Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Η Δημοκρατία σαν εξαγώγιμο προϊόν.
1061 αναγνώστες
Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011
13:21

Εξάγεται η Δημοκρατία ή εισάγεται;

Στη Τυνησία είχαμε, ίσως, την εισαγωγή της Δημοκρατίας σαν συνέπεια της δυνατότητας των πολιτών μέσω  του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και της κινητής τηλεφωνίας να επικοινωνούν και να ανταλλάσουν απόψεις και ιδέες. Η κατανάλωση της τεχνολογίας  και της οριζόντιας διάδοσης της πληροφορίας  έφερε και την κατανάλωση ιδεών. Κι αυτές με τη σειρά τους το αίτημα της Δημοκρατίας. Απο κει και πέρα πόσο και πως χωνεύονται και αφομοιώνονται οι ιδέες και τι θεσμούς δημιουργούν  είναι μια μεγάλη συζήτηση.

 

Στην Λιβύη έχουμε την εξαγωγή της Δημοκρατίας όπως και παλαιότερα στο ΙΡΑΚ. Μαζί με βόμβες βέβαια.

Προσωπικά δεν είχα καμία συμπάθεια για τον Σαντάμ όπως και τώρα για τον Καντάφι. Το αντίθετο μάλιστα. Τους θεωρώ δικτάτορες.

Απο εκεί και πέρα όμως δεν  μπορώ να μην γελάσω πικρά όταν ακούω την επίκληση της Δημοκρατίας απο εμάς τους Δυτικούς σαν δικαιολογία για τις όποιες επεμβάσεις.

Ανήκω σε αυτούς που λένε ένα χλωμό ναι και ζητάνε τις μέγιστη δυνατή συναίνεση και νομιμοποίηση.

Κατά τα άλλα παραδέχομαι ότι δεν έχουμε ελευθερία κινήσεων , όπως πάντα άλλωστε. Κάποτε  έπρεπε να διαλέξεις με ποιά συμμορία θα  είσαι. Με του Βάγγου που έριχνε καλή σφεντόνα ή του Γιάγκου που ήταν  νταγκλαράς και σου έβαζε αναμένο βεγγαλικό στο παντελόνι αν σήκωνες κεφάλι.

Δυστυχώς τρίτος δρόμος δεν υπήρχε ποτέ.

Ακόμα και ανερχόμενοι νταβατζήδες, όπως οι γείτονές μας συμμετέχουν μεν, αλλά χτίζουν θέσεις για το μελλοντικό γαιοστρατηγικό χρηματιστήριο. Το Χαλιφάτο επανέρχεται με νέα αφεντικά.

Κατα τα άλλα, εμείς συνεχίζουμε την πολυδιάστατη εξωτερική μας πολιτική και ανακτούμε την χαμένη μας αξιοπιστία. Βγάζουμε πότε πότε και κανένα λόγο   περί Δημοκρατίας, έτσι για να νοιώθουμε εμείς καλά.

Καλώς ήλθατε στην πραγματικότητα.

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

ΥΓ  Το πλεονέκτημα της Δημοκρατίας είναι ότι μπορούν να την οραματιστούν όλοι, φαντασιωνόμενοι την λύση του δικού τους προβλήματος όπως οι ίδιοι θα ήθελαν.

Το μειoνέκτημά της είναι ότι δεν έχει μαγικές λύσεις στα προβλήματα της διοίκησης, της αποτελεσματικότητας και του ελέγχου.

ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΣΕ 5 μέρες.

Μ.

 

 

Σχόλια

22/03 10:12  εκτός των άλλων
Η δημοκρατια αγαπητε μου,ειναι η βολικη προυποθεση του λαθους.Ειναι νομιζω ο παραγοντας που σε καθε περιπτωση δικαιολογει την παρορμητικοτητα και την εφεση στο σφαλμα.Στην πραγματικοτητα θα την ονομαζα ανετα , επισημο δολοφονο της ευθυνης και της συναισθησης.Οπως ορθοτατα γραφεις,η επίκληση της Δημοκρατίας απο εμάς τους Δυτικούς ειναι μια φτηνη δικαιολογία.
22/03 11:22  Μαικήνας
Συμπληρώνω στα υποπροϊόντα της Δημοκρατίας ανήκουν ο δημοκρατικός χυλός, η δημοκρατικίτιδα, η λαγνεία των θεσμών η θεοποίηση του δημόσιου αγαθού κά.
Φυσικά παραμένει το καλύτερο δυνατό σύστημα.
Ομως υπάρχουν διάφορεs θεωρητικές εκδοχές βλ παλαιοτερο σχόλιο μου Democracy vs Republic.
22/03 12:11  εκτός των άλλων
Εχω σοβαρες αντιρησεις επι του οτι ειναι το καλυτερο συστημα.Οταν ενα συστημα εχει μονο παραγωγα και οχι προιοντα υπαρχει σοβαρος λογος να αμφισβητουμε την αξια του.
Οχι?
22/03 12:16  εκτός των άλλων
Δημοκρατικο:

Zητησαμε απο 1000 προβατα να ψηφισουν υπερ η κατα της θανατικης καταδικης των λυκων.

22/03 12:18  John Fiser
Καταρχην θα πρεπει να εξετασουμε αν η Δημοκρατια ειναι το καλυτερο συστημα που υπαρχει.
22/03 12:18  John Fiser
Ετσι οπως το αντιλαμβανομαστε και το ζουμε. :)
22/03 12:27  Μαικήνας
Καλοί μου φίλοι,
θεωρητικά και αν δεχθούμε Πλατωνικές απόψεις (Πολιτεία) θα μπορούσαμε να πούμε αρκετά για την πεφωτισμένη δεσποτεία. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πολλοι δεσπότες, πεφωτισμένοι ελάχιστοι εως καθόλου.
Επανέρχομαι λοιπόν και σας ζητάω να κοιτάξετε τις διαφορές μεταξύ Democracy kai Republic. Στην ελληνική σκέψη αλλά και γλώσα δεν υπάρχει διάκριση.
Παραπέμπω για μια ακόμη φορά στο ομώνυμο κείμενο μου της 7ης Μαΐου 2010 http://maecenas.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=24792&blid=404 και στο λινκ
http://www.lexrex.com/enlightened/AmericanIdeal/aspects/demrep.html όπου απαντιέται μερικώς το θέμα.
22/03 13:35  εκτός των άλλων
Mαικηνα δεν σου κρυβω πως ενω θεωρησα πως μπορουμε να κανουμε μια ενδιαφερουσα κουβεντα μολις αντεληφθηκα πως μαλλον ειναι αδυνατο.Το γνωστο διπλωματικο κολπο της παραπομπης σε στερεοτυπες και διαχρονικες αποψεις δηλωνει μαλλον αδυναμια επιχειρηματολογιας.Τα αρθρα στα οποια με παραπεμπεις ειναι σε γλωσσα διαφορετικη της σκεψης μου,καθως σκεφτομαι ελληνικα.Η δε γνωση της αγγλικης μου αν και πολυ καλη ,βρισκει τα "σεντονια¨" αυτα πολυ κουραστικα για αναγνωση.
Βλεπεις,και με καλη διαθεση παντα ειναι το παρον σχολιο μου,πιστευω πως οσο αναλυουμε αυτα που οι προγονοι μας ανελυσαν πριν απο εμας,οι ιδιοι παραμενουμε χωρις προηγμενη γνωση.Μονο με την δεδομενη σε εμας.
22/03 14:38  Μαικήνας
Δεκτή η κριτική
Ομως δεν είναι κόλπο. Είναι υποστήριξη άποψης που την επεξεργάζομαι επι μακρόν. Εκεί στοχεύω με την αναφορά σε προγενέστερο σημείωμά μου. Επιλέον όταν μιλάμε για ορισμένα θέματα καυτά δεν βλάπτει να ανατρέχουμε σε άλλες πηγές.
Τέλος η παραπομπή ξενόγλωσσου κειμένου καταδεικνύει εκτός των άλλων ότι δεν έχουμε επεξεργαστεί κάποια θέματα επαρκώς στον τόπο μας.
Η αναφορά σου στους προγόνους δεν εγινε απόλυτα κατανοητή απο εμενα. Φερ ειπείν λαμβάνεις υπ οψιν ότι και τα μεγέθη αλλά και άλλα κοινωνιολογικά και πολιτισμικά δεδομένα ήταν εντελώς διαφορετικά. φερ ειπείν στην Αρχαία Αθήνα είχαν κάποιες δεκάδες δούλους στα κρατικά μεταλεια ασημιού στο Λάυριο. Η λέξη δημοκρατία υπερχρησιμοποιείται χωρίς να νοηματοδοτείται επαρκώς και να προσδιορίζεται το πρακτικό σκέλος της νοηματοδότητσης.
22/03 14:39  John Fiser
Δεν υπαρχει "Δημοκρατια" σημερα με την εννοια της τηρησης ισων αποστασεων μεταξυ δικαιου και αδικου, καλου και κακου, βιας και αντιβιας. Υπαρχει μια και μοναδικη δικτατορια που εχει βαπτισθει δημοκρατια, και δεν ειναι τιποτα αλλο απο τη σχετικοποιηση του απολυτου και τη απολυτοποιηση του σχετικου. Κατασκευαζει ανθρωπους αμοιρους, αβουλους, οι οποιοι ανεχονται τα παντα χωρις ορια, χωρις δισταγμους, χωρις ενοχες, νοσηρα ατομικιστες, εν δυναμει απατεωνες που ειναι υπερηφανοι για τον ρεαλισμο και κυνισμο τους. Με λιγα λογια η συγχρονη "Δημοκρατια" (δικτατορια δηλαδη) εχει ως εμβλημα της το μισος για τη σκεψη και τη βουληση χρησιμοποιωντας τα παραπλανητικα δολωματα της ελευθεριας χωρις ορια, χωρις περιορισμους.
22/03 14:40  Μαικήνας
Δυστυχώς θα πρέπει να διακόψω τον διάλογο διότι φεύγω για 4 μέρες εκτός Ελλάδας. Θα προσπαθήσω να συνδεθώ και να απαντήσω σε τυχόν σχόλιαή κριτική. Αλλιώς δεσμέυομαι να επανέλθω με πιο συγκεκριμένο άρθρο
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις