Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Οι Ελληνικές μεταμορφώσεις, του Σωτήρος, του Κάφκα και του Οβιδίου .
856 αναγνώστες
Παρασκευή, 6 Αυγούστου 2010
21:27

Ανήμερα του Σωτήρος σήμερα, είπα να βγώ απο τη σιωπή μου και να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις.

Μεταμόρφωση του Σωτήρος, στο μέσο της νηστείας του 15 Αύγουστου,  μια γιορτή εν πολλοίς ακατανόητη απο εμάς τους με φιλοσοφική διάθεση ένθεους. Μέσα στο άπλετο φως του Αυγούστου καλούμαστε να γιορτάσουμε την Μεταμόρφωση του Ιησού Χριστού επι του όρους Θαβώρ. Μια μεταμόρφωση που εξήγγελε την θεϊκή του υπόσταση, αυτήν που έμελε να λάμψει δια της Αναστάσεως αφού όμως κατέβαινε στον Άδη.

Πάντα τέτοια μέρα είτε βρισκόμουνα στο καθολικό της Ιεράς Μονής Σαγματά, πάνω απο το Ύπατο της Θήβας, που είναι αφιερωμένο στη Μεταμόρφωση του Σωτήρος, είτε κάπου αλλού, ο νούς  μου έτρεχε στη Χιροσίμα. Εκεί όπου την ιδια ημέρα μεταμορφώθηκε η εικόνα του κόσμου για την απειλή της καταστροφής. Μετά τη Χιροσίμα η ολοκληρωτική μας καταστροφή έγινε μέρος της ζωής μας. Εμείς οι άνθρωποι τότε συνειδητοποιήσαμε ότι μπορούμε να αλληλοαφανιστούμε. Βλέπετε η Μεταμόρφωση δεν είναι πάντα ελπιδοφόρα.  Είμουνα τυχερός και μπόρεσα να επισκεφθώ τη Χιροσίμα το 1977. Οιεικόνες που είδα στο μουσείο της πόλης 32 χρόνια μετά το βομβαρισμό δεν σβήστηκαν ποτέ απο τη ψυχή μου  κι ας έχουν περάσει απο τότε άλλα 33 χρόνια.

Μια άλλη ζοφερή μεταμόρφωση, στον αντίποδα της θεϊκής υπόσχεσης, είναι αυτή του Κάφκα. εκεί όπου ο υπάλληλος  Gregor ξυπνάει μεταμορφωμένος σε γιγάντιο έντομο. Ο Κάφκα μεταμορφώνει τη φρίκη της αρχικής περιγραφής και συνειδητοποίησης του ήρωά του με αλλεπάλληλες εσωτερικές μεταμορφώσεις των ηρώων του που οδηγούνται  στο  να κερδίσουν μια φωτεινή πλευρά πολεμώντας την απόλυτη φρίκη.

Πάμε τώρα σε κάποιες άλλες μεταμορφώσεις, αυτές του Οβιδίου. Εζησε στο πέρασμα της προ Χριστού εποχής στην μετά Χριστόν, αγνοώντας προφανώς ο ίδιος πως με το έργο του φωτίζει τις ψυχικές μεταμορφώσεις. Χρησιμοποιώντας σαν υλικό αναφοράς μορφές απο την Αρχαία ελληνική μυθολογία (Νάρκισσος, Φαέθων κ.ά) φωτίζει σκοτεινά μονοπάτια της ανθρώπινης ψυχής εξερευνώντας ένα ευρύ φάσμα, απο τον όλεθρο εως το μεγαλείο.

Η Μεταμόρφωση υπάρχει σαν  υλικό και σαν έννοια σε πολλά σημεία της παγκόσμιας πνευματικής δημιουργίας.

Υπάρχει όμως αυτή η θεμελιακή διαφορά μεταξύ Θεού και ανθρώπων.

Οι μεταμορφώσεις είναι προνόμιο του θείου  και ένα εν δυνάμει του θνητού. 

Αυτό το εν δυνάμει διεκδικούμε, όχι όμως   απο το Θείο αλλά απο τους εαυτούς μας. Γι αυτό πονάει.

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

Υγ Παρομοίως πονάει και η εξαγγελθείσα μεταμόρφωση της Ελληνικής κοινωνίας. Αλλά αυτό είναι μια άλλη πραγματική ιστορία.

 

 

Σχόλια

09/08 19:37  Personal Jesus
Μια άλλη θεϊκή μεταμόρφωση προς τέρψη ενός ανθρώπινου συναισθήματος. αυτό του έρωτα.

http://el.wikipedia.org/wiki/%ce%91%cf%81%cf%80%ce%b1%ce%b3%ce%ae_%cf%84%ce%b7%cf%82_%ce%95%cf%85%cf%81%cf%8e%cf%80%ce%b7%cf%82
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις