Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Είμαστε έτοιμοι για την 4η Ελληνική Δημοκρατία;
1063 αναγνώστες
Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2011
10:55

 

Τα χθεσινά γεγονότα είναι απολύτως κατανοητά. Ευχάριστα δεν είναι.

Όταν το πολιτικό προσωπικό της χώρας (τα κόμματα και οι βουλευτές σαν άτομα) δεν εδειξαν να αντιλαμβάνονται την οργή που συσσωρευόταν, βγάζοντας διαφορετικά πορίσματα για υποθέσεις που στοίχισαν δισ στον ελληνικό λαό, ενώ παράλληλα δεν έκαναν ορατά καμιά συμβολική κίνηση συμμετοχής στα αυξανόμενα βάρη, ήταν λογικό να φτάσουμε εδώ.

Ο τόπος τούτος έχει έλλειμα ηγεσίας. Με θλίβει το γεγονός πώς περιμένουμε την σωτηρία απο την ομάδα των τριών:

Ένα υπέργηρο συνθέτη που έχτισε την αύρα του χάρις την πολιτικά χρήσιμη μουσική του (εξομολογούμαι: πέρασα και εγώ τη δικτατορία ακούγοντάς τον)

Έναν μάλλον θλιβερό εκπρόσωπο του ακαδημαϊκού κορπορατισμού (θυμηθείτε την ιστορία με τους μετανάστες και την αμηχανία του) συνοδευόμενο βέβαια κι απο άλλους του συναφιού    και

Εναν μετανοήσαντα νομικό σύμβουλο του αειμνήστου (1981-1988) ο οποίος  συνέταξε το σχέδιο αναθεώρησης του Συντάγματος  και συμμετείχε ενεργώς στη διαμόρφωσή του εν έτη  1986 καθ'όλη τη διάρκεια της αναθεωρητικής διαδικασίας (θυμάστε τα  χρωματιστά ψηφοδέλτια;). Το Σύνταγμα που συγκέντρωσε όλες τις εξουσίες στον Πρωθυπουργό, ακυρώνοντας σχεδόν το ρόλο της νομοθετικής εξουσίας. Τα αποτελέσματα είναι ορατά.

Ότι είμαστε στο χείλος του γκρεμού είναι βέβαιο.

Η οργή είναι δίκαιη αλλά η ευθύνη μας για τις απανωτές πιστώσεις που δίναμε στους πολιτικούς, που μας κορόϊδευαν, μεγάλη.

Είναι καιρός για Συνταγματικές αλλαγές;

Θα έλεγε κανείς πώς ζούμε καταστάσεις ανάλογες όπως αυτές που οδήγησαν στο κίνημα της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843. Δεν είναι όμως έτσι.

Δύο φορές εγκαθιδρύθηκε Δημοκρατία, μια το 1924 και μια άλλη το 1974 (δεν μιλάμε για την βασιλευομένη ), και τις δύο φορές μετά απο  μία Εθνική τραγωδία. Η πραγματική τραγωδία όμως ήταν η κατάρευσή τους μέσα απο τα εγγενή τους προβλήματα.

Η σύνταξη καινούργιου Συντάγματος θα προϋπέθετε την ύπαρξη ενός γεγονότος - τομή, αντιληπτού απο το σύνολο του λαού και βιωμένου εν πολλοίς με τον ίδιο τρόπο. Θα προϋπέθετε επίσης την ανάγκη να μεταβούμε σε μία ριζικά διάφορη αντίληψη οργάνωσης της κοινωνίας.

Η Μικρασιατική καταστροφή ήταν ένα καθολικό τραυματικό βίωμα, παρόλο που η πολιτική διαχείριση της αναγκαίας εκτόνωσης διαιώνισε τα προβλήματα του διχασμού που είχαν συμβάλλει στην καταστροφή.

Η σημερινή κρίση πολύ φοβούμαι,πώς παρα τα καθολικά αποτελέσματα που έχει στο οικονομικό επίπεδο ζωής όλων (πλην ελαχίστων) εντούτοις εμπεριέχει μεγάλες διαφοροποιήσεις ώς προς το τι φταίει και ποιός φταίει. Ούτε υπάρχει ένα κυρίαρχο αιτούμενο για μετάβαση σε μία διαφορετική συνθήκη κοινωνικής οικονομικής και πολιτικής οργάνωσης ή διοίκησης του κράτους.

Ένα νέο Σύνταγμα μιας νέας ελληνικής Δημοκρατίας, της 4ης κατα σειρά, θα απαιτούσε ξεκαθαρισμένες θεμελιώδεις αρχές.

Όσο παλεύουμε ακόμα με ιδεοληψίες και  με δαιμονοποιήσεις ένθεν κακείθεν (πχ δαιμονοποίηση των δημοσίων υπαλλήλων συλλήβδην ή των επιχειρηματιών ασχέτως μεγέθους ή συνέπειας και μη) ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ για σύνταξη νέου  συνταγματικού χαρτη. Αλλιώς θα μας τον υπαγορεύσει η ομάδα των τριών (δεν εννοώ την τρόϊκα) ή κάποια τυχαία ομάδα που θα προκύψει απο τους συμπαθείς Indignados.

Το θέλουμε αλήθεια;

Δυστυχώς ή οργή του λαού ου μενετή.

Αν δεν γίνουν σοβαρές κινήσεις απο το πολιτικό προσωπικό με παράλληλη προετοιμασία μια σοβαρής εκτεταμένης αναθεώρησης και θεραπεία πολλών κακών με  νομοθετικές ρυθμίσεις (νομοσχέδιο για αλλαγή νόμου περί ευθύνης υπουργών, ασυλία βουλευτών κά, να φύγουν άρθρα που κάνουν το Σύνταγμα να μοιάζει με πολυνομοσχέδιο σκούπα για να καταργηθούν οι στρεβλώσεις)     δεν  θα βαδίσουμε όλοι μαζί αλλά  ο καθένας μόνος του σε άγνωστα και επικίνδυνα νερά.

Το χρέος όλων όσων μπορούν να αρθρώσουν λόγο και να συμβάλλουν σε κάποια βιώσιμη έξοδο απο την παρούσα κρίση είναι να καταθέτουν νηφάλια προτάσεις και ενστάσεις έστω και αν δεν είναι ειδικοί. 

Όσο για την  4η Ελληνική Δημοκρατία, μπορεί να περιμένει λίγο ακόμα.

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

 

Σχόλια

01/06 14:54  nhad
Αν και μου έχουν λείψει λίγο οι αμιγώς πολιτιστικού περιεχομένου αναρτήσεις, ομολογώ ότι η τελευταία είναι πράγματι άριστη.

Η σημερινή κατάσταση εγκυμονεί όντως κινδύνους. Ομολογώ πάντως ότι με χαροποιεί από την άλλη πλευρά το γεγονός ότι η συμμορία που μας κυβερνά (όπως αποκαλώ τη συντριπτική πλειοψηφία των 300 εδώ και δύο χρόνια ακριβώς) έχει αρχίσει και αισθάνεται, αν μη τι άλλο, λιγότερη έπαρση και άνεση. Και ομολογώ επίσης ότι ευχαρίστως θα στοχοποιούσα λεκτικά (ίσως και με κανένα γιαούρτι ολόπαχο, προς επίρρωσιν των λόγων) κάποιους από τους τρισάθλιους πολιτικάντηδες της Βουλής. Παλιότερα το είχα κάνει με το φίλιππο πετσάλνικο, για τη στήριξη που παρείχε στα "δικά τους παιδιά", τους υπαλλήλους της Βουλής. Χωρίς γιαούρτι.
01/06 15:20  Μαικήνας
Αγαπητέ NHAD

Φυσικά και πολιτισμός είναι μέρος του συνολικού διακυβεύματος αλλά και στην βάση της κοινωνίας. Ομως σε τέτοιους καιρούς αναγκαζόμαστε να ασχοληθούμε με το τύποις υπερκείμενο.
Δυστυχώς...

Πάντως με τιμά ο επαινετικός σας λόγος. Ιδίως ο δικός σας.
Με εκτίμηση
Γιωργος Λ
01/06 19:42  Μαικήνας
Διαβαστε το αρθρο του Γ Λιακοπουλου Ζητείται μεταπολίτευση
στο http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=7138

ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ με το τέλος 3ης Ελληνικής Δημοκρατίας αλλά το σκεπτικό είναι αρκέτά ενδιαφέρον
01/06 21:57  ΝίκοςΤ
Καλησπέρα Μαικήνα. Εξαιρετικό το σημερινό σου κείμενο. Οι έντιμοι Έλληνες και μνήμη και θάρρος έχουν. Δεν ξεχνούν ότι ο σπουδαίος συνθέτης διετέλεσε υπουργός της Ν.Δ. στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν ξεχνούν τις πολιτικές του παλινωδίες και τις υπεροπτικές του συμπεριφορές. Όσο για τον πρύτανη του εν Αθήνησι Εθνικού και Καποδιστριακού, τις κρίσιμες μέρες της κατάληψης της νομικής, έδειξε ότι είναι καλός φιλόσοφος και ακατάλληλος ηγέτης. Οι ηγέτες αποφασίζουν και δεν υπεκφεύγουν. Αναλαμβάνουν την ευθύνη της θέσης που ζήτησαν να υπηρετήσουν και δεν πετάνε το μπαλάκι στην εξέδρα. Αν θα εμφανιστεί κάτι νέο στην χώρα, δεν θα προέρχεται από τις τάξεις αυτών που πλούτισαν εκμεταλλευόμενοι τον ονειροπόλο Έλληνα .Δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι για την τετάρτη Ελληνική Δημοκρατία,θα συμφωνήσω μαζί σου για τους κινδύνους που υποκρύπτονται. Και για να μην παρεξηγηθώ και εγώ,της γεννιάς των μπουάτ και των ονείρων παιδί,τα λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας βρέθηκαν στο εσώφυλλο των βιβλίων του Feynman ,όταν έγινε έρευνα στο φτωχόσπιτο της κυρα Γιωργίας.
01/06 23:15  Μαικήνας
Σε καλωσορίζω στη παρέα. Δε νομίζω να έχουμε συναντηθεί σε αυτό το blog. Αν κάνω λάθος επικαλούμαι τις τυπικές δικαιολογίες (ηλικία, κουραση κλπ).
01/06 23:51  bartok
Αγσπητοί φίλοι,
Είναι ωραίο να μιλάμε "για τα δικά μας τα παλιά" και μερικές αναρτήσεις από πάνω αυτό ακριβώς κάνουν, παρακάμπτοντας εν πολλοίς το θέμα της ανάρτησης. Όμως ίσως και να είναι αναγκαίο, μέσα στη μαυρίλα και την απογοήτευση που βιώνουμε.
Όμως πιστεύω ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να συγκεντρωθούμε στα όσα το άρθρο θέτει.
Επ' αυτού έχω να παρατηρήσω ότι πολλά και ενδιαφέροντα λέγονται. Όμως είμαστε πολύ κοντά στη φωτιά και στη ροή των καταστάσεων για να μπορούμε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα. Αν και συμφωνώ γενικώς με την ανάλυση και το συμπερασμα (δηλαδή ότι οι συνθήκες δεν είναι ακόμα ώριμες για μία τέτοια υπέρβαση), θα πω ότι πολύ πιεστικότερα υπάρχει ανάγκη διαχείρισης πολυ πιο άμεσων καταστάσεων που επιπλέον μοιάζει να αποκτούν δικιά τους ανεξέλεγκτη δυναμική και να μην είναι ξεκάθαρο που μπορεί να καταλήξουν.
Με βάση το παραπάνω θα μπορούσα και να πω ότι η κουβέντα ίσως να είναι άκαιρη. Όμως από την άλλη ίσως και να χρειάζετα κάποιος χώρος συζήτησης τέτοιων θεμάτων, πιο "θεωρητικών" ή "βαρετών" ακόμα και τώρα...
Αν πάντως κρίνω από το πώς ο χυλός της Μεταπολίτευσης κατάπιε πολλούς από τους γόνιμους προβληματισμούς που είχαν ξεκινήσει μέσα στη Δικτατορία, τότε μάλλον δεν θα είμαι και πολύ αισιόδοξος για το οτιδήποτε σωστό μπορεί να ειπωθεί στο δικό μας ή σε οποιοδήποτε άλλο πλαίσιο.
Συγνώμη αν ακούγομαι λίγο απισιόδοξος. Σκέψεις κάνω και τις καταγράφω...
01/06 23:59  Μαικήνας
Πριν τις Συνταγματικές παρεμβάσεις / αναθεωρήσεις κλπ. υπάρχει ανάγκη για εξορθολογισμό της λειτουργίας των θεσμών με νομοθετικά μέτρα. Πχ ασυλία ευθύνη υπουργών υιθέτηση της παραγράφου 5 του αρθρου 86 του συντάγματος περι παραιτήσεως απο το δικαίωμα της κάλυψης απο τον νόμο περι παραγραφής(βλ παλαιότερη ανάρτηση μου" Να τολμήσουν οι έντιμοι") και άλλα τέτοια που θα στείλουν το μύνημα στον κόσμο ότι κάτι αλλάζει στο επίπεδο της εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας

Η τροποποιηση ερχεται μετά. Θα παραμείνουμε όμως στο Σύνταγμα της Γ΄ Ελληνικης Δημοκρατίας
02/06 00:02  Μαικήνας
ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΝΤΙΜΟΙ ( αρθρο 86 παραγραφος 5 του Συνταγματος) http://www.gopetition.com/petition/29530.html
Το Σύνταγμα στο άρθρ. 86 § 5 προβλέπει ότι κάθε δίωξη που σταματά για τυπικό λόγο – περιλαμβανομένης και της παραγραφής – επιτρέπεται, εν τούτοις, να συνεχισθεί εάν το ζητήσει ο κατηγορηθείς.

02/06 00:07  bartok
Πριν ακόμα και από αυτά υπάρχει η άμεση διαχείριση των κοινωνικών προβλημάτων λαϊκών κινητοποιήσεων και δίκαιας οργής. Από το site που μας έστειλες πληροφορήθηκα ότι και σήμερα γίνανε επεισόδια στο χώρο της εξόδου της Βουλής.
Τα πράγματα λοιπόν αγριεύουν. Η απίστευτη αβελτηρία και ο παχυδερμισμός που επέδειξε το σύστημα κάνει όλο και πιο δύσκολη την υπόθεση αυτή.
02/06 00:11  Μαικήνας
Τι σας λέει η φράση του Κώστα Γείτονα "έπρεπε να έχουμε βάλει 2- 3 στη φυλακή" Δηλαδή δεν νοιαζόμαστε για την πραγματική καθαριότητα του μαγαζιού αλλά για την τύποις καλή εμφάνιση του. Κι ας αλλωνίζουν αποκάτω οι κατσαρίδες
02/06 02:47  bartok
Τελικά ο διάλογος μόνο "ανάμεσά μας" είναι ακόμα. Ας είναι...
Είναι προφανές ότι η φράση του γελοιότατου (και ελαχιστότατου), Γείτονα κρύβει, ανάμεσα σε πολλά άλλα, και ένα χρηστικό κυνισμό. Όμως ακόμα και αυτό να είχε γίνει, τώρα θα είμαστε σε καλύτερο σημείο.
Ωστόσο παρεμβαίνω πάλι γιατί θεώρησα ότι πριν δεν έλεγα και τίποτα σπουδαίο, πέραν της διαπίστωσης της ασάφειας και του πιθανού αδιεξόδου.
Το σκεφτόμουνα λοιπόν όταν μου ήρθε η ιδέα: ΙΣΛΑΝΔΙΑ!
Είναι ίσως η πρώτη χώρα που "κατέρρευσε" μετά από το κανόνι των τοξικών αμερικάνικων παραγώγων real estate. Η "λαϊκή" αντίδραση στο θέμα ήταν τα μπλουζάκια με το σλόγκαν "We may not have cash but we've got ash!" (Αφορμή η έκρηξη του ηφαιστείου που διέλυσε τις πτήσεις όλου του Βορείου Ημισφαιρίου.
Ωστόσο πέρα από τέτοιες "εν θερμώ" αντιδράσεις (και καλαμπούρια), οι Ισλανδοί προχώρησαν σε κάποιες πολύ βασικές πράξεις και διαδικασίες. Μία από αυτές ήταν η συνολική επανασυγγραφή του Συντάγματός τους το οποίο ηταν ως τώρα ένα παράγωγο του Δανέζικου. (Η Ισλανδία ήταν για πολλά χρόνια Δανέζικη κτήση.)
Η ώρα είναι προχωρημένη οπότε σας παραθέτω μερικά links απ' όπου μπορείτε να πάρετε πληροφορίες:

http://www.guardian.co.uk/world/2010/nov/26/iceland-elect-citizens-rewrite-constitution

http://www.thenational.ae/news/worldwide/europe/ordinary-citizens-will-draft-icelands-new-constitution

http://www.grapevine.is/Home/ReadArticle/Why-A-New-Constitution

http://www.allvoices.com/contributed-news/7469106-iceland-ordinary-citizens-will-draf
02/06 02:51  bartok
Επιφυλάσσομαι όμως να επανέλθω άυριο θεορώντας ότι αυτό ίσως να είναι κάτι που να μπορεί να προωθηθεί ακόμαι και στους indignados του Συντάγματος και του Λευκού Πύργου.
Γιατί αν είναι να μείνουμε στις μούτζες προς τη Βουλή και τα πλαστικά μπουκάλια εναντίον των αυτοκινήτων των "εθνοπατέρων" δεν νομίζω ότι θα π΄ζαμε και πολύ μακρυά!
02/06 23:41  bartok
Καλησπέρα λοιπόν...
Θα συνεχίσω με τους Ισλανδούς και επειδή είναι αδύνατο να σας δώσω, έστω και συνοπτικά, τις διαδικασίες που έγιναν ως τώρα και συνεχίζονται για την υποβολή και ψήφιση του νέου τους Συντάγματος, σας παραπέμπω πάλι στα links που έβαλα χθες. Θα πω μόνο ότι είναι -κυριολεκτικά- ένα πρωτόγνωρο πείραμα άμεσης δημοκρατίας.
Όπως ειπώθηκε και από πολλά Μέσα αλλά νομίζω και από την ίδια την πρωθυπουργό τους, είναι πρώτη φορά που στη σύγχρονη ιστορία, Σύνταγμα χώρας δημιουργείται με τέτοιο τρόπο.
Βέβαια οι κύριες διαφορές με εμάς είναι τουλάχιστον δύο:
Η πρώτη το μικρό μέγεθος της Ισλανδίας. 320.000 ψυχές όλοι κι' όλοι.
Η δεύτερη (και πολύ ουσιαστικότερη), το ότι μόλις εκδηλώθηκε η κρίση, σύστημα και κοινωνία, κινήθηκαν με αποφασιστικότητα και ταχύτητα, κλείνοντας στη φυλακή όσους ενόχους μπόρεσαν να πιάσουν, ανάμεσα τους πολιτικούς και τραπεζίτες και μεγαλόσχημους επιχειρηματίες. (Ένας-δυο κατάφεραν να το σκάσουν, όμως και εκεί όπου μπόρεσαν πάγωσαν τους λογαριασμούς τους.)
Σε αυτό το δεύτερο βλέπω και τις πιο πολλές δυσκολίες με τα εδώ γιατί εκτός από οργή και φωνές, η ουσία μάλλον λείπει. Συμφωνώντας με παλαιότερη ανάρτηση του Μαικήνα, πιστεύω ότι η λαϊκή οργή δεν πρόκειται να κοπάσει με την εκτέλεση ένα-δύο πολιτικών πτωμάτων τύπου Άκη ή Μαντέλη. Τον Ζαχόπουλο -για παράδειγμα- θα έχουν τα κότσια να τον ακουμπήσουν; Ή εκεί φτάνουμε στο "άβατον" της δυναστείας Καραμανλή;
(Κοντολόγίς λίγους και ακόμα πολύ κουτοπόνηρους τους βλέπω.)
Τέλος και κάτι άλλο: Η πρωτοβουλία του Μαικήνα, πριν λίγο καιρό, για συλλογή υπογραφών ώστε να πιεστούν οι βουλευτές να αποποιηθούν οικειοθελώς από την ασυλία τους δεν περπάτησε. Δεν ξέρω αν φταίνε μόνο οι πολίτες όμως, αν κρίνω από το νέο νόμο Καστανίδη(λεπτομέρειες θα μάθουμε αύριο), που αποπειράται να ρυθμίσει κάποια τέτοια θέματα, επιτρέποντας -υπό όρους- διώξεις εναντίον υψηλόβαθμων κρατικών λειτουργών και πρώην πολιτικών στελεχών. Αφήνει τόσα πολλά απ' έξω, που μυρίζει έντονα άρον-άρον φωτογραφική ρύθμιση για να δι
03/06 02:24  bartok
διωχθεί ο Άκης.
03/06 10:40  nhad
Καλημέρα,

Ο γνωστός και εξαιρετέος Καστανίδης δεν υπάρχει περίπτωση να προωθήσει νόμο που να ρυθμίζει σωστά τα θέματα. Θα μπορούσε η συμμορία που μας κυβερνά να πάρει μερικές αποφάσεις που θα άλλαζαν άρδην το κλίμα:

Πρώτον, να δηλώσουν όλα τα κόμματα ότι στο εξής κάθε αίτημα δίωξης προς τέως ή εν ενεργεία υπουργό που παραπέμπεται από τη δικαιοσύνη στη Βουλή, θα εγκρίνεται παμψηφί. Μην ξεχνάμε ότι η Βουλή δεν αποφαίνεται για το αν ο υπουργός είναι ένοχος ή όχι. Απλώς αποφασίζει αν θα επιτρέψει ή όχι στη δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της. Αφού το συνταγματικό άρθρο είναι κατά γενική ομολογία έκτρωμα, ας δεσμευτούν ότι θα καταργηθεί (όχι να τροποποιηθεί) στην επόμενη αναθεώρηση συντάγματος, και μέχρι τότε ας ακολουθηθεί η παραπάνω τακτική.
Δεύτερον, αφού μέχρι τώρα μας προβάλλουν το γελοίο επιχείρημα ότι το εργασιακό καθεστώς των υπαλλήλων της Βουλής δεν υπόκειται στο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα αλλά στην κανονισμό της Βουλής, ας αλλάξουν τον κανονισμό και ας πουν ότι στο εξής ισχύει για τους υπαλλήλους της Βουλής ό,τι ισχύει για τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους.
03/06 11:37  Μαικήνας
Αγαπητέ φίλε έχετε δεί το http://maecenas.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=24830&blid=404 με τίτλο ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΝΤΙΜΟΙ Πριν ένα χρόνο αλλά προφανώς λόγω χαμηλής συναισθηματικής μόχλευσης δεν πολυπερπάτησε.
03/06 11:39  Μαικήνας
Συγγνώμη το σωστό λινκ είναι http://maecenas.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=24819&blid=404
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις