Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Μετά την ΠΛΑΤΕΙΑ τι;
800 αναγνώστες
Κυριακή, 5 Ιουνίου 2011
09:50

Κατεβαίνω στο Σύνταγμα σε λίγο. Πάω να δώ, να ακούσω, να μυρίσω,  να αφουγκραστώ, να προβληματιστώ.

Απολογούμαι για την μέχρι τώρα αμφιθυμία μου

Μέρες τώρα μέσω ομάδων συζήτησης στο facebook συμμετέχω στην αναζήτηση, όχι του οράματος αλλά της υπαρκτής προοπτικής.

Που σημαίνει: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΙ;

Το ερώτημά μου δεν είναι τι ζητάει η πλατεία. Πολλά είναι τα αιτήματα. Δεν χρειάζεται να τα απαριθμήσουμε. Όλοι μας συμφωνούμε με κάποια, είμαστε αδιάφοροι για κάποια, διαφωνούμε με κάποια. Το σημαντικό όμως είναι ότι συμμετέχοντας στην διαμαρτυρία θέτουμε επιτακτικά ΚΑΙ τους εαυτούς μας μπροστά στο πρόβλημα της απόφασης. Θα πρέπει αργά η γρήγορα να απαντήσουμε στο ερώτημα : Κερδίσαμε αυτό που θέλαμε; Γυρίζουμε στα σπίτια μας με ένα αίσθημα σιγουριάς ότι πετύχαμε όλοι μαζί κάτι;

Το "Μετά την Πλατεία τι;"  προϋποθέτει σοβαρές διεργασίες τόσο στο επίπεδο των πολιτών μέσω ομάδων διαλόγου, προβληματισμού και επανασχεδιασμού της κοινωνίας όσο και στο επίπεδο των υφιστάμενων πολιτικών σχηματισμών (τυπικών ή άτυπων, υπαρκτών ή σε διαδικασία δημιουργίας).

Το μέτωπο της Πλατείας δεν είναι απέναντι στη ΒΟΥΛΗ αλλά απέναντι στην ζοφερή συνειδητοποίηση  πώς αυτό που είχαμε και ψηφίζαμε μέχρι τώρα δεν μας αρέσει, είναι πέρα απο εμάς και τις ανάγκες μας.

Αυτοί που είναι μέσα στη Βουλή δεν μπήκαν μόνοι τους. Εμείς τους στείλαμε.

Δεν αρκεί να τους αποδοκιμάζουμε. Πρέπει να κουβεντιάσουμε επιτέλους:

Α) για το τι θέλουμε απο τους εκπροσώπους μας,

Β)με ποιό τρόπο και τι κριτήρια θέλουμε να τους εκλέγουμε,

Γ) πώς θέλουμε να κάνουνε τη δουλειά για την οποία θα τους πληρώνουμε

Δ) και  με ποιό τρόπο θα ελέγχουμε τόσο αυτούς όσο  και το παραγόμενο απο αυτούς έργο.

Αν δεν  διαμορφωθεί μια άποψη για τα παραπάνω τότε θα γίνουν δύο τινά:

Ή θα ξεθυμάνει σιγά σιγά. Σε αυτό θα συμβάλουν και η κόπωση και η στοχευμένη απαξίωση (μερικά "επεισόδια" θα σπρώξουν προς τα εκεί, τα ΜΜΕ θα ακολουθήσουν)

Ή μέσω εκλογών θα βρεθούμε μπροστά σε μια ελευθερία επιλογής και θα οδηγηθούμε πάλι πίσω απο εκεί που ξεκινήσαμε, επιλέγοντας απο τα ίδια παλιά υλικά και  έχοντας την ψευδαίσθηση ότι οι συνθήκες είναι πραγματικά διαφορετικές.

Άλλο όμως αξιοποίηση και όσων  παλιών υλικών μπορούν να φανούν χρήσιμα και άλλο γενικευμένη ανακύκλωση.

Το κίνημα της Παλτείας πρέπει να μεταφερθεί και στα blogs και στα φόρουμ και στις ζωντανές συζητήσεις. Οπουδήποτε μπορεί να υπάρξει πολιτισμένη συζήτηση, διαφωνία, διάλογος. Και τα τρία ζωντανά, όχι άνευρα ή νευρικά.

 Στο τέλος όμως ας  πιούμε κι ένα κρασί για επισφραγίσουμε αυτό που κερδίσαμε. Την τέχνη του διαλόγου και της συναπόφασης.

Ο αγώνας με τους εαυτούς μας συνεχίζεται

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

Σχόλια

05/06 10:50  GIASEMI
η αρχή είναι το ήμισυ του παντός
καλημέρα
05/06 11:07  σεβαστη
Πολύ αισιόδοξο σε βρίσκω.
Πόθεν τεκμαίρεται ότι" κερδίσαμε την τέχνη του διαλόγου και της συναπόφασης";
05/06 11:23  Ηρακλής
Μαικήνα
Για ποιά πλατεία μιλάς; Την πάνω πλατεία ή την κάτω πλατεία;
Γιατί η διαφορά της σύνθεσης της πάνω ( Αμαλίας ) και της κάτω ( συντριβανι ) στα δικά μου μάτια είναι εμφανής.
Εγώ είμαι με την πάνω.
Ο διάλογος είναι η τέχνη για να καταφέρεις ο άλλος να κάνει το δικό σου.
Σήμερα θέλουμε δράση.
Καλημέρα, θα βρεθούμε στο δρόμο κι ας μη γνωριζόμαστε.
05/06 11:37  nhad
Όπως σε κάθε κίνημα αυτής της μορφής, τα συναισθήματά μου είναι ανάμεικτα. Πέρα από το προφανές ερώτημα που θέτεις (ας το γυρίσουμε στον ενικό!) που έχει σχέση με το τι θέλουν οι αγανακτισμένοι να γίνει μετά, υπάρχει και το τι ήθελαν πριν:

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.aganaktismenoi&id=7193
05/06 12:54  ks
Το οτι βγηκαν ειναι απειρως σημαντικοτερο απο το τι τελικα θα πετυχουν ως προς το περιεχομενο. Σε αυτη τη φαση μετρα η επανοδος στη διαδικασια, η οποια ειχε χαθει μεταξυ γραφειου, καναπε και ταβερνας.
05/06 13:46  Μαικήνας
Τώρα μόλις γύρισα απο την πρωϊνή επίσκεψη. Μπαίνω στο διάλογο σε λίγο με νεώτερα ερωτήματα
05/06 14:02  Μαικήνας
ΝΧΑΔ (ελληνιστί) εξαιρετικο το λινκ. Σε ευχαριστώ.
05/06 14:24  Μαικήνας
Το πρωί λειτουργούσε η κάτω πλατεία. Συγγνώμη αλλά αυτά που είδα δεν με έπεισαν. Οι ομάδες ή οι επιτροπές περιβάλλοντος, ανεργίας, συλλογής πολιτκών προτάσεων, τα πανώ με τα υλικά που χρειάζονται (μέχρι και γάζες
και ινσουλίνη λές και δεν υπάρχουν νοσοκομεία σε αυτή την πόλη) όλα τούτα λοιπόν με έβαλαν να σκεφτώ : Με μπριγάδες, κομμιτάτα και ομάδες και αυτόκλητες επιτροές θα λύσουμε τα προβλήματα;
Υπάρχει κάτι το φαντασιακό- ουτοπικό σε όλο αυτό. Μάλλον σε συλλογική ψυχοθεραπεία παραπέμπει. Ο Σαβοναρόλα έλειπε μόνο. Ελπίζω το βράδυ να δώ νοικοκυραίους, ανθρώπους κοινούς δηλαδή, που έχουν σπίτι με χρέη και προβλήματα και θέλουν μια πρακτική και βιώσιμη λύση. Αν αυτή είναιη κάτω πλατεία, Αν είναι λέω, ... ευχαριστώ δεν θα πάρω.
05/06 14:42  othonk
Δεν θέλω να σας το χαλάσω, αλλά όλα αυτά που αναφέρονται στο "που ήσουν αγανακτισμένε", πάσχουν στην ακρίβειά τους και αποτελούν αναμασήματα της επίσημης προπαγάνδας.

Το ότι φτάσαμε να γίνουμε μια εντελώς αντιπαραγωγική χώρα με εκμαυλισμένο ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού (κυρίως της λεγόμενης "μεσαίας" τάξης), που προσδίδει αληθοφάνεια στα στοιχεία που παρουσιάζοντα, δεν σημαίνει ότι η ευθύνη είναι διάχυτη σε όλους.

Υπήρξαν στρατηγικές επιλογές για τη χώρα και συγκεκριμένες πολιτικές που την οδήγησαν εδώ και στις επιλογές αυτές ο κόσμος ακολούθησε γιατί τον έπεισαν.

Ένα μόνο παράδειγμα. Υπήρξα υπέρμαχος των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα. Αλλά κανείς δεν μου είπε ότι αυτοί θα διεξάγονταν με δανεικά και είχαν μοναδικό στόχο το πάρτι που στήθηκε.

Πολλοί, μπορεί όντας προβληματισμένοι, να διαισθανόμασταν τη πορεία και να ανησυχούσαμε, εκφράζοντας τις επιφυλάξεις και τις αντιρρήσεις μας, αλλά αν περνούσαμε κάποιο όριο απλά γινόμασταν γραφικοί.

Και από πότε μπορεί να ενοχοποιείται ο εργαζόμενος που ζητά καλύτερες συνθήκες δουλειάς και μεγαλύτερη αμοιβή παρακαλώ;

Κοντολογίς, μέσω της διάχυσης των ευθυνών και των μαζικών ενοχικών συνδρόμων, άνευρους, υποτακτικούς, δούλους μας θέλουν, τόσο απλά!
05/06 14:45  othonk
Για τη κατάσταση στη πλατεία, συμφωνώ, αλλά στη ζωή έμαθα ποτέ "να μη κλείνω πόρτες".

Οψόμεθα!
05/06 14:47  othonk
Γιατί έχει και κάποιες καλές στιγμές...
05/06 14:55  Μαικήνας

Απαντώ
Στο παρακάτω που λες έχεις δίκιο
<<Ένα μόνο παράδειγμα. Υπήρξα υπέρμαχος των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα. Αλλά κανείς δεν μου είπε ότι αυτοί θα διεξάγονταν με δανεικά και είχαν μοναδικό στόχο το πάρτι που στήθηκε.>>

<<αλλά αν περνούσαμε κάποιο όριο απλά γινόμασταν γραφικοί.>> Επίσης έχεις δίκιο

Στο σημείο όπου λές <<Και από πότε μπορεί να ενοχοποιείται ο εργαζόμενος που ζητά καλύτερες συνθήκες δουλειάς και μεγαλύτερη αμοιβή παρακαλώ;>> ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟ, τουλάχιστον όχι εγώ, αλλά ούτε ο Τ.ΜΙΧΑΣ.

Εγώ αυτό που διάβασα είναι τα όσα δεν είδαμε όλα αυτά τα χρόνια. Και ναι μεν μπορεί να μην είχαμε ολοκληρωμένη εικόνα αλλάκάποιααποαυτά τα είδαμε. Πχ το αίσχος του συμψηφισμού των νεκρών της ΜΑΡΦΙΝ, τα χάλια του Πανεπιστημίου, και άλλα. ΜΙΛΗΣΑΜΕ; Βάζοντας και τον εαυτό μου μέσα λέω όχι.
Το μνημόνιο απέτυχε όχι διότι δεν χρωστάμε σαν κοινωνία, και μας λένε ψέματα. Απέτυχε διότι και την ύστατη ώρα έβαλε επι δικαίων και αδίκων και κύρια δεν ξεκίνησε απο την οφειλόμενη τιμωρία στους φταίχτες. Και υπάρχουν πολλοί δυστυχώς.




05/06 16:10  Ηρακλής
Τς, τς, τς.
Με απογοητεύετε.
Μαικήνα φαντάζομαι ότι κατάλαβες τη διαφορά τη ςπάνω και της κάτω πλατείας, όπως και γιατί εγώ είμαι με την πάνω.
Το δημοσίευμα του protagon του Θεοδωράκη.
Κaλό είναι να βλέπουμε και ποιος δημοσιεύει.
Δηλαδή ο Θεοδωράκης, ο πιο λαμογοδημοσιογράφος, θα ψέξει το λαό γιατί δεν αντέδρασε νωρίτερα, ή γιατί δεν διαμαρτυρήθηκε για τις αυξήσεις που του δίνανε.
Οσο για αυτά που δημοσιεύει, είναι παπαριές ολκής, για τον απλούστατο λόγο ότι, αυτή η χώρα λεηλατείται τα τελευταία 190 χρόνια από 29 οικογένειες.
Πόσα επιδόματα, είναι οι μίζες του τσοχα, ξέρει;
Ποσες αυξήσεις είναι οι τεράστιες παράνομες κονόμες του Κόκκαλη την εποχή των ψηφιακών κέντρων.
Πόσα φάρμακα είναι οι μίζες του Χριστοφοράκου;
Σήμερα θα ενοχοποιήσουμε το λαό;
Γιατί δε βγήκες εσύ ρε καραγκιοζάκο, να δημοσιοποιήσεις όσα έπαιρνες κάτω από το τραπέζι για τις εκπομπές σου;
Τώρα που έχετε κάνει όλοι τη μπάζα σας, θα μας δημιουργήσετε και ενοχές γιατί δεν σας δέρναμε τότε , και ΜΑΛΛΟΝ θα το κάνουμε τώρα;;
Ακου λοιπόν καραγκιόζη θεοδωράκη, και όλοι όσοι προσπαθείτε να με ενοχοποιήσετε.
ΚΑι τα έβλεπα, και φώναζα, και ούρλιαζα, και δεν τους ψήφιζα, αλλά αυτοί είχαν εσένα και τους ομοίους σου,στα ΜΜΕ, και δεν ακουγόμουνα, και ευτυχώς ακούστηκα τώρα που μπορώ να τα λέω στο Ιντερνετ.
Αυτό το Ιντερνετ, που εσύ ο Ευαγγελάτος, ο Τριανταφυλλόπουλος ο Αναστασιαδης, ο Χαρδαβέλλας, επιχειρείται να το διαφεντέψετε με τα σαιτ που φτιάξατε.
Αλλά δεν μασάμε πια.
Τα ενοχικά κείμενα να τα βάλετε εκεί που ξέρετε.
Θα πάω στην πλατεία, κι ας διαφωνώ με όλους.
Θα πάω γιατί θέλω νάμαι μαζί.
05/06 17:00  othonk
Μαικήνα προφανώς και δεν τα λες εσύ, ούτε αναφέρομαι σε εσένα. Κουβέντα κάνουμε.

Και βέβαια υπάρχουν (και) ευθύνες που μπορεί να καταλογιστούν συλλογικά σε όλους. Αλλά αυτό απέχει πολύ από το να ισοπεδώνουμε (όχι εσύ), τα πάντα και να μη κατανοούμε ότι άλλη ευθύνη μπορεί να έχει ο μεροκαματιάρης, άλλη ο μικρομεσαίος που δεν απέδιδε τον ΦΠΑ, άλλη ο επιστήμονας που έβλεπε και δεν μιλούσε και σαφώς άλλου επιπέδου και ποιότητας ευθύνες έχει το διαπλεκόμενο επιχειρηματικό και πολιτικό κατεστημένο που έπαιρνε τις αποφάσεις.

Θυμήσου μόνο την «ιδεολογία» του «λαϊκού» καπιταλισμού το ’98-99, που επί της ουσίας και με τον πιο επίσημο τρόπο, μας καλούσε όλους να παρατήσουμε τις δουλειές μας και να γίνουμε «επενδυτές».

Το «μαζί τα φάγαμε» δεν αποτελεί άποψη και δεν είναι καθόλου άδολο, κατά τη γνώμη μου, αλλά όπλο άσκησης ψυχολογικής βίας για τον περιορισμό των αντιστάσεων της κοινωνίας.
05/06 17:02  Μαικήνας
Εννοείς τον Σταύρο Θεοδωράκη;
Δενήξερα ότι το protagon ήταν δικό του. Αλλά το συγκεκριμένο δημοσίευμα του Μίχα σε τι δυσφυμεί το λαό;
Ότι δεν ήταν δυνατόν να τα ΄ξερε αυτά ο μέσος εγαζόμενος, ναι είναι αλήθεια. Αλλά πέιτε μου τόση ρητορία απο διαφόρους και εργατοπατέρες και εθνοπατέρες και απο διαπλεκόμενους και απο μη βολεμένους, όλη αυτή η ρητορία απο πιόν κατανάλώθηκε; Συγγνώμη φίλε μου αλλά η θεωρία των 29 οικογενειών (μερικές τις υποψιάζομαι αλλά γιατί 29 και όχι,50 δεν το ξέρω, επειτα είναι και τα νέα τζάκια)αυτή λοιπόν τη θεωρία που συμπυκνώνει το μπάχαλο και το μπουρδέλο σε 29 δεν την καταλαβαίνω. Πές μου που χωράει στην θεωρία σου ο προϊστάμενος της πολεοδομίας της... που τσακωσε ο Ρακιντζής με 1000000 ευρώ και μετα απομερικούς μήνες καιμια ΕΔΕ light επανήλθε.
ΔΕΝ συμφωνώ με το μαζί τα φάγαμε αλλά μήπως να πούμε ότι πολλοί μαζί κάνανε την πάπια;
Εκτιμώ την αγωνία σου και συμπαραστέκομαι στον μέσο συμπολίτη που τον έχουν τρελάνει και μακάρι να ελθει κόσμος το βράδυ, απο την άλλη όμως να ξεκαθαρίζουμε και τις εκτιμήσεις μας για τα αίτια και τους στόχους μας.
05/06 17:06  othonk
Γιατί αν κατάλαβα καλά, ενδεχομένως όχι, το πνεύμα του Μίχα είναι ότι καλά να πάθουμε και κακώς "αγανακτούμε". Δηλαδή τραβάει τη σκανδάλη του "όπλου" στοχεύοντας κατ' ευθείαν στη ψυχή μας.
05/06 17:19  ks
Ειναι γεγονος οτι στο κινημα της πλατειας ειναι αναποφευκτο ο καθενας μας να προβαλλει τη δικη του οπτικη γωνια δυσφοριας, που κατω απο την ομπρελα της αγανακτησης μπορει να περικλειει το αισθημα αδικιας, τη φτωχια, την επαπειλουμενη φτωχια, το αισθημα παραμελησης και περιφρονησης, την οργη για την αποδοση ευθυνων και ενοχων εκει που δεν ανηκουν και ό,τι άλλο.
Πανω απ' ολα ομως, με εκφράζει απολυτα το "Θα παω στην πλατεια κι ας διαφωνω με ολους" του Ηρακλη. Κατι αντιστοιχο δεν κανουμε και δω; Η μεταφορα του ιντερνετ στην πλατεια ειναι στη σωστη κατευθυνση, αυτη της περισσοτερης συλλογικότητας στην καθημερινη ζωη μας.
05/06 17:21  Μαικήνας
Φίλε ΟΤΗΟΝΚ σωστά λές όταν γράφεις:
Θυμήσου μόνο την «ιδεολογία» του «λαϊκού» καπιταλισμού το ’98-99, που επί της ουσίας και με τον πιο επίσημο τρόπο, μας καλούσε όλους να παρατήσουμε τις δουλειές μας και να γίνουμε «επενδυτές».

<<Το «μαζί τα φάγαμε» δεν αποτελεί άποψη και δεν είναι καθόλου άδολο, κατά τη γνώμη μου, αλλά όπλο άσκησης ψυχολογικής βίας για τον περιορισμό των αντιστάσεων της κοινωνίας. >>
05/06 17:27  Μαικήνας
Ρε Ηρακλή δεν διαφωνώ με σένα :
<<Αλλά δεν μασάμε πια.
Τα ενοχικά κείμενα να τα βάλετε εκεί που ξέρετε.
Θα πάω στην πλατεία, κι ας διαφωνώ με όλους.
Θα πάω γιατί θέλω νάμαι μαζί.>>
Και εγώ θέλω να πάω γιατιθέλω να είμαστε μαζί.
Που θα είσαι λοιπόν; Είμαι κοντός χοντρούλης φρεσκοκουρεμένος και θα κρατάω μπαστούνι. Θα είμαι εκεί στις 7:30 στο συντριβάνι
05/06 17:28  Ηρακλής
Μαικήνα
Οι οικογένειες είναι λιγώτερες.
Μέτρα
Μαυροκορδάτοι
Τρικούπηδες
Δελληγιάννηδες
Μπενάκηδες,
Βενιζέλοι,
Πάγκαλοι
Παπάγοι,
Καραμανλήδες
Ράλληδες
Παπανδρεήδες
Μητσοτάκηδες.
Με 11 μόνο κάλυψα πάνω από 120 από τα 190 χρόνια από το 1821 μέχρι σήμερα.
Ο υπάλληλος που λές πήρα δικηγόρο που ήξερε τα άπλυτα κάποιας οικογένειας.
Βάλε και τους Σαμαράδες,Μπανάκηδες, Γερουλάνους, Συγγρούς, Σούτσους.
Ούτε 29 δεν είναι φίλε.
Μην ξεχνάς ότι πριν κάνουνε κράτος, από το 1822, πήρανε δάνεια, ξεπουλώντας το... μελλοντικό κράτος!

05/06 17:30  Ηρακλής
Θα σε ψάξω, αν και προτιμώ τη πάνω πλατεία.
Εγώ είμαι ψηλός 120 κιλά,ε, μαλλιά έχω λίγα ακόμα και είναι και μαύρα.Μπενάκηδες εννοούσα.
05/06 17:30  Μαικήνας
Γαμώτο μου έχεις δίκιο. Ασε με να το σκεφτώ μέχρι τις 7:30
05/06 21:46  pianoteacher
Εγώ προτείνω μετά τις συγκεντρώσεις να οργανώσουμε και καμία συναυλία!
05/06 22:44  Μαικήνας
Ηρακλη σε περίμενα με το μπαστουνι στο χέρι στο στρογγυλό του συντριβανιού κάτω. Δεν πειράζει την άλλη φορά.
05/06 23:09  Μαικήνας
http://www.youtube.com/watch?v=JFPfeWYIF0U&feature=related Ανηκομεν στην Δύση (καραμανλής Παπανδρέου, οι αυθεντικοί)
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις