Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Στρατευμένη ή απονευρωμένη Τέχνη; Επίκαιρα ερωτήματα
618 αναγνώστες
Σάββατο, 4 Ιουνίου 2011
20:25

Απονευρωμένη τέχνη ή στρατευμένη τέχνη;

Μέχρι να βρείτε την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, στην μια ή στην άλλη άκρη ή κάπου αλλού, μπορείτε να αποτολμήσετε μερικές υπερβάσεις.  Επισκεφθείτε την έκθεση «ΑΝΘΡΩΠΟΙ  ΧΡΩΜΑ  ΣΙΔΕΡΟ»  στην Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.   Πιστέψτε με, ο χώρος της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης είναι ένας τόπος με «τη δική του ιστορία», ζωή και φυσιογνωμία.  Παραβλέψτε τυχόν ενοχλήσεις κομματικού χαρακτήρα και δείτε την ουσία. 

Η παρακμή της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης είναι μια σκοτεινή ιστορία, με θύτες, θύματα, διαπλοκή, απάτες, καπηλεία πάσης μορφής και ψεύδη. Όλα αυτά τα συστατικά που οδήγησαν και τούτη τη  χώρα  στο δικό της ναυάγιο.

Το cabotage, το σήριαλ των Ρόπαξ που συνεχίζεται, με άλλους πρωταγωνιστές απο την πλευρά της ξένης εταιρείας και με την ΠΝΟ να έχει αναιρέσει την υπογραφή της σε συμφωνία,  οι διορισμένες (και ανεξέλεγκτες) διοικήσεις στις δήθεν εισηγμένες στο Χρηματιστήριο εταιρίες ΟΛΠ και ΟΛΘ, η διγλωσσία του... πως τον λεν.. (α ναι! ο κ. Διαμαντίδης), ο "ισόβιος" πρόεδρος της Πανελήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, κος Χαλάς  και ο αστήρ της πολιτικής Δήμαρχος Πειραιά                         κος Μιχαλολιάκος που δηλώνει πώς "ο Πειραιάς δεν πουλιέται",

όλα τούτα συνθέτουν το μωσαϊκό της εντός Ελλάδος ναυτικής βιομηχανίας σε ξηρά, θάλασσα και γραφεία.

Α! ξέχασα να αναφέρω την διακομματική ληστεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου. Άπο τα πρώτα που ληστεύθηκαν, επειδή είχε –φευ- πολύ συνάλλαγμα...

Ο παλιός μου συμμαθητής  Κώστας Περατικός πλήρωσε άδικα όλο τούτο το παρανοϊκό σκηνικό και δολοφονήθηκε απο τους δήθεν προστάτες του λαϊκού συμφέροντος, τους τρομοκράτες της 17 Νοέμβρη.

Εκτός όμως απο τα όπλα υπάρχουν και τα λόγια πολιτικών και των κομμάτων.       

Κι αυτά έχουν επίσης πολλά θύματα.  

Ας τα αφήσουμε όμως όλα τούτα για λίγο πίσω μας και ας δούμε απο κοντά, μέσα από τα μάτια της Τέχνης, το χώρο: γεωγραφικό και παραγωγικό αλλά και τους ίδιους τους ανθρώπους του.

Κοινωνικά ευαίσθητη ή στρατευμένη; Απο ένα σημείο και έπειτα δεν έχει σημασία. Μήπως λοιπόν μιλάμε για οργανική  τέχνη; Οι απαντήσεις δικές σας...

 

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

 

«Άνθρωποι, χρώμα και σίδερο» για 5η χρονιά στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

«Στο Πέραμα, η τέχνη προσπαθεί να εμπνευστεί και να εμπνεύσει, να διαμορφώσει συμπεριφορές, στάση και δράση. Σε αυτή την αλληλεπίδραση καλλιτέχνες και εργαζόμενοι, συντονίζουν το βήμα τους» στην 5η έκθεση Εικαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας «ΑΝΘΡΩΠΟΙ - ΧΡΩΜΑ + ΣΙΔΕΡΟ 5» που θα λειτουργήσει μέχρι την Κυριακή 5 Ιουνίου, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Περίπου 180 καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων και εργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης παρουσιάζουν τα έργα τους. Φωτογραφίες, βίντεο, γλυπτά, χαρακτικά, ζωγραφικούς πίνακες αντλούν τα θέματά τους μέσα από τη ζωή και τη δουλειά των εργατών της ζώνης.

Η ΄Έκθεση ξεκίνησε από το 2005 με πρωτοβουλία ομάδας εικαστικών καλλιτεχνών. Στόχος της έκθεσης «να έρθει το έργο τέχνης στους τόπους δουλειάς, εκεί που βρίσκεται ο φυσικός του αποδέκτης και η κινητήρια έμπνευση της δημιουργίας του: η εργατική τάξη.(Σημείωση δική μου: εντάξει Αλέκα το καταλάβαμε)

 Η έκθεση αυτή είναι μια έκθεση χωρίς αποκλεισμούς(;), με γνώμονα για τη συμμετοχή, την επαφή με την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και με τους εργαζόμενους».

Διοργανωτές είναι: το Σωματείο Μετάλλου Πειραιά, η Πανελλήνια Ένωση Αμμοβολιστών - Καθαριστών, το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, το Σωματείο Ηλεκτρολόγων Πλοίων, η Κίνηση Εικαστικών Καλλιτεχνών.

Η έκθεση λειτούργησε καθημερινά, από τις 12:00 έως τις 21:00  και τελειώνει αύριο.  Υπάρξουν δε παράλληλες εκδηλώσεις από τις προηγούμενες εκθέσεις. >>

Παρά τις ενστάσεις κυρίως για αυτά που υπονοούν τα υπογραμμισμένα σημεία παραμένει το ερώτημα. Είναι αυτό τέχνη;

Η δική μου απάντηση είναι :  Απονευρωμένα ή στρατευμένα,  τα έργα "Τέχνης"  που κινητοποιούν  αισθήσεις, συναισθήματα, σκέψεις και στοχασμό είναι οργανικά δεμένα με τη ζωή, άρα είναι ΤΕΧΝΗ. Το  καλή ή κακή είναι άλλο ζήτημα.

 

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

 

Σχόλια

05/06 11:16  nhad
Πολύ αστεία η αναφορά στον ... πως τον λεν.. Διαμαντίδη. Εδώ στη Νίκαια που μένω τον ξέρουμε. Το μοναδικό προσόν του είναι ότι είναι γιος του μπαμπά του, παλιού βουλευτή της Ενώσεως Κέντρου. Και αυτός γνωστός μόνο από την πολυετή παραμονή του στο βουλευτικό αξίωμα.

Η δολοφονία Περατικού πέρασε στα ψιλά, όπως και η δολοφονία του Αγγελόπουλου. Το βήμα της τρομοκρατίας (η Ελευθεροτυπία) την επομένη της δολοφονίας Αγγελόπουλου είχε ένα σύντομο βιογραφικό του, όπου περιγραφόταν η δημιουργία της περιουσίας του με το γνωστό τρόπο που εξυπονοεί "καλά του κάνανε".
Για την ιστορία, ο πατέρας του Αγγελόπουλου ήταν νερουλάς: πουλούσε νερό με το γαϊδουράκι στο χωριό Βλαχόραφτι (Βλαχοράπτης σήμερα) της ορεινής Αρκαδίας. Οι τρεις γιοί του έγιναν: ο ένας ο πασίγνωστος οικονομολόγος και Ακαδημαϊκός, ο άλλος βιομήχανος που ίδρυσε τη Χαλυβουργική, και ο τρίτος χειρουργός και καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο τρίτος έκανε μια εγχείρηση απίστευτης πολυπλοκότητας στο θείο μου (επίσης από το ίδιο χωριό).
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις