Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Γλωσσικό CABOTAGE / Εμείς και οι Φράγκοι.
972 αναγνώστες
Τετάρτη, 5 Ιανουαρίου 2011
19:07

Ευρωπαίοι πλοίαρχοι-υποπλοίαρχοι μπορούν να επανδρώνουν τα πλοία με ελληνική σημαία

NAFTEMPORIKI.GR Τετάρτη, 5 Ιανουαρίου 2011 16:54
Τελευταία Ενημέρωση : 05/01/2011 16:59

<<Το «πράσινο φως» για την επάνδρωση των πλοίων που φέρουν ελληνική σημαία με Ευρωπαίους πλοιάρχους και υποπλοιάρχους έδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας μετά τις καταδικαστικές για τη χώρα μας αποφάσεις του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ).>>

Δηλαδή πάλι στα δικαστήρια μας τρέχανε.

<<Πιο συγκεκριμένα, κατατέθηκε στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο τροποποιείται το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (Π.Δ. 12/1993 και Π.Δ. 315/1995), που προβλέπει ότι οι υπήκοοι των κρατών-μελών των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών πλην Ελβετίας που έχουν την ιδιότητα του ναυτικού έχουν την ίδια δυνατότητα προσβάσεως σε θέσεις εργασίας επί ελληνικών εμπορικών πλοίων με εκείνη που επιφυλάσσεται για τους Έλληνες ναυτικούς, εξαιρουμένης της θέσεως του πλοιάρχου και του νόμιμου αναπληρωτή του. Δηλαδή, οι δύο τελευταίες κατηγορίες ναυτικών πρέπει να έχουν την ελληνική ιθαγένεια.>> 

 Αυτό θέλαμε δηλαδή.  Αλλά δεν το κερδίσαμε.  Αναρωτιέμαι βέβαια γιατί  υπάρχει έλλειψη 5000 πλοιάρχων και μηχανικών στα ποντοπόρα πλοία;              Ή έχουμε υπερπροσφορά πλοιάρχων και κρατάμε τις θέσεις για τους έλληνες πλοιάρχους απαγορεύοντας στους ευρωπαίους να παίρνουν τις θέσεις αυτές ή οι έλληνες πλοίαρχοι θέλουν να ταξιδεύουν μόνο σε ελληνικές θάλασσες;

<<Το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων προχώρησε στην αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας κατόπιν δύο αποφάσεων του ΔΕΚ οι οποίες καταδίκασαν την Ελλάδα, καθώς παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από το άρθρο 39 της Συνθήκης για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Η Ελλάδα παρέβη μάλιστα τις υποχρεώσεις της, καθώς διατηρεί στη νομοθεσία της την απαίτηση της ελληνικής ιθαγένειας για την πρόσβαση στις θέσεις του πλοιάρχου και υποπλοιάρχου σε όλα τα υπό ελληνική σημαία πλοία>> 

Μου αρέσει πάντως γιατί είμαστε εθνικοτσαμπουκάδες

Τι είπαμε εμείς;   (κάτι δεν πρέπει να πείς στο δικαστήριο;)

<<Προκειμένου να στηρίξει τη θέση της ενώπιον του ΔΕΚ περί υποχρεωτικής ελληνικής ιθαγένειας των πλοιάρχων και υποπλοιάρχων των υπό ελληνική σημαία πλοίων, η Ελλάδα υποστήριξε, μεταξύ των άλλων, ότι «λόγω της γεωγραφικής θέσεώς της και του νησιωτικού χαρακτήρα της, προβλέπεται ότι τα υπό ελληνική σημαία εμπορικά πλοία μπορεί να κληθούν να συμμετάσχουν στην άμυνα της χώρας και στην αντιμετώπιση κρίσεων σε καταστάσεις που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας και σημαντικών δημοσίων αγαθών, κατά δε το ελληνικό δίκαιο, οι προνομίες δημόσιας εξουσίας που απονέμονται στον πλοίαρχο και στον υποπλοίαρχο συνδέονται με τη διατήρηση της ασφάλειας επί του πλοίου, με την άσκηση αστυνομικών καθηκόντων συνοδευομένων από ανακριτικές εξουσίες, με την άσκηση καταναγκασμού ή την επιβολή κυρώσεων και με την άσκηση αρμοδιοτήτων συμβολαιογράφου και ληξίαρχου>>      επεξήγηση: Είστε δηλαδή σε ένα πλοίο που πλέει απο τη Κρήτη στο Πειραιά.  Παίζετε χαρτιά και μεσοπέλαγα χάνετε ένα σκασμό χρήματα.  Ο φίλος σας ο  Κώστας έχει πολλά λεφτά μαζί του.   Αλλά για να σας δανείσει θέλει προσημέιωση στο εξοχικό σας στη Λούτσα.  Πάτε λοιπόν στο πλοίαρχο και με την αρμοδιότητα του συμβολαιογράφου που αυτός κατέχει σας κάνει την προσημείωση.  Άλλη περίπτωση:   έρχεστε με τη γιαγιά σας απο τη Ρόδο. Η γιαγιά έχει που έχει ζάχαρο, καρδιά και λευχαιμία παρουσιάζει μία επιπλοκή εν πλώ και ετοιμοθάνατη ζητάει να κάνει διαθήκη. Νάτος πάλι ο πλοίαρχος- συμβολαιογράφος. Ασε που όταν πεθάνει εκδίδει και πιστοποιητικό θανάτου σαν ληξίαρχος, δύο σε  ένα.

<<Οι θέσεις, ωστόσο, αυτές της ελληνικής κυβέρνησης δεν έγιναν δεκτές από το Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.  >> νομίζω κομψά το περιγράφει το δημοσίευμα.

 Όπως νομίζω ότι ήσαν ευγενικοί μαζί μας οι κουτόφραγκοι. Κοινώς πάλι χάσαμε. Αναρωτιέμαι πόσο μας στοίχισε σε πρόστιμα;   Και αν ναί, ποιός αρμόδιος υπουργός πήρε την πολιτική ευθύνη για το πρόστιμο αυτό. Γιατί η αστική (να πληρώσει δηλαδή) ανήκει  στη σφαίρα του αοράτου. Κι όμως το δικαστηριο που κατεδίκασε τους 6 το 1923 επέβαλε και χρηματικό πρόστιμο στους καταδιακσμένους. Άλλοι καιροί άλλα ήθη θα μου πείτε. 

Τι γίνεται τώρα;

Το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 272/2010 γνωμοδότησή του (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Κ. Μενουδάκος και εισηγήτρια η πάρεδρος Ελένη Μουργιά) έκρινε νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο επιτρέπεται να επανδρώνουν τα ελληνικά πλοία πλοίαρχοι και υποπλοίαρχοι Ευρωπαΐοι υπήκοοι (υπήκοοι κρατών-μελών της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ).

Οι δικαστές έθεσαν, ωστόσο, ως προϋπόθεση για τους υπηκόους και υποπλοιάρχους που δεν έχουν την ελληνική ιθαγένεια να διαθέτουν επάρκεια γνώσης της ελληνικής γλώσσας προς εξασφάλιση της επικοινωνίας με τις ελληνικές αρχές και κατανόησης με σαφήνεια και ακρίβεια της ελληνικής ναυτιλιακής νομοθεσίας, που επιτρέπει τη διαχείριση εγγράφων σχετικών με τη λειτουργία του πλοίου και την άσκηση των καθηκόντων με τα οποία είναι επιφορτισμένος ο πλοίαρχος.

Μάλιστα, οι δικαστές υπογραμμίζουν ότι στο σχέδιο Π.Δ. πρέπει να προστεθεί διάταξη η οποία να προβλέπει ότι οι πλοίαρχοι πρέπει να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ότι κατέχουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα.

Στη γνωμοδότηση του ΣτΕ αναφέτεται χαρακτηριστικά ότι η προϋπόθεση κατοχής της ελληνικής γλώσσας για την κάλυψη της θέσης του πλοιάρχου σε υπό ελληνική σημαία πλοίο δεν παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας, σύμφωνα με τον 1612/1968 Κανονισμό του Συμβουλίου περί «της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων στο εσωτερικό της Κοινότητας».ΑΦΟΥ ΤΟ ΛΕΕΙ  ΤΟ ΣτΕ  ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ.

Αντίθετα, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε μη νόμιμη και διαγραπτέα τη διάταξη εκείνη του σχεδίου Π.Δ. που προέβλεπε ότι με απόφαση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορούν τα εμπορικά πλοία να επανδρωθούν μόνο από Έλληνα πλοίαρχο και υποπλοίαρχο.

Η γνωμοδότηση του ΣτΕ καταλήγει ότι εάν το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων θέλει σε εξαιρετικές περιπτώσεις να επανδρώνονται τα πλοία με Έλληνα πλοίαρχο και υποπλοίαρχο, πρέπει να προσθέσει διάταξη με την οποία να ορίζει τις συγκεκριμένες αυτές περιπτώσεις που απαιτείται η ελληνική ιθαγένεια για την πρόσβαση στις θέσεις του πλοιάρχου και υποπλοιάρχου.

ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ. Πολύ φοβάμαι όμως ότι είναι η τελευταία γραμμή άμυνας.

Αναρωτιέμαι βέβαια γιατί σε όλο τον κόσμο  η χρήση της αγγλικής είναι υποχρεωτική;  Λόγου χάριν  στα ελληνικά ποντοπόρα πλοία το Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM) είναι στα αγγλικά και δευτερεύοντως στα ελληνικά. Με άλλα λόγια οι κρίσιμες συνενοήσεις και τα έγγραφα γίνονται και γράφονται  στα Αγγλικά. Διότι είναι πλέον δεδομένο ότι το πλήρωμα είναι πολυεθνικό. Η Αγγλική είναι η γλώσσα αναφοράς

Επιπλέον το επιχείρημα με την συνενόηση με τις αρχές μου φαίνεται τρύπιο, διότι πώς συνεννοείται με τις αρχές ο πλοίαρχος ενός  πλοίου  άλλης χώρας πχ Ουκρανίας ή Νορβηγίας;  Με διερμηνέα;  Αγγλικά φυσικά. Εκτός αν ο λιμενάρχης Χανίων  ή  Ρόδου ή Καβάλας δεν ξέρει Αγγλικά.  Ξέρουμε όμως ότι δεν ισχύει. Τότε γιατί η ελληνομάθεια είναι προαπαιτούμενο;

ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ  ΜΗΠΩΣ;

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

Εν τω μεταξύ ρε πατριώτες, γιατί ο Ελληνικός Νηογνώμονας  εξαφανίστηκε;

Κι όσο για την κα Διαμαντοπούλου που σαν ευρωπαϊκή επίτροπος πρότεινε τη εισαγωγή της Αγγλικής σαν επίσημη δεύτερη γλώσσα στην εκπαίδευση,(άκουσον άκουσον! ) να την προσέχουμε γιατί είναι πράκτορας του ΔΝΤ.

 

 

 

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΑΣ ΦΡΟΥΡΙΟ. (του οποίου βέβαια τον χειρισμό δεν κατέχουμε επαρκώς)

Σχόλια

05/01 19:27  praktoras88007
Μήπως είναι και αυτή εβραία;
Αν ναι, πως γίνεται να ψηφίζουμε συνέχεια εβραίους και τούρκους βουλευτές;!
06/01 10:05  nhad
Αγαπητέ Μαικήνα κατά τη δεκαετία του 60, στη σχολή Ασπροπύργου ήταν πολύ δύσκολο να μπεις - έπαιρνε έναν στους 30 υποψηφίους. Δίδασκαν και κάποιοι καθηγητές του ΕΜΠ, ενώ διευθυντής σπουδών ήταν άτομο με διδακτορικό. Η σχολή ήταν περιζήτητη λόγω των υψηλών απολαβών και της σίγουρης εργασίας, σε μια χώρα όπου οι δημόσιοι υπάλληλοι ήταν λίγοι και αμείβονταν με "τρεις και εξήντα". Τελευταία, στη χώρα όπου έχει επικρατήσει παντού το ψέμα, όποιος θέλει να πάει σε ανώτατη σχολή μπορεί να πάει - κανείς δε τολμά να πει ότι δεν κάνουν όλοι για Πανεπιστημιακές σπουδές. Οι απολαβές ενός αρχιμηχανικού πχ ήταν μέχρι πρότινος περίπου ίδιες ή κατώτερες ενός μηχανοδηγού του ΟΣΕ. Κανείς δε τολμά να πει ότι δεν είναι καθόλου το ίδιο πράγμα: Η δεύτερη θέση απαιτεί εκπαίδευση μιας εβδομάδας το πολύ, ενώ η πρώτη απαιτεί τεράστια εμπειρία, εκπαίδευση σε 3 σχολεία, και εμπεριέχει μεγάλες ευθύνες. Αυτά είχαν ως αποτέλεσμα κανείς καλός μαθητής να μην πηγαίνει στη σχολή Ασπροπύργου. Η βάση εισαγωγής προ Γιαννάκου έπεσε στο 3! Πέραν αυτού, το σαθρό σύστημα επηρέασε και την ποιότητα των διευθυντών σπουδών κλπ.
Τι σημαίνουν αυτά; Ότι οι απόφοιτοι της σχολής δεν είναι πλέον ικανοί για να γίνουν καπετάνιοι ή πρώτοι μηχανικοί. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
Όσο για τον Ελληνικό νηογνώμονα, επρόκειτο μάλλον για ανέκδοτο. Πραγματικός νηογνώμονας όπως νοείται παντού (με τμήμα ερευνών που να εκδίδει οδηγίες κλπ) δεν ήταν ποτέ.
06/01 21:18  Μαικήνας
Αγαπητέ NHAD Δίκιο έχετε σε όσα λέτε. Που θα τό ΄βρουμε αυτό το δίκιο. Πάντως ξέρω απο πρώτο χέρι (Greek Shipping Cooperation Commitee) το πρόβλημα των πλοιάρχων και μηχανικών. Επίσης για τα περί νηογνώμονα συμφωνώ απόλυτα. Είπα απλά να μην επεκταθώ.

Πέραν τούτου έχω να πώ ότι χαίρομαι διότι μοιραζόμαστε κοινές αντιλήψεις και εμπειρίες.
07/01 09:45  nhad
Η αλήθεια είναι ότι οι δικιές μου εμπειρίες είναι εντελώς έμμεσες. Απλώς έχω στενούς συγγενείς που ήταν στην Εμπορική ναυτιλία, και από συζητήσεις μαζί τους και με συναδέλφους τους έχω ενδιαφερθεί και παρακολουθώ τα σχετικά θέματα. Προφανώς αφού η γνώμη μου δεν προέρχεται από προσωπική εμπειρία, πιθανόν να μην ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα. Αλλά μερικά πράγματα, όπως ο βαθμός 3,2 του τελευταίου εισαχθέντος εφέτος στους μηχανικούς εμπορικού ναυτικού, μιλούν από μόνα τους. Ή ότι πέρσι, όταν ακόμα υπήρχε το 10 ως βάση εισαγωγής, είχε 141 θέσεις και μόνο ΔΥΟ υποψήφιοι έπιασαν το 10! Αναρωτιέμαι τι μάθημα θα γίνεται εφέτος στους νέους σπουδαστές, και τι είδους μηχανικοί θα βγουν.
07/01 23:14  Μαικήνας
Μήπως φταίει ότι το ναυτικό επάγγελμα έφτασε να θεωρείται πολύ σκληρό. Πριν την γενίκευση των διορισμών έβλεπες έστω και περιστασιακούς ναυτεργάτες. Η λογική ήταν "θα ζοριστώ μερικά χρόνια αλλά θα βγάλω καλά λεφτά" Μετά, τα τελευταία χρόνια, χάθηκαν και αυτοί. Και αφού τα κατώτερα πληρώματα ήσαν πλέον αλλοδαποί το ζήτημα περιορίστηκε στους αξιωματικούς μηχανής και γέφυρας. Απο εδώ και πέρα τα γεγονότα είναι γνωστά.
11/01 00:57  bartok
Συγνώμη, αλλά πολιτιστικό και "ενίοτε πολιτικο" δεν είναι αυτό το Blog; Τώρα βέβαια παρακολουθώντας τον διάλογο nhad και Μαικήνα, σκέφτομαι τί περισσότερο πολιτιστικό απ' όσα λένε;
Καλή Χρονιά!
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις