Τα χαΐρια μας εδώ.
Πολιτισμικό και κατ'ανάγκη πολιτικό παρατηρητήριο
Λίγα λόγια για εμένα
Ο Μαικήνας κατά κόσμο Γιώργος Λιγνός προερχόμενος απο τη γεννιά των μπουάτ και των πρώτων μαζικών φοιτητικών συνελεύσεων μετά τη δικτατορία, και ηθικός συναυτουργός σε πολλές απο τις ευγενείς πλάνες που κακοφόρμισαν με ευθύνη άλλων και μας έφεραν εδώ που φτάσαμε, πιστεύει σε όλα αυτά που μπορείτε να διαβασετε σε τουτο το βλογότοπο. Απεχθάνεται το ανεξέλεγκτο συναίσθημα αν και χολερικός απο φύση και φυσικά την καπηλεία του ανθρώπινου πόνου που οδηγεί τους πάσχοντες στην αγκαλιά των πάσης φύσης ψευδοπροφητών
Σύνδεσμοι


Επίκαιρες ρήσεις: "The public pays and must be served well " Jane Austen 1815
838 αναγνώστες
Κυριακή, 1 Ιανουαρίου 2012
18:34

ΚΑΛΗ   ΧΡΟΝΙΑ

Τα παρακάτω  έφη  Jane  Austen  δια στόματος της ομώνυμης ηρωίδας  του βιβλίου της “Emma” (1815), κεφάλαιο 15.  

 

Ασχέτως της ειδικής αναφοράς για το ταχυδρομείο, το απόσπασμα αυτό έχει  γενικότερο ενδιαερον﷽﷽﷽﷽﷽﷽αχυδρομεά οποίες έχει ηρεσφέρον για αυτά τα οποία αποκαλύπτει για την αντίληψη των σχέσων μεταξύ των δημοσίων οργανισμών κοινής ωφέλειας και κοινού,  που υπήρχαν απο τότε.

 

Emma -"Το ταχυδρομείο είναι ένας θαυμαστός θεσμός" είπε αυτή.  "Η τακτικότητα και η διεκπεραίωση του! Εάν κάποιος σκεφτεί, τι πρέπει να γίνει  και όλα όσα κάνει τόσο καλά, είναι πράγματι εκπληκτικό."

John  -" Είναι πράγματι πολύ καλά προγραμματισμένο" 

Emma- "Τόσο σπάνια θα εμφανιστεί μια παράλειψη ή ένα λάθος! Τόσο σπάνια  ένα γράμμα απο τα χιλιάδες που  συνεχώς μεταφέρονται κάπου στο βασίλειο θα μεταφερθεί λανθασμένα και ούτε ένα στο εκατομμύριο υποθέτω θα χαθεί πράγματι! Και όταν κάποιος σκεφτεί την ποικιλία των χεριών και των κακων χεριών επίσης που πρέπει να  αποκρυπτογραφήσει , μεγαλώνει τον θαυμασμό"

 

 John-"Οι υπάλληλοι αποκτούν εμπειρία απο τη συνήθεια. Πό﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽αδα ποκτούν εμπειρίρέπει να ξεκινήσουν με κάποια σβελτάδα ματιού και χεριού, και η εξάσκηση τους βελτιώνει. Κι' αν θέλετε μια παραπέρα εξήγηση" συνέχισε χαμογελώντας "πληρώνονται για αυτό. Αυτό είναι και η βάση της αποτελεσματικότητας. Το κοινό πληρώνει και πρέπει να εξυπηρετείται σωστά."

 Η συζήτηση συνεχίστηκε για τις  ποικιλίες της γραφής με το χέρι όπου έγιναν οι συνήθεις παρατηρησεις.

 

Εκατονενενηνταέξι  χρόνια μετά, στη Ελλάδα, αυτά τα οποία μια Αγγλίδα γυναίκα συγγραφέας καλών ρομαντικών μυθιστορημάτων είχε συνειδητοποιήσει και εξέφραζε, εμείς εδώ παλεύουμε να  κατακτήσουμε  σαν κοινωνία και σαν κράτος.

Στο απόσπασμα αυτό τρία σημεία κάνουν εντύπωση:

Η έννοια του επιτυχημένου σχεδιασμού , η διαχείριση και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και τέλος η υποχρέωση ερον﷽﷽﷽﷽﷽﷽αχυδρομεά οποίες έχει ηρεσέναντι του κοινού.

Η  έννοια της υπηρεσίας στη βάση της υποχρέωσης που γεννά η πληρωμή  απο τον απλό άνθρωπο ασχέτως κοινωνικής τάξης, ο οποίος  περιμένει  να λάβει τις υπηρεσίες για τις οποίες έχει πληρώσει. Μήπως κάτι λέει αυτό ιδίως για μερικές, να μην πω όλες τις ΔΕΚΟ;

 Μπορείτε να αντιτάξετε χιλιάδες αντεπιχειρήματα.

Εγώ σας δίνω απλά το υλικό.   Τα συμπεράσματα δικά σας.

 

ΜΑΙΚΗΝΑΣ

 

Παρακάτω  το αγγλικό πρωτότυπο κείμενο :

-"The post-office is a wonderful establishment!" said she.-"The regularity and despatch of it! If one thinks of all that it has to do, and all that it does so well, it is really astonishing!" 



-"It is certainly very well regulated." 



-"So seldom that any negligence or blunder appears! So seldom that a letter, among the thousands that are constantly passing about the kingdom, is even carried wrong - and not one in a million, I suppose, actually lost! And when one considers the variety of hands, and of bad hands too, that are to be deciphered, it increases the wonder." 


 

 

 


"The clerks grow expert from habit. - They must begin with some quickness of sight and hand, and exercise improves them. If you want any farther explanation," continued he, smiling, "they are paid for it. That is the key to a great deal of capacity. The public pays and must be served well." 



The varieties of handwriting were farther talked of, and the usual observations made.

Σχόλια

02/01 13:02  nhad
Καλή χρονιά φίλτατε.

Θα μπορούσαμε να γενικεύσουμε αυτό που λέτε. Πχ ότι σε κάθε περίπτωση που οι πολίτες πληρώνουν όχι μόνο για υπηρεσία σ'αυτούς προσωπικά, αλλά στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, θα πρέπει οι αποδέκτες της πληρωμής, άμεσοι και έμμεσοι, να παρέχουν αυτό για το οποίο γίνεται η πληρωμή. Πχ οι πολίτες πληρώνουν πελώρια ποσά για την ανώτατη παιδεία. Θα πρέπει κάποιοι φοιτητές να μην επικαλούνται το δικαίωμα εκπαίδευσης με το δικό τους ρυθμό (ό εστί μεθερμηνευόμενον, αφήστε με να τελειώσω σε 10 χρόνια ή σε 15 αν το θελήσω) αλλά να είναι υποχρωμένοι να τελειώσουν τις σπουδές του γρήγορα και σε υψηλό επίπεδο και να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο ως καταρτισμένοι επιστήμονες. Θα πρέπει οι καθηγητές πανεπιστημίων να φροντίζουν για την ποιότητα της εκπαίδευσης, το σωστό έλεγχο των γνώσεων, και τη διαρκή παραγωγή γνώσης μέσω της έρευνας.
Συχνά λέω στους φοιτητές μου ότι και εγώ και αυτοί είμαστε εργαζόμενοι με εργοδότες τους έλληνες πολίτες. Και κανένας δεν έχει δικαίωμα να εκμεταλεύεται το ότι δεν υπάρχουν οι δομές που θα απαιτήσουν και από εμένα και από αυτούς, τη δουλειά που αντιστοιχεί στον άμεσο ή έμμεσο μισθό μας.
02/01 20:04  Μαικήνας
Καλή Χρονιά και σε εσάς
Δεν μπορώ παρα να συμφωνήσω με όσα λέτε.

Γενικώτερα όμως το ζήτημα του δημόσιου και του ιδιωτικού αγαθού είναι πού ασαφή στα μυαλά των περισσοτερων γιαυτό και ή έννοια του δικαιώματος του μεμονωνμένου πολίτη είναι ψιλά γράμματα. Το Public στην Ελλάδα νοείται όλοι μαζί ξεκοκαλίζουμε - μοιραζόμαστε. Εχει την έννοια της οριζόντιας μοιρασιάς ή δυστυχώς τώρα πια του οριζόντιου κουρέματος. Επαναλαμβάνω πως θεωρώ σημαντική την έννοια όπου το δημόσιο - public πειλαμβάνει ανθρώπους όλων των κοινωνικών τάξεων αφού ΣΑΝ ΑΤΟΜΑ ωφελούνται.
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Είμαστε πτωχευμένοι. Αλλοι λένε "μας πτώχευσαν" κι άλλοι "πτωχεύσαμε"
Εκτός απο τα λεφτά τελείωσαν τα ψέματα, τα άλλοθι, τα ελαφρυντικά και οι συμψηφισμοί
Τα θύματα πολλά. Πάνω απ όλα οι άνθρωποι. Ακολουθούν οι θεσμοί και οι δομές.
Είναι όμως μόνο θέμα χρημάτων;
Είναι όμως θέμα δομών;
Ή είναι θέμα τρόπου σκέψης ;
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις