Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


ΕΚΚΛΗΣΙΑ vs Μνημονίου : Η ευκαιριακή αριστερή μεταμόρφωση ενός προαιώνιου συντηρητικού.
989 αναγνώστες
Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2011
23:25

 Είναι αλήθεια ότι η εκκλησία προσφέρει κοινωνικό έργο.  Όπως όμως είναι αλήθεια ότι υπάρχουν ενστάσεις για την διάφάνεια των οικονομικών της  καθώς και για την σωστή διαχείριση της περιουσίας της.  Είναι γνωστές περιπτώσεις όπου η διαχείριση γίνεται απο υμέτερους λαϊκούς επ' οφελεία των ιδίων. Συχνά η μόνη ευθύνη κάποιου ποιμενάρχη είναι η άγνοιά του και η αδιαφορία του.

ΤΟ ΜΕΙΖΟΝ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ.  Το χρήμα πολύ εμίσησαν την εξουσία ουδείς. Και δη την ιδεολογική.  Όταν μάλιστα πιστεύεις στην απολύτη αλήθεια του Θεού, έχεις κάθε λόγο να την υπερασπίζεσαι αυτήν την εξουσία με νύχια και με δόντια.  

Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε μια προσεκτικά εκδιπλούμενη εκστρατεία (καμπάνια)  υπέρ του αδυνάτου, υπέρ του χειμαζόμενου λαού.

Ότι ο κόσμος στενάζει ουδείς το αρνείται. Απο εκεί και πέρα η προσπάθεια να "πλασαριστεί" η εκκλησία και δη ορισμένοι ιεράρχες στην κεφαλή του ρεύματος της λαϊκής εναντίωσης  είναι φανερή.

Πριν μέρες είδαμε το κείμενο, ομολογουμένως καλογραμμένο, του Μητροπολίτη Μεσογαίας κου Νικολάου. Ένας βαθιά μορφωμένος κληρικός, με θεωρητική αλλά και στρατηγική σκέψη. Ξεκίνησε με την αποποίηση του μισθού του  και  έφτασε στο περίφημο κείμενό του προ εβδομάδος.  Σήμερα ειδαμε την ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου. Το ύφος είναι παρόμοιο. 

Λέει χαρακτηριστικά "Αναζητείστε τους φοροφυγάδες, ελέγξτε το κεφάλαιο".  Ο πατέρας Ανυπόμονος, ο γνωστός απο την περίφημη φωτογραφία  παπάς των μαυροσκούφηδων του Άρη, αναστήθηκε!

Αλήθεια όμως γιατι και απο πότε οι κληρικοί υπήχθησαν στο δημόσιο λογιστικό;  Γιατι μισθοδοτούνται απο το κράτος;  Ήταν τα αποτελέσματα της επαναστατικής τακτικής του πατέρα Παπανδρέου, με υπουργό τον Αντ. Τρίτση. Ο Σεραφείμ απεδείχθη ικανότερος ή ισχυρότερος; Εκτός αν ήθελαν να χάσουν έτσι κι αλλιώς. Το αποτέλεσμα είναι ότι με αντάλαγμα την εκχώρηση καποιας χειμάζουσας (δηλαδή με οικονομικά ενεργής ) περιουσίας ο Σεραφείμ φόρτωσε στο δημόσιο τους παπάδες.  Ετσι αυτοί  ειναι μεταξύ αυτών που εξαιρούνται απο την εργασιακή εφεδρεία. Αυτοί και οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι. Οι τελευταίοι μας φυλάνε απο τους κακούς, οι παπάδες απο το κακό. 

 

Σε άλλο σημείο της εγκυκλίου λένε χαρακτηριστικά οι ιεράρχες:

«Αν και δεν κρίνουμε σκόπιμο στην παρούσα συγκυρία να καταθέσουμε απολογιστικές θέσεις για τη διαχρονική προσφορά προς το λαό και το ποίμνιο της Εκκλησίας, εν τούτοις το συνεχές παραλήρημα της άγνοιας η της μυθοπλασίας σχετικά με τον αμύθητο πλούτο της ακίνητης περιουσίας Της, "τον οποίο θα πρέπει να μοιράσει στο λαό", μας οδηγεί να δηλώσουμε ότι η Εκκλησία θα δώσει ο,τι της απέμεινε όμως όταν Αυτή κρίνει χρονικά και με τον τρόπο που Αυτή γνωρίζει».

Που σημαίνει  : "Μη μου άπτου"! (κατά Ιωάννην 20, 17)

 Άλλωστε οι γνωρίζοντες τα ισχύοντα για τον έλεγχο των ιδρυμάτων και των καθιδρυμάτων, μας πληροφορούν για την χαλαρότητα που διακρίνει την εποπτεία του ΥΠ.ΟΙΚ.

 Η μόνη φορά που θυμάμαι αγωνία και ανησυχία για επικείμενους ελέγχους (έχω ίδιαν αντίληψη διότι τότε έμενα στην περιοχή της Λιβαδειάς και γνώριζα αρκετούς εξ αυτών), ήταν τότε που ο μακαριστός και παμπόνηρος Χριστόδουλος ενορχήστρωνε την αήθη επίθεση προς τον τότε Θηβών και Λεβαδείας Ιερώνυμο, σημερινό Αρχιεπίσκοπο με αιχμή δήθεν οικονομικές ατασθαλίες. Ο Ιερώνυμος εξήλθε καθαρός του δικαστικού αγώνα, αλλά ήταν αργά. Ο μακαριστός του έκλεψε το θρόνο. Αρωγός στην υπόθεση εκείνη ήταν το συγκρότημα Λαμπράκη. Άλλωστε ο ισχυρός άνδρας του ΔΟΛ κος Ψυχάρης  είχε διατελέσει και διοικητής του Αγίου όρους επί κυβερνήσεως Σημίτη. Νάταν άραγε άσχετο;

Οι ιεράρχες μας στο κάλεσμά τους προς το λαό τον προτρέπουν να διατηρήσει την ενότητά του λέγοντας:

«Αυτό το οποίο πρέπει να διατηρήσουμε είναι η ενότητα και η ομοψυχία μας, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα δεινά της κρίσης, και συγχρόνως να αναζητήσουμε πρότυπα επιβίωσης μέσα από μία διαδικασία ανθρωπίνων σχέσεων αλληλεγγύης και αλληλοβοηθείας, η οποία αποτελεί και τον κατ’ εξοχήν τρόπο ύπαρξης και ζωής. (μέχρι εδώ  καλά)

Συγχρόνως να επαναπροσδιορίσουμε τον στόχο και τον σκοπό της ζωής. Να αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς και να επανέλθουμε στις διαχρονικές και πατρογονικές μας ρίζες από τις οποίες θα αντλήσουμε πρότυπα ζωής και κοινωνίας».  

Σίγουρα η επιστροφή στις ρίζες μας είμαι μια εύκολη εξαγγελία. Αφού δεν ξέρουμε που πηγαίνουμε ή που μας πηγαίνουνε, ας πάμε εκεί που ξέρουμε απο αιώνες.  Αλήθεια τι ωραία που θα είναι να  ηχούν οι καμπάνες, ηλεκτρικές φευ, να καλούν τον κόσμο στον Εσπερινό και οι στρατιές των ανέργων να αναζητούν την παραμυθία στις ψαλμωδίες. 

Και η εγκύκλιος καταλήγει:

«Πρέπει να ομολογήσουμε όλοι, ότι ενεπλάκημεν στα πλοκάμια της σύγχρονης καταναλωτικής κοινωνίας, ότι παραμερίσαμε τον Θεό και τις ευαγγελικές διδαχές Του, ότι εμπιστευθήκαμε τους εαυτούς μας ανεπιφύλακτα σε όλους τους διαχειριστές των καρπών και των μόχθων του ελληνικού λαού και οι οποίοι επειδή είχαν τις δικές τους υστεροβουλίες δεν απεδείχθησαν δίκαιοι και ειλικρινείς».

Με πατρικό και ομολογουμένως κομψό τρόπο μας λένε "οι πολιτικοί σας εξαπάτησαν". Μόνο που δεν περιμέναμε την εκκλησία να μας το πεί. 

Το κείμενο δεν περιέχει προτάσεις. Δεν ήταν δυνατόν άλλωστε. Προωθεί όμως με εξαιρετικά εύστοχο τρόπο και ανεβάζει επικοινωνιακά την Εκκλησία, ενώ στέλνει πίσω κάθε συζήτηση για χωρισμό εκκλησίας κράτους. Στο όνομα της όποιας αλληλεγγύης και προσφοράς της Εκκλησίας , που αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς υπάρχει, προωθούν και μια άλλη πιο πολιτική και σημαντική ατζέντα.

Εάν  μάλιστα  έλθει ο Σαμαράς, που θα μας θέσει όλους υπο τη σκέπη της Παναγιάς, καταλαβαίνουμε τι έχουν να δούν τα μάτια μας. Ο Αντώνης θα φεύγει για  επαναδιαπραγμάτευση στα ξένα και θα παίρνει την ευχή του προκαθημένου.  Όπως ο Ηράκλειος έφευγε για τις εκστρατείες του με τον Πατριάρχη Σέργιο να τον ευλογεί απο τα τείχη της βασιλεύουσας.

Και για να μην παρεξηγούμαι  σας δηλώνω ότι στην υπόθεση της Μονής Τοπλού vs   τοπικοί ΟΤΑ  ήμουνα με την Μονή Τοπλού. Η εκκλησία (δηλαδή τα χιλιάδες εκκλησιαστικά νομικά  πρόσωπα)  έχει περιουσία. Η περιουσία αυτή μπορεί να περιέλθει μόνο επαναστατικώ δικαίω στο κράτος.  Επιπλέον ελλείψει σοβαρού κράτους ας μέινει εκεί που είναι. Άλλωστε δεν μιλάγαμε για επανάσταση. Μια Δημοτική επιχείρηση ενδιαφερόταν και χρησιμοποιούσε οικολογικά επιχειρήματα. Βλέπετε η ιδεοληψία δεν αφορά μόνο του φανατικούς της θρησκείας αλλά και τους φανατικούς του  ημετερο-κρατισμού. 

Ουδείς διώκει την εκκλησία.  Αυτό όμως που πρέπει να ξεκαθαριστεί είναι Α) Πόση είναι η περιουσία της , ποιά είναι   και με ποιό τρόπο φορολογείται και Β) αν νοείται οι ιερείς να είναι δημόσιοι υπάλληλοι   σε κράτος του 21 αιώνα. Αυτά για να αρχίσουμε την συζήτηση. 

Το ειδικό βάρος της εκκλησίας στην ελληνική πραγματικότητα είναι δεδομένο. Τούτο όμως δεν συνεπάγεται στενές σχέσεις ειδικού τύπου.

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

Υγ Να δείτε που θα επανέλθει το θέμα της αναγραφής του θρησκεύματος. Με αιχμή το ζήτημα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων κατ αρχήν,  θα επαναδιατυπωθούν παρεμφερείς προτάσεις στο όνομα της "υπεράσπισης της ελληνικότητας και της ταυτότητάς μας απέναντι στο στρατό κατοχής και τους εγχώριους Κουίσλιγκ".

Μακάρι να βγώ ψεύτης

ΥΓ 2 Διαβάσαμε ότι πρόσφατα ο κος Ψυχάρης έγινε τιτουλάριος (μην ρωτάτε τι αξίωμα του δόθηκε, δεν θυμάμαι)  του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Άξιος ! Άξιος!  Τουλάχιστον έσωσε την ψυχή του, γιατι ο ΔΟΛ, αφήστε καλύτερα.

 

 

Σχόλια

09/10 15:24  nhad
Αγαπητέ Μαικήνα, το πρόβλημα είναι ότι κάποτε πρέπει επιτέλους να γίνει ο χωρισμός του κράτους από την εκκλησία. Ας τελειώσουν οι αγιασμοί, οι ορκωμοσίες της Βουλής και των υπουργών παρουσία ιερέα, η μισθοδοσία των παπάδων από το δημόσιο, και ας πληρώσουν όσοι επιθυμούν να το κάνουν. Οπότε οι παπάδες θα δίνουν λόγο για τη διαχείρηση των οικονομικών στους πιστούς, όχι σε όσους δε θέλουν να έχουν σχέση. Ας κάνει η εκκλησία αν το επιθυμεί ιδιωτικά σχολεία ή και πανεπιστήμια, όπως γίνεται σε πολλές πολιτισμένες χώρες, ώστε να πηαγίνουν όσοι θέλουν αγιασμούς και "κατήχηση και λειτουργική". Στην εκκλησία οφείλεται σεβασμός, αφού εκπροσωπεί την πίστη πάρα πολλών Ελλήνων, αλλά ούτε Ευρώ από το κράτος.
Όσο για τον Ψυχάρη, ουδόλως με απασχολεί αν επέλεξαν να τον κάνουν οφικιάλιο του Πατριαρχείου:

http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231049426

Χαμογελώ, αλλά αν τους αρέσει ας τον κάνουν και πατριάρχη - κάπως έτσι δεν έγινε και ο Φώτιος; Εκείνο που με ενοχλεί είναι όταν ανακατεύεται και το Ελληνικό κράτος. Όταν πχ ο τότε πρύτανης της Παντείου Μεταξόπουλος (ο γνωστός από άλλες υποθέσεις αλλά και το θάνατό του) τον βάφτιζε εν μια νυκτί καθηγητή πανεπιστημίου ώστε να πληροί την απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει διοικητής του Αγίου όρους. Καθηγητής - μαϊμού μεν, οφικιάλιος δε.
09/10 17:00  Μαικήνας
αγαπητέ NHAD

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Την ιστορία με την εμπλοκή του Αιμίλιου Μεταξόπουλου δεν την θυμώμουνα, σε ευχαριστώ που την ανέφερες. Είναι κι αυτή δηλωτική μιας διανόησης που ευθύνεται για την δυνατότητα διαφόρων ιεραρχών να πουλάνε λαϊκισμό. "Ο Αιμίλιος ή περί παίδων αγωγής ¨ του Ρουσσώ στην Ελλάδα εξέθρεψε Αιμίλιους. Είχε βγάλει μάλιστα και ένα βιβλίο του στις εκδόσεις Σύγχρονα θέματα (γνωστών απο το περιοδικό που και προδικτατορικά εκδιδόταν και ήταν φορουμ πολλών σοβαρών προοδευτικών στοχαστών της ευρύρτης οικογένειας της ανανεωτικής αριστεράς.

Πάω τώρα στο θέμα του χωρισμού. Σε άλλες χώρες δηλώνεις στην φορολογική σου δήλωση που θέλεις να πηγαίνει ένα μικρό κλάσμα της φορολογίας σου, σε ποιά εκκλησία. Κάθε χρόνο οι επικεφαλείς των εκκλησιών περιμένουν εναγωνίως την εκκαθάριση για να δούν έτσι την απήχηση που έχουν στις ψυχές των πιστών.
Δεύτερον σε πολλά σχολεία ιδίως στην Γερμανία όσοι γονείς δηλώνουν ότι θέλουν τα παιδιά τους να κάνουν μάθημα θρησκευτικών, μπορουν να δηλώσουν κσι το δόγμα ή τη θρησκεία και έτσι ο λειτουργός του αντίστοιχου δόγματος έρχεται και αναλαμβάνει το κατηχητικό μέρος. Ούτε θεολόγοι ούτε θολές ζώνες μεταξύ θρησκειολογίας - συγκριτικής θεοογίσς και θρησκευτικής κατήχησης.

Αυτά για να διευρήνω την συνεισφορά σου.

09/10 19:00  bartok
Εύχομαι πολλά από τα παραπάνω, κυρίως τα "ψυχαρικά", αλλά και κάποια άλλα που διάβασα σε διπλανά blogs (όπως οι πιρουέτες του ανεκδιήγητου πρώην πρασινοφορυορου Κουτρουμάνη ή οι εκρήξεις του αναλόγου παρελθόντος και "εκτοπίσματος" Κουσελά), να είναι οι σπασμοί του καταρρέοντος παλαιού συστήματος: Της φλου προοδευτουριάς, μέσα στην οποία λουλούδισαν Ψωμιάδηδες, Ψυχαραίοι, Κουρή-(α)-δες, στο -πιο πιπεράτο- Δήμητρες και Τουρλουμούσιδες,κλπ, κλπ.
(Όλα αυτά βέβαια με την ΨΗΦΟ του ελληνικού λαού, για να μην ξεχνιόμαστε εντελώς...
Το τί θα διαδεχτεί βέβαια όλο αυτό, μην με ρωτάτε!
Γιατί μπορεί να χρειαστεί να περάσουμε και πρώτα από χειρότερα, πριν δούμε την αρχή της ανάκαμψης.
11/10 18:31  σεβαστη
Σου θυμίζω ,μετά την συμφωνία Ανδρέα /Σεραφείμ ο Τρίτσης έμαθε ότιέπαψε να είναι υπουργός ,από την τηλεόραση.
Είναι και τα έρημα τα "ψηφουλάκια" που κομίζουν οι παπάδες ,και δεν πάει η καρδιά τους να τα αποχωρισθουν.
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις