκελισμένο προϋπολογισμό για το Φεστιβάλ Φιλίππων. «Συνολικά το Φεστιβάλ θα κοστίσει 380.000 ευρώ. Ο δήμος Καβάλας χορηγεί τις 130.000, ο δήμος Φιλίππων τις 50.000 και προσδοκούμε 200.000 από χορηγίες. Υπολογίζουμε ότι θα έχουμε τις ίδιες εισπράξεις με πέρυσι, που ήταν στις 76.000 ευρώ. Τα εισιτήρια θα κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, από 10 έως 15 ευρώ, προκειμένου να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο. Ξέρετε, κρίνουμε ότι το Φεστιβάλ Φιλίππων στρατηγικά ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των Καβαλιωτών και θέλουμε να το αναβαθμίσουμε. Οι παραγωγές είναι λιγότερες από τις άλλες χρονιές, αλλά όλες πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ ρίχνουμε μεγάλο βάρος στο αφιέρωμα στον καβαλιώτη λογοτέχνη Γιώργο Χειμωνά».
Σύμφωνα με τον κ. Σιμιτσή,
«όταν ένα Φεστιβάλ ή ένας θεσμός αποκτά ένα όνομα, είναι φυσικό επακόλουθο να δημιουργείται οικονομικό πεδίο για πολύ κόσμο. Το Φεστιβάλ Φιλίππων είναι αναπτυξιακό εργαλείο. Μακάρι να έχουμε και κέρδη, για να κάνουμε κοινωνική πολιτική με επίκεντρο το Φεστιβάλ».

Αξιόλογη είναι η προσπάθεια του Πνευματικό κέντρου Δήμου Βύρωνα που διοργανώνει αυτές τιος μέρες ένα συνέδριο με θέμα    Διοργάνωση Φεστιβάλ- Τάσεις, Εξελίξεις & Προκλήσεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση                          16-17 Ιουνίου 2010


Κάθε πέρυσι...
Οι παλιές καλές χρονιές, όταν δημοφιλείς καλλιτέχνες επισκέπτονταν στη διάρκεια της καλοκαιρινής τουρνέ 30-40 πόλεις, μάλλον φαίνεται ότι έχουν περάσει. Μεγάλα ονόματα της ελληνικής σκηνής δεν αναμένεται να κάνουν περισσότερες από δέκα, δεκαπέντε συναυλίες φέτος. Το κόστος και η οικονομική ανασφάλεια περιορίζουν τα εισιτήρια, άρα τα έσοδα. «Ο κόσμος πάντως φαίνεται ότι στηρίζει τα μεγάλα ονόματα», εκτιμά ο Νίκος Στεφανίδης. «Για εμάς που έχουμε κλειστούς συναυλιακούς χώρους, όπως το Principal, επιπλέον ένα έσοδο είναι η κατανάλωση εντός. Λόγω της κρίσης και αυτή είναι περιορισμένη.
Η Ελλάδα πάντως είναι ξέφραγο αμπέλι στον τομέα ‘χώροι για παραστάσεις’. Ακόμη και με άδεια αναψυκτηρίου ή κυλικείου οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει συναυλία. Οι νόμιμοι και συνεπείς βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Είμαστε όμηροι του κράτους».


Πανάκριβες αμοιβές
Ο δήμος Θεσσαλονίκης μέχρι τα Δημήτρια δεν έχει προγραμματίσει πολλές εκδηλώσεις. «Εκμεταλλεύεται» τις ορχήστρες και τα συγκροτήματά του, που θα δίνουν συναυλίες σε ανοιχτούς χώρους όλο το καλοκαίρι, δωρεάν φυσικά για το κοινό.
«Οι καλλιτέχνες οφείλουν να καταλάβουν ότι πρέπει να μειώσουν το κόστος και βεβαίως τις αμοιβές τους», μας λέει καλλιτεχνικός διευθυντής Φεστιβάλ της Βόρειας Ελλάδας, που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Οι Έλληνες το είχαν παρακάνει, αν και η κρίση είναι φανερή τα τελευταία χρόνια».
Ο κ. Μουστάκας κάνει λόγο για αύξηση του κόστους λόγω της διαφήμισης. «Το επιπλέον 20% στην τηλεοπτική διαφήμιση την κάνει απαγορευτική. Κι όλες οι άλλες δαπάνες είναι αυξημένες. Οι ξένοι καλλιτέχνες δεν προσαρμόζουν το κασέ τους στα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας»

 

 

 Το σχόλιό μου: Eκτός των όσων έχουμε πεί για την προκλητική τιμολόγηση, υπάρχει και η πολιτική φθηνών εισητηρίων και εισητηρίων για τους ανέργους απο το Φεστιβάλ Αθηνών http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1830825

 Βέβαια αυτό δεν απαντά στο πρόβλημα της φούσκας που αναφέρεται στο άρθρο 

 

 

 

 

 

καλοκαίρι 2010
Από τις παραστάσεις και τα Φεστιβάλ του καλοκαιριού στη Βόρεια Ελλάδα ξεχωρίζουμε:
Μονή Λαζαριστών
Σήμερα Δευτέρα Μόνικα
Κυριακή 20 Ιουνίου Gotan Project
Τετάρτη 23 Ιουνίου Vassilikos Vintage Live
Τρίτη 20 Ιουλίου Jethro Tull
Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου Tindersticks

Θέατρο Δάσους


30 Ιουνίου και 1 Ιουλίου «Τρωάδες» (Θέατρο Νέου Κόσμου)

Θέατρο Γης
Δευτέρα 5 Ιουλίου Έλενα Παπαρίζου - Onirama
Παρασκευή 9 Ιουλίου Pink Martini
12 και 13 Ιουλίου «Οιδίπους Τύραννος» (Αμφιθέατρο)
21 Ιουλίου «Μπακαλόγατος» (Πέτρος Φιλιππίδης)

Φεστιβάλ Κασσάνδρας
14 και 15 Ιουλίου «Αχαρνής» (ΚΘΒΕ)
Σάββατο 17 Ιουλίου Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Σάββατο 24 Ιουλίου Μιχάλης Χατζηγιάννης
Σάββατο 31 Ιουλίου Αλκίνοος Ιωαννίδης

Φεστιβάλ Φιλίππων
Δευτέρα 5 Ιουλίου Μικρούτσικος - Θηβαίος στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
26 - 30 Ιουλίου Άμλετ (του Γ. Χειμωνά σε σκηνοθεσία Θ. Γκόνη) στο Φρούριο
Κυριακή 27 Αυγούστου Νταλάρας στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας συμμετέχει με μία παραγωγή με τον τίτλο «Βορράς», που θα παρουσιάσει την «Πέστροφα Δουνάβεως» του Φάινς και το «Μικρό Λεξικό Ανωμάλων» του Κούφαλη στις 12, 13, 14, 15, 16 Ιουλίου στο απεντομωτήριο.

Φεστιβάλ Ολύμπου
Σάββατο 17 Ιουλίου «Αρχοντοχωριάτης» στο Αρχαίο Θέατρο Δίου
Από 1 έως 3 Ιουλίου διοργανώνεται το Olympus Party δίπλα στο Ρέμα Αγίας Τριάδας

Sani Festival, ενότητα Sounds of the World
Παρασκευή 23 Ιουλίου Deolinda
Σάββατο 24 Ιουλίου Céu
Κυριακή 25 Ιουλίου Giulia y los Tellarini

 

 

Για την αντιγραφή και το σχολιασμό

 

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχόλια

17/06 19:59  Θουκιδίδης
τα πράγματα είναι απλά.. ο κουτολαός έτρεχε στο τζάμπα θέαμα νομίζοντας ότι οι τοπικοί του άρχοντες νοιαζόντουσαν για τη διασκέδαση του.. στη παραγματικότητα μαζί με τους καλά και ντέ καλλιτέχνες μοιραζόντουσαν το (ανύπαρκτο) δημόσιο χρήμα (που δανείζονταν στο όνομα του λαουτζίκου).. και όλοι ήταν ευχαριστημένοι.. τώρα αν ρώταγες το λαό που κατανάλωνε αυτά τα θεάματα: ποιός πληρώνει για όλα αυτά? η απάντηση που θα λάβαινες ηταν: ..μα ο Δήμος..!
μέχρι εκεί τους έκοβε των ελληνο-ευρωπαίων δημοτών.. ακόμα και τώρα οι πλατιές λαϊκες μάζες δεν έχουν πάρει χαμπάρι τίποτα..
17/06 22:24  Μαικήνας
Οταν έθεσα σε δημοτική αρχή το θέμα της ανταποδοτικοτητας των παρεχόμενων υπηρεσιών κάθε είδους κόλησε στο ότι τέτοια δεν "γίνονται"
Να ήρθε αραγε η ώρα να αλλάξει κάτι;
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις