Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Φωτογραφίες για σκέψη (Διαδηλώνοντας για την πίστη )
741 αναγνώστες
Κυριακή, 15 Μαΐου 2011
21:03

Αναρωτιέμαι

1) Η πίστη είναι εσωτερική ή εξωτερική υπόθεση;

2)Που γίνεται υπέρβαση των ορίων της υπεράσπισης του δικαιώματος της πίστης;

3)Πόσο την έχουμε ανάγκη για να λειτουργούμε σαν κοινωνία;

4)Υπάρχουν ήπιες και  βίαιες θρησκείες ή μόνο  ήπιοι και βίαιοι πληθυσμοί και πολιτισμοί;

5)Εν τελει η Ευρώπη είναι χριστιανική λέσχη;

6) Ο χριστιανισμός είναι θεμελιώδες συστατικό του Δυτικού πνεύματος;

Το μόνο που απαντάω ΝΑΙ (με σχετική βεβαιότητα) είναι το 6

Όλα τα άλλα θέλουν κατα τη γνώμη μου κάποια συζήτηση.

Φερ ειπείν στο 1 θα απαντούσα εσωτερική αλλά τι γίνεται όταν η εξωστρεφής έκφραση κάποιου άλλου με θίξει. Είναι δυνατο  να απαγορεύσουμε κάποια στοιχειωδώς δημόσια εκδήλωση θρησκευτικού φρονήματος;  Με ενοχλεί να μην βάλουν κάποια μέρα χριστουγεννιάτικο δέντρο στo Σύνταγμα.

Οπως τσαντίστηκα στο Ισραήλ πριν πολλά χρόνια όταν μου είπε η ρεσεψιονίστ με ύφος κοφτό  "no stamps on Saturday". Δεν ξέρω τώρα τι θα άκουγα.

Το ίδιο με ενόχλησε η βουβή Ανάσταση στη εκκλησία της Moscow road στο Λονδίνο. Γινόταν όμως αλλιώς;

ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΩΤΟ ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ

ΔΕΝ ΕΞΙΣΩΝΩ.    ΑΠΛΑ ΠΑΡΑΘΕΤΩ

Η υπεράσπιση της πίστης σαν πνευματικού αγαθού είναι άλλο πράγμα απο την υπεράσπισή της σαν θέσφατο (φανερωθέν υπο  του Θεού στους ανθρώπους)

Τα σχόλια δικά σας.

 ΜΑΙΚΗΝΑΣ

Σχόλια

16/05 00:36  bartok
Πάντως ιστορικά αυτό το τελευταίο που λες ήταν οι περισσότερες θρησκείες: θέσφατο. Κυρίως μάλιστα οι τρεις κοντινοί μονοθεϊσμοι: Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός και Ισλάμ. Κάποτε άκουσα το σχόλιο ότι έχουν και οι τρεις έντονο το στοιχείο της μισαλόδοξίας, δηλαδή την μη ανοχή άλλης θρησκευτικής άποψης. Είναι ένα αρκετά μεγάλο θέμα για να το ανοίξουμε εδώ, πάντως τα ιστορικά στοιχεία μοιάζει να το επιβεβαιώνουν.
Με τα περί "πνευματικού αγαθου" κλπ, εγώ θα συμφωνήσω, όμως οφείλουμε να δούμε ότι αυτή είναι μία ερμηνεία και -για πολλούς- ένας περιορισμός της θρησκειας που έλκει την καταγωγή από τα μεγάλα ιστορικά ρεύματα και γεγονότα της Δυτικής Ευρώπης: Αναγέννηση (15ος-16ος αιώνας), επιστημονική επανάσταση (17ος), Γαλλική Επανάσταση (18ος), διαχωρισμός Κράτους & Εκκλησιάς, κλπ, κλπ.
Η άποψη αυτή λοιπόν όχι μόνο δεν ισχύει π.χ. για μερικά ρεύματα του Ισλάμ, αλλά ακόμα και για πολλούς δικούς μας ορθόδοξους.
16/05 00:52  bartok
Επανερχόμενος στα όσα είπα πριν συμπληρώνω ότι η ερώτηση 2 για κάποιους θρησκευόμενους δεν υφίσταται.
16/05 06:45  Μαικήνας
Θα διαφωνήσω με την εξίσωση των τριών θρησκειών. Φερ ειπείν η Ιουδαϊκή που εκφράζεται πιο πολύ απο την Παλαιά διαθηκη είναι στη συχνότητα του οδόντα αντι οδόντος.
Η Χριστιανική με την συγχώρεση γίνεται πιο inclusive, άλλωστε και η μη περιτομή ήταν σημείο τομής για την εξάπλωσή της.
Επίσης υπάρχει διαφορετική συμπεριφορα ως προς την έκφραση τους απο τα ατομα και απο τις ομάδες.Οταν μιλάμε για ομάδες έχουμεκαι τα προβλήματα των κοινωνικών τάξεων ή των διεκδικήσεων των ομάδων ή την υπεράσπιση των συμφερόντων τους όπως αυτές το φαντάζονται.
Κάποιος στα σχόλια του χθεσινού σχολίου γράφει ότι το ΙΣΛΑΜ δεν μπορείνα ενταχθεί σε κανένα άλλο πολιτισμό. Αναρωτιέμαι μήπως ως νεώτερη θρησκεία εγινε η θρησκεια έχει και αυτή μια πορείανα διανύσει. Μηνξεχνάμε ότι πριν 700 είχαμε Ιερά εξέταση στο λίκνο του πολιτισμού (;) την Ευρώπη.
Αν ισχύει ότι η θρησκεία είναι το οπιο του λαού τότε οι λαοίτων μουσουλμανικων χωρών είναι θύματα των αφεντάδων τους.
Απλάο Δυτικός άνθρωπος έχει υποκαταστήσει τον δικό του θεό με τον θεό του Χρήματος. Η αναρχη ακραια και επιθετική ανάπτυξη του χρηματοπιστωτικού συστήματος είχε εκατομμύρια πιστούς.


Γιατί όμως άνοιξα το θέμα
Γιατι μέσα στην μεταναστευτική συζήτηση ακούστηκαν απόψεις για καλές και κακές θρησκείες.

Εμένα όμως δεν με απειλείο δεύτερος πιτσιρικά μετο τουρμπάνι και το γιαταγάνι αλλά και ο πρώτος. Δεν είμαι ακριτοςυπερασπιστής των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων άρα δεν διαφωνώ με τα γραφόμενα στο πανώ του αμερικάνού πιτσιρικά. Με ενοχλέι η αναγωγή στο Θεό και μύησή του σε τέτοια ακραία εκδήλωση απόψεων που δεν είναι δικές τους.
Οπως με ενοχλούσε όταν έβλεπα να παίρνουν τα παιδιά τους στις πορείες του Κομμ. Κόμματος.
16/05 08:49  ks
H μουσουλμανικη θρησκεια ειναι απλα συνεπης με τον εαυτο της: καθε θρησκεια που εξ ορισμου διαθετει εσχατολογικη ερμηνεια του κοσμου οφειλει να ειναι οικουμενικη- παγκοσμια και να ασκει την καλυτερη πολεμικη για αυτο. Αλλιως, γρηγορα εκφυλιζεται σε ηθικοδιδακτικο κυρηγμα, οπως συνεβη στη χριστιανικη.
Ο Δυτικος κοσμος εχει προχωρησει πολυ μακρια στην αποκαθηλωση των θεων; Η απαντηση θα ηταν καταφατικη μονο αν δεχτουμε οτι η παρουσα θρησκεια του (μαζικη δημοκρατια ανοχης) δεν εχει οικουμενικες αξιωσεις. Οι μουσουλμανοι δικαιουνται να λενε "η θρησκεια των δυτικων μας απειλει". Βεβαια, δεν παμε εμεις σε εκεινους, δυστυχως αυτοι ερχονται με την επιθυμια να ζησουν με μας. Προφανως, οσοι μεταναστευουν θα οφειλαν να αποκυρησσουν τη θρησκεια τους ωστε να ασπαστουν τη δικη μας, αυτη που προανεφερα.
16/05 09:58  nhad
Επαναλαμβάνω από παλαιότερη ανάρτηση ένα σχόλιο σχετικά με μια θεμελιώδη διαφορά του ισλάμ από το Χριστιανιμό: "Στην ουσία, αν σκεφτώ αυτόν τον ύμνο στην ελευθεριότητα που αποτελούν οι χίλιες και μία νύχτες (στην αγγλική μετάφραση του Sir Richard Burton ή ακόμη τη γαλλική μετάφραση του Mardrus , όχι τη λογοκριμένη που κυκλοφόρησε στα ελληνικά), ή τις τολμηρές τοιχογραφίες στα ανάκτορα του Ισπαχάν (όσες δεν κατέστρεψαν οι αφγανοί κατακτητές), ή ακόμη τους παλιούς ποιητές που έζησαν στο πρώιμο ισλάμ, μπορώ να πω ότι δυστυχώς το ισλάμ ακολούθησε την αντίθετη πορεία από το χριστιανισμό: από την ελευθεριότητα και την ανοχή, στην καταπίεση και τη μισαλλοδοξία."
16/05 10:11  Μαικήνας
Αγαπητέ ΝΧΑΔ

Εχετε δίκιο
Αν φέρομε στο μυαλόμας την δυναστεία των Αββασιδών (Χαρούν Αλ Ρασίντ 786- 809) την ίδια περίοδο που η Ευρώπη ήταν βυθισμένη στον σκοταδισμό, βλέπουμε τη διαφορά.
Όμως η δυναστεία των Αββασιδών,αποτα λίγα που ξέρω,ήταν μια μετατόπιση της εξουσίας απο τους Αραβες που ήσαν πολιτιστικά πιο πίσω σε Πέρσες που ήσαν πιο πολιτισμένοι.

Βέβαια σήμερα έχουν χαθεί αυτά τα στοιχεία, χωρίς βέβαια να μπορούμε εμείς να διακρίνουμε τις διαφορές ανάμεσα στον φανατισμό των μουλάδων του ΙΡΑΝ και άλλων Αραβικής προέλευσης σκληροπυρηνικών μουσουλμάνων.
16/05 10:12  Μαικήνας
Βλέπω όμως ότι κανείς σας δεν σχολιάζει το ζήτημα που θέτουν οι δύο πρώτες φωτογραφίες με τα παιδιά.
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις