Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Τα (ψυχικά) πάθη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
625 αναγνώστες
Τρίτη, 3 Μαΐου 2011
10:15

επί του πιεστηρίου:  Θανάση Καλό Ταξίδι

 

 

Τα πάθη του Μεγάρου Μουσικής

 

Ακούγεται απίστευτο, αλλά το δάνειο του Μεγάρου Μουσικής εξακολουθεί να απασχολεί ακόμα τον τύπο. Στη χώρα όπου σχεδόν τα πάντα ξεχνιόνται περίπου στο τετραήμερο, ένα πολιτιστικό θέμα κρατιέται «επίκαιρο» από το τέλος Φεβρουαρίου...

Ήταν τότε που πληροφορηθήκαμε ότι το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να βοηθήσει τον ΟΜΜΑ να αποπληρώσει δάνειο 95 εκατομμυρίων ευρώ που συνήψε το 2007 με την Εθνική Τράπεζα.

Έτσι, σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών για την «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των ελεγκτικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις», προστέθηκε το άρθρο 45 με τίτλο: «Ρυθμίσεις θεμάτων Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους». Εκεί μάθαμε ότι το Δημόσιο είχε μπει εγγυητής τού παραπάνω δανείου και ότι η τρέχουσα οφειλή, μόνο από τόκους, είναι 2.500.000 ευρώ.

Όπως ήταν φυσικό, άρχισε ένας χορός επικριτικών σχολίων τα οποία κάλυπταν όλη την γκάμα των πιθανών απόψεων, άλλοτε στηριγμένων σε δεδομένα, άλλοτε όμως και σε απωθημένα.

Κατ’ αρχήν πρέπει να διερευνηθεί αν το Κράτος έχει ήδη δεσμευτεί από προηγούμενες πολιτικές του αποφάσεις. Καλώς ή κακώς αν αυτό ισχύει, τότε απλώς οφείλει να τηρήσει τις δεσμεύσεις του.

Από εκεί και πέρα, το ότι ο Χρήστος Λαμπράκης και ο Δ.Ο.Λ.,  ήσαν παράγοντες της πολιτικής ζωής του τόπου είναι γνωστό. Αυτό όμως δεν δικαιολογεί, την μεταθανάτια μικρόψυχη κριτική που του ασκείται και  τον εμπαθή  μηδενισμό της προσφοράς του.

Η αντιμετώπιση του ΟΜΜΑ μας θυμίζει και  την συμπλεγματική αντιμετώπιση της Όπερας "Σταυρος Νιάρχος". Στο θέμα θα επανέλθουμε.

 

Κανένα νόημα επίσης δεν έχει η εντελώς χιλιδιατυπωμένη και εύκολη διαπίστωση ότι «δεν υπάρχει πολιτιστικός σχεδιασμός σε τούτο τον τόπο».

Δεν είναι η πρώτη φορά που η πολιτική εξουσία «λύνει» με ασύμετρους  τρόπους και εκ των ενόντων υπαρκτά προβλήματα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Χαρακτηριστικό  είναι το παρακάτω.

Στο  νόμο 2273/94 βάσει του οποίου το Κράτος αναλαμβάνει την «Ορχήστρα των Χρωμάτων» και  ιδρύει παράλληλα και την  δωδεκαμελή Κ.Ο.Ε.Μ του κου Ξαρχάκου  βλέπουμε δύο ριζικά διαφορετικές αντιμετωπίσεις:   Η Κ.Ο.Ε.Μ. προικίζεται καλά με δυνατότητα μετάταξης δημοσίων υπαλλήλων και άλλα πολλά, ενώ η Ορχήστρα των Χρωμάτων απλώς υιοθετείται για να μην πεινάσει θέτοντας καταφανώς στενότερα όρια στη λειτουργία της. αν και συμφωνική ορχήστρα και με ευρύτατο ρεπερτόριο πολλών μουσικών ειδών. Πάλι καλά όμως.

Όμως το να ασκούμε κριτική στα κακώς κείμενα του Πολιτισμού κυρίως στο όνομα του λαού και της Δημοκρατίας - ιδίως τώρα που η πίτα μικραίνει για όλους - είναι εύκολο. Το να συζητήσουμε για τα μείζονα, όπως είναι :

η χρηματοδότηση του Πολιτισμού,

η συμβολή  του Κράτους και του ιδιωτικού τομέα,

τα κίνητρα για δωρεές,

η χρηστή διαχείριση των εποπτευόμενων φορέων,

η διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας και ποσότητας  και άλλα πολλά  είναι τα δύσκολα αλλά τα ουσιαστικά.

 

Αρκεί βέβαια να ενδιαφερόμαστε πραγματικά...

 

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

ΥΓ  Όλα τα υπόλοιπα είναι για ψυχική εκτόνωση

 

Το κείμενο αυτό  δημοσιεύεται  στο τρέχον τεύχος του περιοδικού "Πολύτονο" της Ενωσης Ελλήνων Μουσουργών

Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις